به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۹۸۱۸۹

استرالیا به ژیمناستیکارها ویزا نداد

گروه ورزشی: فدراسیون ژیمناستیکار یک ماه پیش درخواست روادید برای ۳ ملی‌پوش کشورمان را ارایه کرد اما سفارت کشور استرالیا به بهانه‌های عجیب و واهی از حمله احتمال پنهاهنده شدن آنها از صدور روادید خودداری می‌کند.
استرالیا به ژیمناستیکارها ویزا نداد
به گزارش ایرنا،رییس فدراسیون ژیمناستیک در این خصوص گفت: از یک ماه پیش درخواست روادید برای ۳ ملی‌پوش کشورمان را ارایه دادیم اما سفارت کشور استرالیا به بهانه‌های عجیب و واهی از صدور روادید خودداری می‌کند.
زهرا اینچه‌ درگاهی اظهار داشت: کارشکنی در مسیر اعزام ورزشکاران به مسابقات گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در ملبورن برگزار می‌شود با دوره‌های دیگر متفاوت است. در این دوره نام سه ورزشکار برای جام جهانی ژیمناستیک که در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود را اعلام کردیم. این ورزشکاران از سوی فدراسیون ژیمناستیک استرالیا دعوت‌نامه دارند اما سفارت این کشور به دلایل واهی از صدور روادید خودداری میکند. در ایمیلی که از سوی این کشور برای فدراسیون ارسال شده مواردی ذکر شده که دور از ذهن و تصور ورزشکاران ایرانی است. در این ایمیل به شرایط اقتصادی ایران اشاره شده و احتمال پناهندگی ورزشکاران ما را داده‌اند.

او با اشاره به اینکه روح المپیک بر صلح دوستی است، عنوان کرد: دلایلی که دولت استرالیا به خاطر آن ورزشکاران ایرانی را از گزینشی المپیک محروم کرده، واقعیت ندارد بلکه یک سیاسی کار محض است. سیاسی کاری که با روح المپیک و مسابقات ورزشی در تناقض است. در این زمینه از نهادهای ورزشی کشورمان مانند کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان درخواست کمک کردیم تا با یک اقدام عاجل و استفاده از دیپلماسی ورزشی این مشکل را حل کنند.رییس فدراسیون ژیمناستیک همچنین گفت: این رشته در ایران در آستانه تاریخ‌سازی است و ورزشکاران ما شانس زیادی برای المپیکی شدن دارند. از قبل برای آنان بلیت رزرو کرده بودیم و قرار بود ۲۳ بهمن ماه به ملبورن بروند. تا این تاریخ زمان لازم برای گرفتن ویزا وجود دارد و امیدوارم این مشکل با تدبیر دستگاه دیپلماسی و نهادهای ورزشی حل شود. اگر ورزشکاران ایرانی به ملبورن بروند بدون شک امید ایران برای نخستین حضور ژیمناستیک ایران در المپیک افزایش پیدا خواهد کرد.قرار بود «سعیدرضا کیخا»، «عبدالله جامعی» و «مهدی احمد کهنی» برای شرکت در جام جهانی ملبورن که یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک است ۲۳ بهمن‌ ماه عازم کشور استرالیا شوند اما تا این لحظه این کشور برای آنان روادید صادر نکرده است.