به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۱۹۸۸۵

استیضاح؛ پاسخی به بیکار شدن داماد!

گروه سياسي - رسانه‌ها: در حالی که برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن در چند روز اخیر خبر از استیضاح احتمالی وزیر صنعت و معدن دادند سايت عصرایران درباره دستور اخراج بیش از 200 نفر از شهرکهای صنعتی تهران و دلیل استیضاح نعمت زاده اعلام شده اطلاعات جالبی بدست آورد.

تاکنون تنها 35 نفر از کارکنان این شرکت دولتی که قراردادشان شهریور ماه پایان یافته بوده با رضایت شخصی از شرکت جدا شده اند این افراد به طور صد در صد غیر قانونی در سال جاری بر خلاف ماده 124 قانون بودجه استخدام شده بودند که بر اساس این ماده قانونی مدیران قبلی استخدام کننده آنان باید مورد تعقیب قضایی قرار گیرند. آنچه احتمال استیضاح وزیر به دلیل غیر واقعی دستور اخراج 200 نفر از کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی تهران از سوی چند نماینده مجلس را مشکوک و معنی دار می نماید واقعیتی به نام استخدام‌های توصیه‌ای این افراد در سال‌های اخیر است. طی چند سال گذشته شرکت شهرکهای صنعتی تهران بیش از 3 برابر چارت مصوب نیرو استخدام کرده درنتیجه بودجه احداث شهرکهای صنعتی به جای کمک به تولید خرج حقوق‌های چند میلیونی افرادی شده که بسیاری از آنان با توصیه مستقیم برخی از نمایندگان مجلس   پست هاي حساس این شرکت دولتی و مهم در عرصه صنعت پایتخت را بدون هیچ تجربه ای اشغال کرده اند.

داماد 25 ساله یکی ار آقایان معاونتی مهم را بر عهده داشته و همسر موقت دیگری نیز معاون دیگر این شرکت است و البته خواهر و پسر عموی ایشان نیز استخدام هستند. یک دانش آموخته مواد دانشگاه آزاد تنها 2 ماه پس از فارغ التحصیلی پست مدیریتی اشغال کرده و سپس به معاونت شرکت ارتقا یافته است. از این دست استخدام‌های غیرقانونی می‌توان به انتصاب کارشناس تربیت بدنی به مدیریت یک شهرک صنعتی دیگر در تهران و حتی به کارگیری نیروهای سیکل با معرفی نمایندگان مذکور در شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اشاره کرد. واقعیت تلخ‌تر اینکه بر اساس آمار رسمی حدود 70 میلیارد در سال گذشته صرف هزینه‌های جاری این شرکت از جمله حقوق این افراد شده است. جالب‌تر اینکه مدیرعامل سابق این شرکت که عمده این تخلفات در دوران وی در 3 سال گذشته اتفاق افتاده خود نیز تجربه‌ای در عرصه شهرک‌های صنعتی نداشته و حتی مقام بالاترش که معاون وزیر و مدیرعامل شهرکهای صنعتی ایران بوده با مدرک کارشناسی ادبیات و علوم اجتماعی سکان کشتی بزرگ صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور را در دست داشته است.

اکنون این سوال وجود دارد که انگیزه طرح سوال و استیضاح وزیر صنعت بیشتر ناشی از ترس چند نماینده معدود از به خطر افتادن موقعیت نزدیکانشان است یا دلسوزی برای صنعت؟


۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۶:۳۶
بخور بخور بوده بدجور!!!!!!!
اونایی که باید بدونن و خبر داشته باشن چرا ساکتن و چرا مردم رو و جامعه رو به راستی و درستی دعوت نمی کنن! دشمن اینجا بوده نه خارج از مرزها...
این بود خدمات دولت ساده زیست و ... (161586)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۶:۵۷
این شرکت شهرکهای صنعتی ÷ول کشور رو به هدر می ده.یک نفری که تازه استخدام شده اونهم با مدرک غیر تخصصی حقوقش دو تا سه برابر یک کارمند 15 ساله با مدرک دکترا هستش.پول کشور رو به باد میدن و کارهاشون هم نفعی به حال صنعت و تولید نداره- (161599)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۷:۰۵
چه خبر اونجا (161603)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۷:۱۵
راستی دوزخ وبهشت فقط مال بی پولاست یا مدیران ونمایندگان مجلس راهم شامل می شود (161614)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۱۸
بعد دیگری از فاجعه ! (161671)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۹:۰۰
اینها نماینده مردمند یا نماینده آقای داماد و خانم همسر موقت (161704)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۹:۰۹
روز به روز ادم میفهمه که چقدر ما مردم متوسط بیچاره ایم (161719)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۴۲
چرا نمی گویید مدیر عامل اسبق هم مدرک کارشناسی نداشته و با وجود برکناری ماهیانه هفت هشت میلیون حقوق میگرفته (161934)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۳
قابل توجه افراطیون عزیز! (161970)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۲۸
سلام
فرهنگ مملكت ما نابود شده .ماايرانيان مظهر تمدن بوديم روزگاري تو عهد قاجارو پهلوي تو قهوه خانه ها فقط سران و شاهزاده ها قهوه ميخوردن اصلا آدماي معموليو راه نميدادن منظورم همه چيزشون رو اصول بود ولي تو اداره اي يه نفرو با مدرك خ و ن (كاش ميتونستين حدس بزنين بله خواندن ونوشتن به صورت مخفف) استخدام كردن شده معاون اداره .بعد من با كارشناسي ارشد ....
فرهنگ چيزي نيست كه دو روزه حل بشه ما خيلي عقب مانديم از همه كشورها اين دليلش كاملا مشخصه .مابه پول ارزش داديم نه به خودمون نه به شرافتمون نه به اصالت و عزت خودمون
پول وسيله مبادله كالا ست به خدا اصالت نداره نميدونم دنبال چي هستيم ولي مطمئنم اين ارزش دادن به پول نه به انسان يكي از دليلاش تورم بالاست كه منشا هر فسادي است .چرا دوره پيامبر(ص)بيشتر پولها رو به نوعي قرض ميدادن چون انسانها ارزش داشتن نه خود پول .ما داريم بي راهه ميريم. (162007)