به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۱۹۷۳۱۲
از فراخوان برای اجرا تا نمایش‌های جدید

تازه های روزانه تئاتر

گروه فرهنگ و هنر: فراخوان عمارت نوفل لوشاتو، تعزیه خوانی محوطه تئاترشهر و نمایش های جدید از اخبار کوتاه امروز تئاتر هستند.
تازه های روزانه تئاتر
نمایش من مُردم روزی که به دنیا آمدم به صحنه می رود
نمایش من مُردم روزی که به دنیا آمدم به نویسندگی شیما اسدی، کارگردانی مسعود ترابی و تهیه کنندگی امیرعلی تقی زاده از روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می رود. در این اثر نمایشی مهدی کاسه ساز، فاطیما درستکار، رضا زنده جاه، امیرعلی تقی زاده، سپیده موسوی، امید اولیایی، پگاه الله وردی، محمدرضا بذرافشان، شهاب درافشدار، سمیه قدیمی، فریبا موسوی، نازنین چهره نگار، ترمه توللی، یلدا دهقانی، محمدرضا اکبری، زهرا بازرگانی، محسن غلامی، محمدامین پارسا، محمدحسین قدیری، هانا رشیدی، سالار قدیمی اجرا می شود در خلاصه نمایش من مُردم روزی که به دنیا آمدم آمده است: «روزی که چشمامو به این دنیا باز کردم شماها رو دیدم و فهمیدم بچه‌ی شماهام؛ همونجا مُردم.» این نمایش تا روز ۳۰ بهمن ماه سال جاری در سالن۲ عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می رود.

عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو برای سال ۹۹ فراخوان داد
به گزارش روابط‌عمومی عمارت نوفل‌لوشاتو، این مجموعه نمایشی با اعلام فراخوان اجرا در سال ۱۳۹۹ اعلام می‌کند، پذیرای متون نمایشی و پیشنهادهای اجرایی هنرمندان در سال آتی خواهد بود. عمارت نوفل‌لوشاتو طی ۱۰ ماهی که از سال ۱۳۹۸ گذشت، میزبان تئاترهای بین‌المللی، حرفه‌ای، دانشجویی، نمایشنامه‌خوانی و جشنواره‌های متعددی از جشنواره تئاتر دانشگاهی گرفته تا جشنواره‌های خصوصی افرا، آرخه، ثمر و موندا بوده و در روزهای پیش‌رو سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

این مجموعه نمایشی، حمایت از گروه‌های جوان، هنرمندان فعال استان‌ها و همچنین تجربه‌های نو را برای سال آینده در دستور کار دارد. در کنار آن، سالن یک عمارت نوفل‌لوشاتو مانند روال این چند سال پذیرای پیشنهاد اجرای اساتید، مدرسان و هنرمندان باسابقه است.

عمارت نوفل‌لوشاتو از هنرمندان علاقه‌مند دعوت می‌کند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن تا پایان دهه اول اسفند سال‌جاری، متون نمایشی یا فیلم اجرای کامل نمایش‌شان را همراه با فرم‌های تکمیل شده به واحد اداری این مجموعه به نشانی تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، بن‌بست زیبا پلاک ۱ ارسال کنند. همچنین ایمیل عمارت نوفل‌لوشاتو به نشانی nofelluchatou@gmail.com و پیج اینستاگرام این مجموعه به نشانی nofelluchatou_theater در دسترس هنرمندان خواهد بود.

نمایش بیگانه در خانه سید محمد مساوات در تالار اصلی به صحنه می رود
نمایش بیگانه در خانه به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات از روز پنجشنبه دهم بهمن ماه به مدت هشت روز در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. این اثر نمایشی که پیش از این در مجموعه تئاتر مستقل تهران به صحنه رفته در قالب سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان مخاطبان خواهد بود. بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته نمایش بیگانه در خانه روز پنجشنبه ساعت ۱۷، روزهای جمعه ۱۱ تا چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۹ ، روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ و روز جمعه ساعت ۱۹ پذیرای دوستداران تئاتر است.

طی هفته های گذشته نمایش فرانکنشتاین به کارگردانی ایمان افشاریان در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان تماشاگران بود که این اثر نمایشی روز دوشنبه هفتم بهمن ماه به اجرای خود پایان داد. 

مجلس تعزیه خوانی حضرت فاطمه (س) در محوطه تئاتر شهر برگزار می شود
دفتر نمایش های خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران روز سه شنبه ۸ بهمن در محوطه تئاتر شهر مجلس تعزیه خوانی شهادت حضرت فاطمه (س) را برگزار می کنند. در این مجلس تعزیه خوانی که ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران اجرا می شود، تعدادی از هنرمندان مطرح عرصه تعزیه مجلس شهادت حضرت زهرا (س) را در محوطه تئاتر شهر اجرا می کنند. 
مرجع : ایرنا
برچسب ها: تئاتر