به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۹۷۲۳۸

پیش‌بینی بیماری "هانتیگتون" با هوش مصنوعی

گروه علم و فناوری: شرکت " آی‌بی‌ام"( IBM) از مهارت‌های "هوش مصنوعی" خود برای پیش‌بینی بیماری "هانتیگتون" استفاده می‌کند.
پیش‌بینی بیماری "هانتیگتون"  با هوش مصنوعی
پیش از این شرکت " آی‌بی‌ام"( IBM)  اعلام کرده بود که برای پیش‌بینی دیابت و سرطان پستان از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.حال این شرکت خبر داده که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بیماری "هانتیگتون" استفاده می‌کند.این شرکت فناوری با بنیاد "CHDI" همکاری کرده تا یک مدل هوش مصنوصی توسعه دهد که می‌تواند پیش‌بینی کند آیا یک فرد علائم و نشانه‌های بیماری "هانتیگتون" را خواهد داشت یا خیر و در صورت مثبت بودن این جواب، مدل هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند تشخیص دهد که سرعت پیشرفت این علائم تا چه اندازه بالا خواهد بود.تیم تحقیقاتی این پروژه از اسکن "ام‌آرآی"(MRI) مغز استفاده کردند تا هوش مصنوعی را به شیوه دلخواه خود آموزش دهند.علاوه بر آن، از سیگنال‌های "ماده سفید" مغز استفاده کردند تا به سیستم کمک کنند که چگونگی تغییر عملکرد شناختی و حرکتی مغز به مرور زمان را مورد سنجش قرار دهد.

درک موجود از بیماری "هانتیگتون" فقط نشان داده که نشانه‌های این بیماری بین سن‌های ۳۰ و ۵۰ سال خود را نشان می‌دهند.این بیماری در اثر جهش در ژن کدکننده پروتئین هانتینگتون ایجاد می‌شود.هانتینگتون یک اختلال ارثی و پیشرونده است که باعث حرکات ناخواسته و مشکلات روانپزشکی می‌شود. علائم این بیماری در بزرگسالی ظاهر می‌شوند و در طول زمان هم شدیدتر می‌شوند.محققان شرکت " آی‌بی‌ام" امید دارند که با یک اسکن ام‌آرآی بتواند ارزیابی‌های دقیق‌تری از این بیماری پیدا کنند. گرچه که این روش نمی‌تواند منجر به ایجاد درمانی بهتر برای هانتیگتون شود، ولی می‌تواند شرایطی را برای مبتلایان به این بیماری فراهم کند که برای تغییرات پیش‌رو آماده شوند. 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوش مصنوعی