به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۹۸۳۹۹

«سکوت» لهستانی‌ها در سرمای تهران

گروه فرهنگ و هنر: نمایش «سکوت» کار کشور لهستان که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، شب گذشته 13 بهمن ماه اولین اجرای خود را هوای سرد تهران پشت سرگذاشت.
«سکوت» لهستانی‌ها در سرمای تهران
این نمایش شب گذشته اولین اجرای خود را در پارکینگ تالار وحدت انجام داد. این اجرا البته با حدود سی دقیقه تاخیر آغاز شد و نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره و شهرام کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نیز دقایقی از اجرای این اثر را دیدند.تماشاگرانی که از سال‌ها پیش پیگیر آثار جشنواره تئاتر فجر بوده‌اند، گروه اجرایی این نمایش را که پیش‌تر با اجرای «مکبث» در همین پارکینگ تالار وحدت در جشنواره حضور داشتند، به یاد می‌آورند.البته اجرای نمایش تازه این گروه به کارگردانی «پاول ژو کوتاک» به درخشش نمایش «مکبث» نبود. با این حال و با وجود سرمای شدید هوای تهران، تماشاگران تا پایان اجرای این نمایش که مدت زمان آن نزدیک به یک ساعت بود، در کنار گروه بازیگران ماندند.

نمایش «سکوت» اثری ضد جنگ است و روایت‌گر مردمانی است که جنگ، زندگی آنان را فنا کرده و حال ناچار هستند برای ادامه حیات خود، کشورشان را ترک گویند و راهی سرزمینی دیگر شوند اما از بخت بد در میانه راه، قایق‌های آنان غرق می‌شود و گویی مرگ، تنها تقدیر محتوم این مردمان است. بازیگران این نمایش همچون آثار قبلی این گروه در بخش‌هایی از اثرشان با چوب‌های بلندی راه می‌روند و این کار جزو ویژگی‌های کاری این گروه هنری است.در این نمایش وضعیت کودکانی که در شرایط جنگ قرار دارند و قربانی آتش‌افروزی برزگترها می‌شوند، نیز بسیار مورد توجه است و در کنار گروه بازیگران، چندین عروسک که نماینده کودکان سرزمین‌های جنگ‌زده‌اند، دیده می‌شود.این اثر نمایشی امشب ـ دوشنبه 14 بهمن ماه ـ نیز دومین اجرای خود را انجام می‌دهد. ساعت اجرای این نمایش 18 و مدت زمان آن 55 دقیقه است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تئاتر