به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۹۸۰۵۶

بدون جشن افتتاحیه با حضور ستارگان سینما

گروه فرهنگی: نخستین روز از سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش‌ فیلم‌های منتخب، حضور علاقه‌مندان و ستاره‌های سینمای ایران برپا شد.
بدون جشن افتتاحیه با حضور ستارگان سینما
 این دوره از جشنواره در حال و هوایی برگزار می‌شود که چندین اتفاق تلخ و ناخوشایند را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم که خواه ناخواه جشنواره‌ را تحت تاثیر قرار داده‌اند.در نخستین روز جشنواره سی‌وهشتم بزرگترین تفاوتی که نسبت به دوره‌های قبل به چشم می‌آمد، افتتاحیه‌ای بود که جشنی برایش برپا نشد. امسال بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره سی و هشتم، هزینه‌های مرسوم مربوط به برپایی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، جهت کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود. به این ترتیب در نخستین روز برپایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در مراسمی با حضور ابراهیم داروغه‌زاده و محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، خودروهای حامل اجناس اهدایی  برای کمک به هموطنان سیل‌زده راهی سیستان و بلوچستان شدند.در نتیجه رویدادهای اخیر در کشور تغییر کوچک دیگری هم در ظاهر برگزاری جشنواره روی داد. امسال با توجه به رویدادهای دردناک چند ماه گذشته، بخش فوتو کال نیز از جشنواره فیلم فجر حذف شده است. البته که تصاویر هنرمندان حاضر در آتلیه جشنواره ثبت می‌شود.
شروع کار با «سه کام حبس»
نخستین فیلمی که امسال در سینمای رسانه روی پرده رفت و به نوعی زنگ آغاز رقابت سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را به صدا درآورد، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور بود. این فیلم با حضور بازیگران نقش‌های اصلی فیلم از جمله پریناز ایزدیار و محسن تنابنده نمایش داده شد و پس از آن عوامل روبه‌روی خبرنگاران نشستند و درباره فیلم با آن گفتگو کردند. «سه کام حبس»‌ فیلمی با موضوع اعتیاد که شاید به نظر برخی از حاضران در نشست خبری سوژه‌ای تکراری بود، به گفته کارگردان فیلم «تلاشی برای نمایش جنبه دیگری از اعتیاد بوده است.»
آماده‌سازی گذر سینما در موزه سینما
یکی از رویدادهای جالب این دوره از جشنواره برپایی گذر سینما با تصاویری از بزرگان از دست رفته‌ سینمای ایران از علی حاتمی و عزت‌الله انتظامی بگیر تا شهلا ریاحی، حمیده خیرآبادی و خسرو شکیبایی بود. بر اساس این طرح باغ فردوس حدفاصل "موزه سینما" تا خیابان ولیعصر (عج) گذر سینما می‌شود.

هوتن شکیبا و باران کوثری کنار هم در صحنه جشنواره
در همان روز نخست ستاره‌های طراز اول سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر حضور پررنگی داشتند. اگر سینمای رسانه را در نظر بگیریم با حضور پریناز ایزدیار و تنابنده آغاز شد و پس از ۲ اکران نوبت به هوتن شکیبا و باران کوثری رسید.کوثری که برای نمایش فیلم «عامه‌پسند» کنار شکیبا در جشنواره حاضر شده بود، همانجا از فرصت استفاده کرد تا از همبازی‌اش قدردانی کند. البته ملاک جشنواره فقط سینمای رسانه نیست و بازیگران برای نمایش‌ فیلم‌هایشان در سینماهای مردمی حضور پیدا می‌کنند. در روز نخست هم بازیگران مثل نیکی کریمی و سحر دولتشاهی برای نمایش فیلم «آتابای» بین مردم رفتند. پردیس چارسو و موزه سینما هم پذیرای جمعی از هنرمندان و عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره بودند.