کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌اعتنایی به پربازیگرترین فیلم روی پرده

7 بهمن 1398 ساعت 15:28

گروه فرهنگی: فروش فیلمی که شانس اصلی بردن جوایز اصلی اسکار است، تا کنون از ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر شده و همچنان در حال افزایش است.


همین دیروز بود که خبر اهدای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا به سم مندس منتشر شد. او برای کارگردانی «۱۹۱۷» برنده این جایزه شد و با جوایزی که پیش از این گرفته شانس اصلی بردن اسکار لقب گرفت.این فیلم تا اینجای کار مهم‌ترین جوایز سینمایی را از گلدن گلوب تا جایزه انجمن تهیه‌کنندگان و انجمن کارگردانان از آن خود کرده است.همین اخبار خوب درباره فیلم در کنار نقدهای مثبت سبب شد  که فروش فیلم پس از چند هفته اکران همچنان خوب باشد و افت چندانی را تجربه نکند. «۱۹۱۷» از پنج هفته پیش در آمریکا روی پرده رفته است، و تا پس از اهدای جوایز اسکار همچنان چشم به گیشه خواهد داشت.سهم گیشه آمریکای شمالی از فروش ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم تا اینجای کار ۱۰۳ میلیون دلار بوده است.
ویروس کرونا و رکود دومین بازار بزرگ سینمای جهان
یکی از مهم‌ترین اخبار گیشه سینمای جهان در هفته گذشته رکود عظیم در دومین بازار بزرگ سینمای جهان در پی شیوع ویروس کرونا بود. در چین که عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان پس از آمریکای شمالی را یدک می‌کشد، تعداد زیادی از سالن‌های سینما تعطیل شده است و همین موضوع بر فروش فیلم‌های در حال اکران تاثیری منفی گذاشته است.
پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران
هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم روی پرده «پسران بد: برای یک عمر» با بازی ویل اسمیت بود. این دنباله سینمایی در حالی در صدر جدول پرفروش‌ها ایستاد که فیلمی تازه و پربازیگر هم در همین زمان روی پرده رفته بود. فروش جهانی فیلم به ۲۱۵ میلیون دلار رسیده است.«جنتلمن / آقایان» فیلمی پر ستاره با بازی متیو مک‌کانهی، کالین فارل و هیو گرانت به کارگردانی گای ریچی است. این فیلم با وجود این همه ستاره و داستان پرطرفدارش نتوانست آن‌طور که باید و شاید بدرخشد و در نهایت به فروش جهانی ۳۳ میلیون دلاری رسید. «آقایان» در نخستین هفته اکران چهارمین فیلم جدول پرفروش‌ها بود.


کد مطلب: 197068

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/197068/بی-اعتنایی-پربازیگرترین-فیلم-روی-پرده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir