به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۹۷۱۰۷

مواردی که پیش از کاشت مو و عمل لیپوساکشن باید بدانید

مواردی که پیش از کاشت مو و عمل لیپوساکشن باید بدانید
گروه سلامت و زیبایی: کاشت مو یا زراعة الشعر در حقیقت پیوند مو به صورت طبیعی بوده که عملی با ریسک بسیار کم در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این عمل می‌تواند به چند روش متفاوت  انجام شود اما امروزه متداول ترین روش‌های شناخته شده برای انجام این عمل، کاشت مو (زراعة الشعر) به روش FUT و یا FIT است که بسته به نظر پزشک متخصص برای هر فرد یکی از این دو روش انتخاب می‌شود. هزینه نهایی این عمل به عوامل متعددی مانند تعداد موهای پیوندی، سن و میزان کم پشتی بانک موی سر هر فرد بستگی دارد و نمی توان مبلغ مشخصی برای آن در نظر گرفت.
 
عمل کاشت مو (زراعة الشعر)
عمل کاشت مو (زراعة الشعر) در واقع برداشتن تار‌های مو از نقاطی از سر که پر حجم تر و پر پشت تر از قسمت‌های دیگر هستند و پس از آن پیوند به نقاطی که کم پشت تر هستند و اصطلاحا بانک موی ضعیفی دارند. برای انجام این عمل، شخص حتما باید معاینات بالینی مخصوص را انجام داده و آمادگی جسمی و روحی را برای انجام عمل به دست آورد.
یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با عمل زیبایی کاشت مو (زراعة الشعر) وجود دارد این است که حتما باید بین یک تا دو هفته قبل از عمل زیر نظر پزشک معالج باشید و در رابطه با دارو‌هایی که مصرف می‌کنید با وی مشورت کنید. در این جور مواقع پزشک از بیماران خود می‌خواهد برای موارد خاصی آزمایش خون بدهند تا هنگام عمل مشکلی پیش نیاید. همچنین بهتر است یک هفته قبل از عمل کاشت مو ( زراعة الشعر )  از مصرف قرص‌های مکمل مانند ویتامین E، قرص‌های آسپرین و همچنین مصرف الکل به شدت جلوگیری کنید. چون مصرف آن‌ها می‌تواند باعث رقیق شدن خون شما شود و این موضوع جراحی را بسیار خطرناک می‌کند.  بنابراین اگر دارویی مصرف می‌کنید حتما دو  هفته قبل از عمل با جراح مربوطه ملاقات کنید و در رابطه با مصرف دارو‌ها از او مشاوره‌های لازم را بگیرید.
 

 
بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟
در اغلب اوقات آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسب برای انجام این عمل نیستند. در بعضی اوقات زیر نظر دکتر معالج این عمل برای آقایان 18 تا 25 سال نیز انجام می‌شود. اما در نهایت بهترین زمان کاشت مو زمانی است که ریزش موی فرد به طور کامل قطع شده باشد. کسانی کاندید مناسب تری برای انجام این عمل هستند که بانک موی قوی تری داشته باشند.
نتیجه عمل کاشت مو (زراعة الشعر) در افراد مختلف متفاوت است و این نتیجه وابسته به قدرت بانک موی افراد می‌باشد . با این حساب نتیجه ای که شما از عمل کاشت مو (زراعة الشعر) کسب می‌کنید ممکن است با نتیجه ای که در اطرافیان و دوستان و آشنایان خود می‌بینید متفاوت باشد.
 
عمل لیپوساکشن (شفط الدهون)
لیپوساکشن (شفط الدهون) که به آن، لیپوپلاستی، لیپواسکالپچر ساکشن (liposculpture suction)، لیپکتومی یا لیپو نیز گفته می‌شود، نوعی جراحی زیبایی است که با هدف از بین بردن چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. به این شکل که چربی‌های بدن را از بدن بیرون می‌کشد. 
این عمل غالباً در شکم، ران، باسن، گردن، چانه، قسمت فوقانی و پشت بازوها و پشت که اکثرا محل تجمع چربی‌ها هستند، استفاده می‌شود. در لیپوساکشن ( شفط الدهون ) چربی از طریق یک ابزار تو خالی که با عنوان یک کانول شناخته می‌شود از بین می‌رود. کانول زیر پوست قرار داده می‌شود. یک خلاء فشار قوی و قدرتمند روی کانول اعمال می‌شود که چربی را از زیر پوست به بیرون منتقل می‌کند.
 
چه افرادی مناسب عمل لیپوساکشن هستند؟
افرادی که معمولا برای انجام عمل لیپکتومی پیشنهاد می‌شوند،‌ افرادی هستند که علیرغم گرفتن رژیم و رعایت نکات کاهش وزن،‌ تغییری در وزنشان اتفاق نمی افتد و وزنشان پایدار باقی می‌ماند. در این افراد تنها راه کاهش وزن و حذف چربی‌های اضافه بدن،‌ انجام عمل لیپوساکشن (شفط الدهون) است.
عمل لیپوپلاستی سلول‌های چربی را به طور دائمی از بین می‌برد و باعث تغییر شکل بدن می‌شود. با این وجود، اگر بیمار بعد از عمل شیوه زندگی سالم نداشته باشد و موارد حفظ سلامت مثل کنترل تغذیه و انجام ورزش را رعایت نکند، این خطر وجود دارد که سلول‌های چربی باقی مانده بزرگتر شوند.
 
 

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این عمل برای افرادی که دارای پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی دارند بهتر جواب خواهد داد. افرادی که پوستشان فاقد خاصیت ارتجاعی است ممکن است پوستشان در مناطقی که این روش روی آن انجام شده است، شل و براق شود.
همچنین برای انجام این عمل، فرد باید بیش از 18 سال سن داشته و از سلامتی خوبی برخوردار باشد. کسانی که مشکل گردش خون یا جریان خون دارند، مانند بیماری عروق کرونر، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف نباید تحت این عمل قرار گیرند.
با توجه به نکات ذکر شده برای انجام عمل لیپوساکشن (شفط الدهون) حتما باید با یک پزشک مجرب مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا این عمل مناسب شما هست و برای شما خطری به همراه نداشته باشد.
 
کلینیک نوین ایرانا یکی از با سابقه ترین مراکز زیبایی در مشهد است که از پزشکان و متخصصان مجرب بهره برده و دارای کلینیک‌های تخصصی و آزمایشگاه مجهز می‌باشد. این مرکز  با بیش از چندین سال سابقه جراحی در زمینه‌های زیبایی از جمله لاغری با لیپوماتیک، لاغری با لیپولیز، جراحی سینه، جراحی بینی، تزریق ژل و بوتاکس، لیفت صورت و بالن معده و... تحت نظارت معاونت درمان ایران مشغول فعالیت می‌باشد. مدرن ترین و کامل ترین تجهیزات پزشکی در کلینیک نوین ایرانا آماده ارائه خدمات فوق به هموطنان عزیز می‌باشد.
 
" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."