کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرتضی مبلغ: در سراسر کشور به جز تهران

فقط 21 نامزد برای اصلاح‌طلبان باقی مانده است!

6 بهمن 1398 ساعت 13:42


گروه سیاسی: مرتضی مبلغ، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: متاسفانه ما هرچه بیشتر به جلو می‌رویم با رد صلاحیت‌های گسترده‌تر و حساب‌شده‌تری روبه‌رو می‌شویم.
* به رغم همه هشدارهایی که داده می‌شود و همه حقایقی که در جامعه وجود دارد، و با همه ضرورت‌های مبتنی بر مشارکت عمومی، منافع ملی و رعایت مصالح که منجر به دفع خطرات دشمن از کشور می‌شود، می‌بینیم به گونه‌ای عمل می‌شود که دقیقاً نقطه مقابل آن است.
 * یعنی آقایان به‌ گونه‌ای عمل می‌کنند که نه تنها منجر به مشارکت نمی‌شود بلکه نتیجه آن انفعال یک اصل در جامعه، ‌رقابتی نشدن انتخابات و کاهش مشارکت است. واقعاً معلوم نیست که پشت این مسائل چه داستانی نهفته است. آیا قصد جریانات تندرو این است که می‌خواهند همه چیز را در کشور یکدست کنند و به سمت طرز تفکرهای خاصی ببرند که هیچ منفعتی برای کشور ندارد و کشور را وارد مخاطرات عظیم‌تر می‌کند یا موضوع چیز دیگری است؟
* در عین حال ما همواره امید داریم که این جریانات به خود بیایند و با توجه به راهبرد اساسی‌ای که از سوی رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت عمومی مطرح شده است نیز در راستای آن عمل شود نه نقطه مقابل آن.  
* اگرچه تجربه نشان داده که گوش شنوایی نیست، اما فکر می‌کنیم باید امیدوار بود که آقایان بر رفتارهای مخاطره‌آمیزی که در پیش گرفته‌اند تجدید نظر اساسی کنند تا از این شرایط بیرون بیاییم.
* اصلاح‌طلبان از یک سال قبل برنامه خود را مشخص کرده‌اند. آنها در راستای منافع ملی، مصالح مردم، کشور و نظام فعال در صحنه حضور یافته‌اند، و به سهم خود کوشیده‌اند تا بسترهای مشارکت عمومی را فراهم کنند، منتها گویا آقایان با همه وجود ایستاده‌اند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.
* در سراسر کشور به جز تهران فقط 21 نامزد برای اصلاح‌طلبان باقی مانده و در تهران هم عده محدودی که شمارشان به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد تایید شده‌اند.
* در بسیاری از استان‌ها هیچ نامزدی برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده و در برخی استان‌ها از تعداد 19، 20 و... داوطلبی که ثبت‌نام کرده‌اند یک یا 2 مورد باقی مانده است.
* با این شرایط دیگر اصلاح‌طلبان چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ یعنی در واقع به گونه‌ای رفتار می‌شود که می‌خواهند در عمل یک جناح اصلی کشور با پایگاه گسترده را از صحنه رقابت حذف کنند. نتیجه آن هم برگزاری یک انتخابات غیررقابتی است که در نهایت هیچ معنی‌ای جز انتصابات نخواهد داشت.
 * :اصلاح‌طلبان قبلاً هم اعلام کرده‌اند اگر نامزدی برای آنها باقی بماند، لیست می‌دهند و با لیست شرکت می‌کنند و اگر کسی باقی نماند، طبیعتا نمی‌توانند و لیستی در انتخابات نخواهند داشت.
 * در واقع تکلیف اصلاح‌طلبان روشن است، آقایان باید تکلیف خود را با کشور، نظام، مصالح مردم و مشارکت حداکثری در طول این روزهایی که باقی مانده روشن کنند.
 * بالاخره حدود 30 حزب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های مرتبط حضور پیدا کرده و گفته‌اند که یک جریان در کشور هستیم و با هویت خود به عرصه انتخابات وارد می‌شویم و متاسفانه با این بن‌بست‌ها و تنگناهای جدی روبه‌رو شده‌اند.
 * بحث ائتلاف و... تاکنون اصلاً مطرح نبوده و بعید می‌دانم چنین بحثی مطرح باشد.
* اصلاح‌طلبان اول باید منتظر بمانند و ببینند در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، بعد تصمیم بگیرند که آیا در نهایت می‌توانند به معرفی نامزد برسند یا نه.


کد مطلب: 196807

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/196807/فقط-21-نامزد-اصلاح-طلبان-باقی-مانده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir