کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

%80 مردم اين كشورها زیر خط فقر هستند

العالم , 11 آبان 1392 ساعت 8:19

گروه جامعه: چاد ، هائیتی و لیبریا بالاترین میانگین فقر را در جهان دارند و 80 درصد مردم این کشورها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


میانگین فقر در باریکه غزه 38 درصد است و این منطقه در خصوص میانگین فقر رتبه سوم را در میان کشورهای عربی دارد و 13 درصد کل مردم فلسطین از فقر شدید رنج می‌برند. براساس این گزارش 8 / 7 درصد فلسطینی‌های ‌کرانه باختری رود اردن و 1 / 21 درصد فلسطینی‌های ‌باریکه غزه دچار فقر شدید هستند همچنین میانگین فقر در لبنان 28 درصد و در عراق 25 درصد است. عربستان آخرین رتبه را در میان کشورهای عربی دارد.

یک مرکز حقوقی فلسطینی به تازگی در گزارشی درباره عواقب قطع برق در باریکه غزه هشدار داد و اعلام کرد: محاصره باریکه غزه باعث محرومیت ساکنین این منطقه از برق شده است و بیمارستان‌ها ‌به علت قطع برق نمی توانند خدمات مطلوب را به کودکان به خصوص نوزادان ارائه بدهند.

گزارش این مرکز فلسطینی حاکیست: 46 درصد کودکان باریکه غزه دچار کم خونی و سوء تغذیه هستند زیرا سرپرست‌های ‌این کودکان به علت محاصره بیکار شده اند و نمی توانند غذای مناسب را برای فرزندان شان فراهم کنند. اسراييل با محاصره باریکه غزه و جلوگیری از انتقال سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی وضعیت درمانی و بهداشتی کودکان فلسطینی را بحران مواجه کرده است.


کد مطلب: 19678

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19678/80-مردم-كشورها-زیر-خط-فقر-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir