کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات سرقت بخش میانی تندیس پرویز تناولی

14 بهمن 1398 ساعت 11:01

گروه فرهنگی: مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از سرقت بخش میانی اثر «تقدیس» پرویز تناولی واقع در میدان امام حسین (ع) اصفهان خبر داد.


به گزارش ایسنا،مهدی تمیزی اظهار کرد: صبح امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن) در حال عبور از کنار ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان بودم که متوجه شدم بخش میانی اثر «تقدیس» پرویز تناولی نیست. پیگیری کردم و مطلع شدم که گویا این بخش، شب گذشته به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: این‌طور که به نظر می‌رسد هدف، تخریب اثر یا سرقت هنری نبوده، بلکه احتمالاً فرد یا افرادی برای سودجویی و آب‌کردن فلز این بخش از مجسمه را ربوده‌اند.مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از پیگیری مجدانه مدیرکل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان برای پیدا کردن سارق این اثر ارزشمند خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به یک سال است که پیگیر بودم این اثر از فضای باز کنار ساختمان شهرداری اصفهان به حیاط موزه هنرهای معاصر اصفهان انتقال پیدا کند و علت اصرار من نیز پیشگیری از بروز اتفاقاتی ازاین‌دست یا تخریب اثر بود، اما متأسفانه این اقدام انجام نشد و امروز شاهد این وضع هستیم.طی سال‌های گذشته و به تدریج، چهار اثر از هفت مجسمۀ پرویز تناولی در تهران به سرقت رفته بود.


کد مطلب: 198340

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/198340/جزئیات-سرقت-بخش-میانی-تندیس-پرویز-تناولی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir