به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۹۷۴۹۷

در بازار سرمایه چه گذشت؟

گروه اقتصادی: بورس بر خلاف فرابورس در هفته جاری بر مدار صعود حرکت کرد و شاخص آن به مرز ۴۲۸ هزار واحد نزیک شد. فرابورس حرکتی نوسانی داشت و شاخص آن دو روز کاهشی شد.
در بازار سرمایه چه گذشت؟
به گزارش ایسنا، معامله‌گران از نخستین روز هفته اخیر شاهد صعود شاخص کل بورس بودند؛ چراغی که تا آخرین روز معاملات هفته جاری سبز ماند و در روز سه‌شنبه قله ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد را هم فتح کرد. البته بیشترین ارزش معاملات در این بازار مربوط به روز یکشنبه به میزان ۴۷ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال بود.در روز شنبه معامله‌گران ۶۶۸ هزار و ۴۱۶ معامله به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان انجام دادند و شاخص را به ۴۱۷ هزار واحد رساندند. ارزش معاملات در روز یکشنبه با ۸۹۹ هزار معامله به ۴۷ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال و شاخص کل به ۴۱۸ هزار و ۳۱۲ واحد رسید.شاخص کل در روز دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۴۲۰ هزار و ۶۶۸ و ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد بود. بر این اساس معامله گران در روز دوشنبه ۶۶۵ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال و در روز سه‌شنبه ۶۹۸ هزار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به ثبت رساندند.

حرکت فرابورس بر مدار نوسان
فرابورس بر خلاف بورس در همه روزهای هفته جاری حرکتی صعودی نداشت و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نزولی بود. شاخص کل این بازار در روز شنبه ۵۳۵۱ واحد بود که در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ۵۳۴۰ و ۵۳۲۳ واحد هم رسید اما در روز سه‌شنبه شاخص کل صعود و رقم ۵۴۰۴ واحد را ثبت کرد.معامله‌گران در فرابورس در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۳۸۰ هزار و ۹۵۸، ۵۳۴ هزار، ۳۵۸ هزار و ۳۹۹ هزار معامله به ثبت رساندند که به ترتیب ۶۸۳۹ میلیارد تومان، ۲۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال، ۱۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و ۱۷ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال ارزش داشت
برچسب ها: بورس فرابورس