به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۹۷۲۲۵
هر آنچه لازم باشد در لیبی انجام می‌دهیم

اردوغان: حفتر یک کودتاچی است

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری ترکیه طی یک نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری گامبیا در کاخ ریاست جمهوری در بانجول اظهار کرد: خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیان شرق لیبی "اقدامات پلیدی" در این کشور انجام داد و ما پیگیر آن هستیم.
اردوغان: حفتر یک کودتاچی است
به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی یک نشست مطبوعاتی مشترک با آداما بارو، رئیس جمهوری گامبیا در کاخ ریاست جمهوری در بانجول ضمن انتقاد شدید از خلیفه حفتر، رهبر شبه نظامیان در شرق لیبی و متهم کردن او به انجام "اقدامات پلید" در این کشور گفت: ما پیگیر آن هستیم. هر آنچه لازم باشد، انجام خواهیم داد. وی افزود: حفتر همیشه در طول این روند فرار کرده است و اظهارات سخنگوی وی بعد از این روند مبنی بر اینکه روند در لیبی در نوک اسلحه است٬ بسیار معنادار بود. این نشان می‌دهد که حفتر هیچ دغدغه‌ای در خصوص آتش بس و صلح ندارد. 

اردوغان در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم کسانی که به برلین آمده بودند، این گفته‌ها را شنیده و موضع خود را اعلام کنند. رئیس جمهوری ترکیه گفت: حفتر هم از مسکو و هم از برلین فرار کرده و آتش‌بس را نقض می‌کند. اگر قرار است در لیبی صلح برقرار شود، باید جلوی حفتر را گرفت. اردوغان خاطرنشان کرد: به رغم توافق برلین حملات حفتر همچنان ادامه دارد. وی هیچ یک از توافق‌های مسکو و برلین را امضا نکرده است. در نشست‌های بین‌المللی، اگر طرفین چنین متن‌هایی را امضا نکنند، نمی‌توان گفت که در اینجا اجماع حاصل شده است.

وی همچنین در خصوص اعزام سربازان ترکیه به لیبی گفت: فائز السراج یک رهبر مورد تایید سازمان ملل است ولی حفتر یک کودتاچی است. مجلس ترکیه در خصوص اعزام سرباز به آنجا تصمیم گرفت. ولی حامیان حفتر جنگجویانی هستند که در ازای پول برای وی می‌جنگند. متاسفانه شاهد چنین تصویری در لیبی هستیم. ما امیدواریم که لیبی در اسرع وقت به صلح برسد. رجب طیب اردوغان همچنین در ضیافت شامی که از سوی آداما بارو به افتخار وی ترتیب داده شد، حضور یافت. این ضیافت در یک هتل برگزار شد. امینه اردوغان، همسر رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این ضیافت حضور داشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: رجب طیب اردوغان