به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۹۸۳۷۴

آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی در پردیس

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: آماده‌سازی زمین برای احداث ۳۰۰۰ واحد ثبت نامی طرح اقدام ملی شهر جدید پردیس در حال انجام است و در مرحله اخذ پروانه هستیم.
آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی در پردیس
سید مهدی هدایت اظهار کرد: حدود ۸۵۰۰ واحد طرح اقدام  ملی در پردیس در بخش واگذاری زمین به تعاونی‌های واجد شرایط اختصاص یافت. ۳۰۰۰ واحد نیز ثبت نام کردیم که آماده‌سازی زمین برای این  واحدها از مدتی قبل شروع شده است. نقشه‌ها نیز تهیه شده و هم‌اکنون در مرحله اخذ پروانه ساختمانی هستیم. پالایش نفرات نیز انجام شده که به  زودی از طریق معاونت مسکن و ساختمان وزارت  راه و شهرسازی اسامی نفرات تایید شده اعلام می‌شود.وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در پردیس گفت: به منظور تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس، کمیته اعتباری بانک مسکن مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان تصویب کرده که به تایید هیات مدیره رسیده است. هم‌اکنون در مرحله اخذ  مجوز از بانک مرکزی هستیم که مهندس  اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پیگیر موضوع است که در اسرع وقت مجوز را بگیریم و وام به پروژه‌ها اختصاص یابد. اولویت این رقم، آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها در تمامی فازها است.

پیمانکاران مکلف به رفع ایرادات هستند
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره ایرادات بعضی واحدهای تحویل شده اظهار کرد: در حال حاضر بالاترین فروش اقساطی و بالاترین تحویل واحد مربوط به پردیس است و طبیعتا مشکلاتی وجود دارد. به طور متوسط روزانه ۲۰۰ واحد را در شهر جدید پردیس به مردم تحویل می‌دهیم و طبیعی است که بلوک‌ها و واحدها با نواقصی مواجه باشند. در این خصوص همکاران ما مراجعه و پیمانکاران را مکلف به رفع ایرادات می‌کنند.

مراحل نهایی تهیه ناوگان مترو پردیس
هدایت هم‌چنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه  مترو تهران ـ پردیس گفت: هفته گذشته درباره مترو با فرمانده قرارگاه خاتم جلسه داشتیم و هم‌اکنون در مراحل نهایی تهیه ناوگان هستیم. یک سری نقشه‌های نهایی باید اصلاح می‌شد که انجام شد و قرار است به صورت  مشارکتی با مجموعته قرارگاه خاتم مترو را پیش ببریم. تمام تلاش ما این است که عملیات اجرای واقعی مترو  قبل از پایان سال شروع شود.مدیرعامل شرکت عمران پردیس خبر داد: در دهه فجر حدود ۱۰ هزار واحد که از قبل آماده شده و روزانه تحویل می‌دهیم را به شکل رسمی افتتاح خواهیم کرد. تلاش ما این است که تا پایان سال کار تکمیل ۱۵ هزار واحد دیگر را  انجام و از فروردین سال بعد تحویل دهیم. می‌ماند حدود ۲۲ هزار واحد که از قبل معارض داشته ولی تلاش ما این است که کل این تعداد را برای سال بعد تکمیل کنیم.

هدایت در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس چه بود، خاطرنشان کرد: پردیس آخرین پروژه‌ای بود که در مقیاس مسکن مهر شروع شد. با توجه به موقعیت جغرافیایی کارها بسیار سخت و سنگین بود. وقفه‌ای هم ایجاد شد اما از وقتی مهندس اسلامی آمده تمام پروژه‌ها فعال است و ما نیز تمام منابع خود را آورده‌ایم. امسال بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف به مسکن مهر تزریق کردیم.   سال آینده نیز  ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع خودمان از طریق تهاتر زمین  برای زیرساخت‌ها، روبناها و حتی تکمیل واحدها اختصاص می‌دهیم. انشاءالله پرونده مسکن مهر پردیس را در سال آینده می‌بندیم.
مرجع : ایسنا