به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۹۶۷۶۵

فرار فوتسالیست ایرانی از کروناویروس!

فرار فوتسالیست ایرانی از کروناویروس!
گروه ورزشی_ رسانه ها: روزنامه ایران نوشت: «شرایط در کشور چین بحرانی است. شیوع یک ویروس ناشناخته به نام «کرونا» باعث شده تا فضای امنیتی شدیدی در شهر «ووهان» و برخی دیگر از شهرهای چین حاکم شود. این شرایط نگرانی‌هایی را هم در سطح جامعه ورزشی ایران به وجود آورد؛ چرا که در سال جاری تعدادی از ورزشکاران ایرانی در رشته‌های بسکتبال و فوتسال به لیگ چین پیوستند. مسعود سعادتی، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران جزو همین بازیکنان است؛ بازیکنی که در تیم «ووهان» چین عضویت دارد و «ووهان» همان شهری است که این ویروس از آنجا شیوع پیدا کرده است. در روزهای گذشته خبری در خصوص قرنطینه شدن مسعود سعادتی منتشر و اعلام شد که این بازیکن در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان حبس شده و اجازه خروج از شهر ندارد. خبری که صحت ندارد و این بازیکن فوتسال در حال حاضر در ایران به سر می‌برد و حالش هم خوب است.

مسعود سعادتی با اشاره به اخبار منتشر شده به خبرنگار «ایران» گفت: «۲ هفته پیش به ایران بازگشتم. زمانی که به ایران آمدم از اخبار «ووهان» بی‌اطلاع بودم تا این که برادر و دوستانم خبر قرنطینه شدنم در چین را ارسال کردند. با شنیدن این خبر شوکه شدم و از طرفی تماس دوستان و آشنایان با منزل‌مان، باعث نگرانی مادرم شد. گرچه اخبار مبنی بر قرنطینه شدنم اصلاً صحت نداشت. زمانی که من در «ووهان» بودم، هیچ اثری از این ویروس نبود و بعد از یک هفته شیوع پیدا کرد. رئیس باشگاه «ووهان» آکادمی دارد و به من گفت که در چین بمانم و به او کمک کنم اما نتوانستم بمانم. تعطیلات عید چینی‌ها بود و رئیس باشگاه نظرش تغییر کرد و گفت که با توجه به تمام شدن مجوز حضورت در چین به ایران بازگرد. خواست خدا بود که من به ایران بیایم و زمان شیوع ویروس «کرونا» در چین نباشم.احساس کردم خدا با این لطف من را در آغوش گرفت.»

این لژیونر فوتسال به سؤالی مبنی بر این که آیا از شرایط «ووهان» اطلاع دارد، پاسخ داد: «با دوستانم که در این شهر هستند، صحبت کرده‌ام و می‌گویند که اصلاً اوضاع خوبی ندارد و رفت‌وآمد به شهر ممنوع است.دولت چین تدابیر ویژه‌ای برای حل این موضوع اندیشیده و یک هزار میلیارد یوان بودجه برای پاکسازی «ووهان» در نظر گرفتند.»علاوه بر مسعود سعادتی، بازیکنان دیگری همچون احمد اسماعیل‌پور، علی‌اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی و چند بازیکن دیگر فوتسال در لیگ چین حضور دارند. او اظهار داشت: «لیگ چین تعطیل است و هیچکدام از این بازیکنان در چین حضور ندارد. آنها حدود ۲ هفته پیش به کشور بازگشتند.لیگ چین به دلیل عید چینی‌ها و برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا تا اسفند (۳ ماه) تعطیل است. غذای چینی‌ها چندان به مذاق ما ایرانی‌ها خوش نمی‌آید اما این گونه نیست که بگوییم مثلاً با نخوردن فلان غذا این ویروس را نگیریم، ویروس «کرونا» به گونه‌ای است که از طریق تنفس به انسان منتقل می‌شود. با بازیکنان تیم که صحبت می‌کنم، می‌گویند که خود را در خانه حبس کرده‌اند و با ترس فراوان از خانه بیرون می‌روند.

مسعود سعادتی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «علاوه بر «ووهان»، چند شهر دیگر هم به این ویروس آلوده شده‌اند. «ووهان» جزو شهرهای بزرگ چین است که جمعیت زیادی دارد. همبازیانم می‌گویند تا به حال ندیده‌اند که اوضاع شهر تا این حد بد باشد. همه از شرایطی که به وجود آمده می‌ترسند و جو «ووهان» وحشتناک شده است. عکس‌های شهر را برایم فرستاده‌اند، چیزی شبیه شهر مردگان شده است.»او با اشاره به این که دلیل اصلی حضورش در لیگ چین شرایط مالی خوب این کشور است، بیان داشت: «قرارداد من در سال آخری که در ایران حضور داشتم، ۱۰۰ میلیون تومان بود که باشگاه تنها ۶۰ درصد آن را پرداخت کرد. در ضمن از این مبلغ مالیات هم کسر می‌شد. حالا هم که چین با این شرایط مواجه شده و اگر شرایط عادی شود، به «ووهان» بازمی‌گردم.»

فرار حامد حدادی از«کرونا»
شیوع ویروس «کرونا» در کشور چین باعث شد در روزهای اخیر برخی علاقه‌مندان به ورزش بابت سلامتی لژیونرهای ایرانی حاضر در این کشور ابراز نگرانی کنند. حامد حدادی، سنتر لژیونر ایران در لیگ بسکتبال چین در این باره گفت: «ویروس کرونا شرایط حادی در کشور چین به وجود آورده است. در تماسی که با باشگاه داشتم، اعلام شد فعلاً مسابقات لیگ به تعویق افتاده است. در ایران هستم و در سلامتی کامل به سر می‌برم.»
برچسب ها: ویروس کرونا