به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۹۸۹۳۷

پناهجویان در کمتر از ۵ سال در آلمان کار ثابت پیدا می‌کنند

گروه بین‌الملل: نتایج یک پژوهش تازه در آلمان نشان می‌دهد ۴۹ درصد از پناهجویانی که از سال ۲۰۱۳ به این کشور آمده‌اند توانسته‌اند در کمتر از ۵ سال شغلی ثابت پیدا کنند.
پناهجویان در کمتر از ۵ سال در آلمان کار ثابت پیدا می‌کنند
نهاد «تحقیق بازار حرفه و کار» (IAB) که این پژوهش را انجام داده است می‌گوید نتایج بررسی به این معناست که بازار کار نسبت به گذشته در جذب شاغل بهتر عمل کرده‌ است. ۶۸ درصد از پناهجویان شرکت کننده در تحقیق گفته‌اند که به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت، شاغل هستند و ۱۷ درصد نیز دوره کارآموزی با حقوق را می‌گذرانند. مطابق ارزیابی این نهاد که زیرمجموعه‌ای از اداره مهاجرت و امور پناهندگان فدرال آلمان به شمار می‌رود، درصد جذب پناهجویان به بازار کار در مقایسه با نرخ ۴۴ درصدی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ سریع‌تر بوده است.
در گزارش تازه منتشره از نقش برنامه‌های دولت برای ادغام پناهجویان در جامعه تمجید شده و «سرمایه‌گذاری عمده در بخش آموزش زبان و دیگر برنامه‌های ویژه پناهجویان با هدف ادغام شدن در جامعه از سال ۲۰۱۵ بدین سو» از علل اصلی موفقیت در عملکرد بهتر بازار کار برشمرده شده است. کلاس‌های ادغام که توسط دولت فدرال آلمان برای پناهجویان در نظر گرفته شده‌اند شامل ۶۰۰ ساعت یادگیری زبان هستند و پس از اتمام این دوره افراد با سطح B1 فارغ التحصیل می‌شوند. اکثر پناهجویان خارجی که به آلمان می‌آیند موظفند در این کلاس‌ها شرکت کنند مگر اینکه قبلا با زبان آلمانی آشنا باشند. آمار منتشره در همین حال نشان می‌دهد که از افراد شاغل پناهجو، زنان تنها ۲۹ درصد را تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد نقش خانه‌داری که عموما در جوامع سنتی برای زنان در نظر گرفته می‌شود در آلمان نیز تسلط نسبی خود را حفظ کرده است. پژوهش انجام شده ۸ هزار پناهجو را که در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در بر می‌گرفته است. در حال حاضر ۴۵۰ هزار پناهجوی جویای کار در آلمان ثبت نام کرده‌اند.
برچسب ها: پناهجویان