به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۹۷۱۸

صید بیش​از 437 تن​میگو از آبهای​هرمزگان

گروه اقتصادي: طی 16 روز آغاز فصل صید میگو بیش از 437 تن میگو از آبهای هرمزگان برداشت شده است.
صید بیش​از 437 تن​میگو از آبهای​هرمزگان
مقصودی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: از این میزان صید، حدود 56 تن مربوط به میگوی سرتیز و بیش از 381 تن مربوط به میگوی غیر سر تیز بوده است. وی با اشاره به اینکه صید امسال در سه صیدگاه هرمز، کشتی سوخته و تولا صورت می‌گیرد، افزود: 110 شناور صیادی کلاس لنج هرمزگانی در این فعالیت صیادی شرکت دارند. مقصودی با اشاره به کاهش 22 درصدی صید آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهارکرد: میزان صید در سال گذشته در همین زمان بیش از 558 تن بوده است. به گفته وی کاهش صید میگو در سال جاری به دلایلی همچون شرایط جوی از جمله کاهش نزولات جوی، آلودگی آبها و صید غیر مجاز بوده است.

صادرات 18 میلیون دلاری آبزیان هرمزگان در نیمه نخست سال
همچنین طی شش ماه اول امسال بیش از 6190 تن آبزی از استان هرمزگان صادر شده است. میرزاده - مدیرکل شیلات استان هرمزگان - با بیان اینکه صادرات آبزیان به ویژه آبزیانی که در ایران مصرف خوراکی ندارند، یکی از راه‌های موثر برای ارزآوری کشور است، گفت: ارزش این میزان صادرات بالغ بر 17 میلیون و 994 هزار دلار بوده است. وی با اشاره به آغاز فصل صید میگو در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد با توجه به میزان صادرات صورت گرفته در شش ماه اول سال، شاهد رشد خوبی در صادرات آبزیان تا پایان سال جاری باشیم.

میرزاده افزود: از میان آبزیان صادر شده بیشترین میزان صادرات به ترتیب مربوط به ماهی یال اسبی، میگوی پرورشی و اسکوید است.همچنین کمترین میزان صادرات را ماهی حلوا سفید به خود اختصاص داده است. مدیرکل شیلات هرمزگان خاطر نشان کرد: بیشترین صادرات آبزیان استان هرمزگان به کشورهای ویتنام، تایوان ،چین، تایلند، کره جنوبی، مصر، امارات، اسپانیا و یونان صورت گرفته است.
مرجع : ايسنا