به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۱۹۶۸۹۳

آلمان هم به ویروس کرونا آلوده شد

گروه جامعه: پس از فرانسه، انگلیس، اسکاتلند و پرتغال کشف ویروس کرونا در برلین از گسترش تدریجی این بیماری مهلک در حوزه اروپا حکایت دارد.
آلمان هم به ویروس کرونا آلوده شد
در حالی که دولتمردان چینی برای مقابله با کرونا حالت فوق العاده اعلام کرده اند، این ویروس کشنده به تدریج در آمریکای شمالی و کشورهای اروپا در حال گسترش تدریجی است.نشریه دی ولت آلمان به کشف یک مورد ابتلا به این ویروس در این کشور اشاره کرد و نوشت: مقام های درمانی برلین شهروندان را به مراقبت بیشتر در این خصوص فراخوانده و اعلام کرده است اگر کسانی در حوزه خطر آلودگی به این ویروس (استان هوبه ئی چین) بوده و با افراد مشکوک به آلودگی در تماس بوده اند، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تست سلامت بدهند.همچنین در فرودگاه برلین هشدار احتیاط در مقابل این ویروس از طریق اعلان، پلاکارد ها و توزیع پیام های هشدار آمیز بین مسافران در حال انجام است.

روزنامه بیلد آلمان امروز (یکشنبه) از مشاهده یک مورد مشکوک به ابتلا به کرونا در یک کلینیک در برلین خبر داد. بیمار که یک زن است و با تازگی از چین بازگشته با علائم شبیه به آنفلوآنرا به این مرکز منتقل شده و در قرنطینه به سر می برد.بیماری کرونا پس از چین، به سرعت در حال انتشار در کشورهای همسایه در آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، ژاپن و استرالیا است. درحالیکه وحشت از بیماری کرونا هنوز در کره جنوبی سایه افکنده است، مسوولان فیلیپین تایید کردند، دومین فرد مبتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه را که مردی ۳۶ ساله بوده شناسایی کرده اند. آخرین آمار از کره جنوبی نیز شامل بیش از ۳۰ قربانی و حدود ۲۰۰ نفر مبتلا است.

با این حال کرونا به آسیا محدود نشده و مرزهای اروپا را نیز در نوردیده است. پس از مشاهده نخستین موارد بیماری در فرانسه، کشورهای انگلیس، اسکاتلند و پرتغال از کشف موارد ابتلا به این ویروس خبر دادند.در آنسوی اقیانوس اطلس نیز اوضاع بهتر نیست. مقام های آمریکایی دیروز از شناسایی سومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شیکاگو خبر دادند و همزمان کانادا نیز نخستین مورد از ابتلا به این ویروس را تایید کرده است.ویروس کرونا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شد که موجب بروز بیماری هایی مشابه سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود.از علایم اصلی این بیماری، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است و بیمار ممکن است سرفه های چند روزه بدون دلیل نیز داشته باشد.در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: ویروس کرونا