به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۹۷۰۱۶

پول ندارند اما خرید می‌کنند

پول ندارند اما خرید می‌کنند
گروه ورزشی_ رسانه ها: روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «پرسپولیس و استقلال احتمالا نترس‌ترین بدهکاران جهان هستند. در غیر این صورت بسیار بعید است تیم‌هایی که تا این اندازه تحت فشار شکایت خارجی هستند، باز هم چنین پرعطش و بی‌محابا زیر بار هزینه‌های دلاری و یورویی بروند.پرسپولیس در نیم‌فصل اول تیم خوبی داشت که توانست بعد از ۱۶ هفته، با سه امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار بگیرد و به نیمه‌نهایی جام حذفی هم برسد. البته این تیم با کمبود مهاجم مواجه بود اما سرمربی وقت با اشراف به شرایط اقتصادی دشوار دستور داد بازیکن خارجی جذب نشود و مسئولان باشگاه فقط یک مهاجم داخلی خوب بگیرند. حالا همان مربی رفته و شکایتش هم احتمالا در راه است اما باشگاه بدون اعتنا به تنگناهای پرشماری که دارد یک فوروارد خارجی خریده و برای دومی هم خیز برداشته است!

تا لحظه تنظیم این مطلب، تور سیاحتی نمایندگان پرسپولیس در امارات منجر به عقد قرارداد با آنتونی استوکس شده اما هنوز خبری از حضور او در ایران نیست. ظاهرا مشکل پرسپولیس تهیه و پرداخت پیش‌پرداخت دلاری به استوکس است. این وسط فقط یک سوال ساده مطرح می‌شود: این که وقتی باشگاه در فراهم کردن همین مبلغ اولیه معطل است، چگونه بقیه پول این بازیکن را خواهد داد؟ این در حالی است که می‌گویند اوساگونا بدون پیش‌پرداخت پرسپولیسی شده و باشگاه به زودی باید یک چیزی هم به حساب او بریزد. حواس‌تان باشد داریم در مورد تیمی حرف می‌زنیم که تا همین الان حداقل دو میلیون دلار بدهی ارزی قطعی دارد که بخشی از آن فورا باید تسویه شود. زنگ خطر را برای پرسپولیس، حتی یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی با تراکتورسازی به صدا درآورد.

وضع استقلال هم همین است و تیمی که شیخ دیاباته و میلیچ را با هزار بدبختی نگه داشت و به تهران برگرداند، الان دنبال خرید دو بازیکن خارجی دیگر است. این وسط یک نفر آمد که در تست پزشکی رد شد اما دو نفر دیگر در راه هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که همزمان با حضور گزینه‌ها در ایران، شکایت آندره‌آ استراماچونی هم وصول شده و رفته کنار شکایت وینفرید شفر! واقعا برای ما سوال است که این دوستان چطور از عواقب این همه پرونده نگران نیستند و نمی‌ترسند؟ مگر ما در همین سال‌های اخیر، هم کسر امتیاز و هم محرومیت از نقل‌وانتقلات در پرسپولیس و استقلال نداشتیم؟ این جگر شیر را از کجا می‌آورید؟ البته می‌دانیم کجا؛ از صدقه سر سیستم ناکارآمد مدیریت دولتی که باعث می‌شود بدهی مدیران، به نفرات بعدی منتقل شود.»