به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۹۶۹۶۱
واكنش‌های جهانی به درگذشت كوبی برایانت در حادثه سقوط هلی‌کوپترش

۲.۴‌ میلیارد توییت درباره مرگ فوق‌ستاره بسكتبال جهان 

۲.۴‌ میلیارد توییت درباره مرگ فوق‌ستاره بسكتبال جهان 
گروه ورزشی: کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال لیگ ان‌بی‌ای آمریکا که پنج بار مقام قهرمانی به دست آورده بود در حادثه سقوط هلی‌کوپترش در لس‌آنجلس کشته شد.
او هنگام مرگ ۴۱ ساله بود. هلی‌کوپتر حامل این بستکبالیست و چهار نفر دیگر در نزدیکی کازاباساس ایالت کالیفرنیا سقوط کرده است. کوبی برایانت از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ به مدت بیست سال در لیگ ان‌بی‌ای و بیشتر با تیم لس‌آنجلس لیکرز بستکبال بازی می‌کرد. او همراه با تیم ملی بستکبال آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برنده دو مدال المپیک شده بود. او در سال ۲۰۱۸ به خاطر یک فیلم کوتاه انیمیشن با عنوان «بستکبال عزیز» برنده جایزه اسکار شده بود.
در مجموع ۹ نفر در جریان سقوط بالگرد حامل کوبی برایانت کشته شده اند. یکی از دختران کوبی برایانت نیز در هلی‌کوپتر سانحه دیده حضور داشته و جان باخته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به مرگ ستاره نامدار و محبوب کشورش خبر درگذشت کوبی برایانت را «هولناک» خواند. رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی تایید کرد که کوبی برایانت به همراه سه تن دیگر در جریان سانحه سقوط بالگرد در کالیفرنیا کشته شده است. گفته می شود که این سانحه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی روی داده است. نخستین تخمین‌ها از نقص فنی هلی‌کوپتر حامل کوبی برایانت حکایت دارد مضاف بر اینکه سانحه در تپه های مشرف به کالاباساس واقع در جنوب کالیفرنیا و در شرایط مه آلود این منطقه رخ داده است.

کوبی برایانت از سن بیست سالگی مراحل پیشرفت خود را در رقابت‌های ان بی ای با به تن کردن پیراهن تیم لس آنجلس لیکرز طی کرد و تا سال ۲۰۱۶ زمان خداحافظی از دنیای حرفه‌ای بسکتبال تنها برای این تیم به میدان رفت. او پنج قهرمانی در مسابقات لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA را در کارنامه داشت و یکی از هفت بازیکن معتبرترین لیگ حرفه‌ای بستکبال دنیا بود که بیش از ۳۰ هزار امتیاز برای تیم باشگاهی خود کسب کرد. کوبی برایانت همچنین تا روز شنبه سومین امتیاز آور بزرگ تاریخ مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا بود اما درخشش لبران جیمز، دیگر ستاره نامدار لس آنجلس لیکرز در بازی روز گذشته این تیم مقابل فیلادلفیا سبب شد جیمز جایگاه سومی را از او بگیرد. برایانت شنبه شب پس از آنکه فهمید جیمز به جایگاه او دست یافته و وی حالا چهارمین امتیاز آور بزرگ ان بی ای است با انتشار توییتی ضمن تشویق هم تیمی‌های سابق خود برای ادامه حرکت رو به جلو خواستار حمایت و پشتیبانی از جیمز شد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در توئیتی از شنیدن خبر کشته شدن کوبی برایانت ابراز تاسف کرد و نوشت: «این خبر وحشتناک است!» دونالد ترامپ، در ​​​​​​​این توییت نوشت: «براساس گزارش‌ها کوبی برایانت، فوق‌ستاره بسکتبال، به همراه سه نفر دیگر، جان خود را به دلیل سقوط هلی‌کوپتر در کالیفرنیا از دست داد. یک خبر بسیار وحشتناک»

کریم عبدالجبار و شکیل‌اونیل، دو اسطوره دیگر بسکتبال جهان تاکنون در پیامی‌هایی ویدیویی از غم وغصه زیادشان بابت مرگ برایانت گفته‌اند. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، ستاره‌های اسطوره‌های دنیای فوتبال در اینستاگرام‌های‌ بابت مرگ #کوبی_برایانت، تسلیت گفتند. درکم‌تر‌ از یک‌ساعت‌ونیم پس‌از تایید خبر درگذشت برایانت بیش‌از ۲.۴‌میلیارد توییت درباره او زده‌ شد که یک رکورد چشم‌گیر است.

برایانت در ۲۰سال بازی با پیراهن لیکرز، پنج‌بار قهرمان لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال آمریکا ان‌بی‌ای شد و چهارسال پیش بسکتبال را کنار گذاشته‌بود اما دوسال پیش بابت انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز»، جایزه سینمایی اسکار را برنده‌شد.
 
شایعه‌ شد یک کاربر توییتر، هشت‌سال پیش مرگ برایانت را پیش‌بینی‌ کرده‌ بوده اما معلوم‌ شد که این کاربر تقلب کرده و با بدافزار کربن، تاریخ توییت تازه‌اش را تغییر داده است.
 
برچسب ها: کوبی برایانت