کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصطفی تاج‌زاده:

شورای نگهبان وظیفه تایید صلاحیت نامزدها را ندارد

16 بهمن 1398 ساعت 15:40

گروه سیاسی: معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت:بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شوراها چنین وظیفه‌ای ندارد.


به گزارش برنا، «مصطفی تاج‌زاده» روز سه شنبه در مناظره با «جلیل محبی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فقط تونس از میان کشورهای عربی توانست از بحرانهای پس از بهار عربی به سلامت بگذرد زیرا گروه‌های سیاسی با هم گفت و گو کردند. وی با اشاره به اینکه این انتخابات، اولین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را باید با افزایش مشارکت مردمی و همراه با تقویت جمهوریت برداریم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی، مهاجرت نخبگان را نتیجه تنگ نظری‌ها دانست و گفت: انتخابات می‌توانست مرهمی بر زخم‌های جامعه و حرکت به سمت آشتی ملی باشد. تاج زاده با بیان اینکه کاهش رقابت انتخاباتی به نفع جنگطلبان اسراییل و آمریکا و شخص ترامپ است، اضافه کرد: سیاست کلان اعلام شده رهبری افزایش مشارکت حداکثری است. وی با اشاره به ابعاد تاثیرات بین المللی انتخابات یادآور شد: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد. معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه نه فقط اصلاح طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی طرفدران احمدی‌نژاد نیز در انتخابات ردصلاحیت شدند، افزود: بر اساس عقل سلیم، مردم باید اصلاح طلبان را در انتخابات رد کنند نه اینکه شورای نگهبان رد کند.
تاج‌زاده با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: داور یک مسابقه فوتبال نباید طرفدار یک تیم خاص باشد. وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب، استانداران و افراد منتسب به این جریان رد صلاحیت شده اند، تاکید کرد: شورای نگهبان برای نظارت بر قوانین مصوب مجلس تاسیس شده و کارکرد اصلی آن هم این است. تاج‌زاده معتقد است: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شوراها چنین وظیفه ای ندارد. وی با اشاره به رد صلاحیت علی مطهری، غلامرضا حیدری، پروانه سلحشوری و محمود صادقی و افراد دیگر تاکید کرد: پاکدستی این افراد ثابت شده است و فقط به خاطر نطق هایشان رد صلاحیت شده اند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ۲۰۰۰ نفر افراد صلاحیت شده جدید، افراد شاخص اصلاح طلب را شامل نمی‌شود، گفت: افرادی با سابقه جهاد و دفاع از نظام رد صلاحیت شده‌اند. تاج‌زاده با اشاره به برگزاری انتخابات در اوایل انقلاب افزود: باید تنوع نامزدهای انتخابات را افزایش دهیم تا مشارکت بالا رود.


کد مطلب: 198897

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/198897/شورای-نگهبان-وظیفه-تایید-صلاحیت-نامزدها-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir