به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۱۹۷۱۲۰
برترین تصاویر فضایی هفته

از فوران آتشفشان تا پخت کلوچه در فضا/عکس

گروه علم و فناوری: پایگاه خبری "اسپیس" منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرد.
از فوران آتشفشان تا پخت کلوچه در فضا/عکس

تصویر جدید چینی‌ها از ماه
کاوشگر "یوتو -۲"(Yutu-۲) چینی‌ها که هم‌اکنون در ماه است، تصویر جدیدی از ماه گرفت. در حال حاضر کاوشگر قمری "چانگ‌ای-۴"(Chang'e-۴) و "یوتو-۲ "(Yutu-۲) در حال اکتشاف در نیمه دور ماه هستند.این تصویر در ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت شده و به تازگی منتشر شده است.

زیستگاه مریخی"HI-SEAS" با پرسنل زن
" HI-SEAS" یک زیستگاه برای شیبیه‌سازی شرایط مریخ است که در جزایر هاوایی قرار دارد و به تازگی ماموریتی با حضور پرسنلی که همه آن‌ها زن بودند را پشت سر گذاشت.

پخت کلوچه در فضا
فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" توانستند برای اولین بار، در فضا کوکی درست کرده و به زمین بفرستند.این کوکی‌های شکلاتی فضایی در جاذبه صفر و در اجاق گازی پخته شدند که اولین گازی است که برای استفاده در شرایط بی‌وزنی در "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) طراحی شده است.خمیر این کوکی و اجاق گاز مخصوص ایستگاه فضایی بین‌المللی، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بوسیله فضاپیمای "سیگنوس"(Cygnus) به فضا ارسال شدند و پس از پخت موفقیت‌آمیز، کوکی‌ها هفته گذشته به زمین فرستاده شدند.

دنباله‌های نور از "ایستگاه فضایی بین‌المللی"
در این عکس خیره‌کننده که توسط "کریستینا کخ" فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده، منابع نور که در سراسر زمین هستند از منظر "ایستگاه فضایی بین‌المللی" رصد شده است.

ستاره‌های رنگارنگ
این تصویر زیبا نشان‌دهنده ستاره‌هایی رنگارنگ است که در یک ناحیه تشکیل ستاره به نام "Gum ۲۶" در کهکشان راه شیری قرار دارند. این ناحیه ۲۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

خاکستر فوران یک آتشفشان
در تصویر زیر شاهد یک تصویر ماهواره‌ای از فوران یک آتشفشان هستیم. در تاریخ ۱۲ ژانویه سال جاری آتشفشان "تال" در فیلیپین فوران کرد و منطقه را از خاکستر پوشاند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تصاویر فضایی