به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۱۹۸۹۴۷

رقابت درون‌حزبی دمکرات‌ها: پیشتازی بوتجج

پیت بوتجج در جریان یک سخنرانی در کورالویل، آیووا، فوریه ۲۰۲۰
پیت بوتجج در جریان یک سخنرانی در کورالویل، آیووا، فوریه ۲۰۲۰
گروه بین‌الملل: نتایج بیشتر آرا در رقابت درون‌حزبی دمکرات‌ها در ایالت آیووا، حاکی‌ست پیت بوتجج، با کمی برتری از برنی سندرز، در راس قرار دارد، در حالی‌که پس از سندرز، الیزابت وارن و جو بایدن قرار گرفته‌اند.
رای‌گیری در نخستین انتخابات درون‌حزبی، در ایالت حساس آیووا، با حاشیه‌ها و شگفتی‌هایی همراه شده‌است. مشکلاتی که رئیس حزب دمکرات آیووا آن را ناشی از «خطای کدنویسی» عنوان کرده سبب شده تا نتایج انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها در آیووا برخلاف همیشه با تاخیر اعلام شود. تا کنون نتایج بیش از ۷۰ درصد از آرا اعلام شده است. بنا بر این نتایج شهردار پیشین شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا، پیت بوتجج، همچنان با یک برتری نه چندان چشم‌گیر، از برنی سندرز، سناتور ورمونت، جلوتر است. پس از این دو، سناتور ماساچوست، الیزابت وارن، و سپس جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری در دوره باراک اوباما، قرار دارند.
از راست: سندرز، بایدن، وارن، بوتجج
افول بایدن به رتبه چهارم در حالی‌که بیشتر آرا شمرده شده، از شگفتی‌ها بوده، همان‌طور که پیشرفت آقای بوتجج به رتبه اول نیز نگاه‌ها را به خود معطوف کرده‌است. با این حال هنوز هیچ یک از رسانه‌های معتبر نتیجه نهایی را پیش‌بینی نمی‌کنند. خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته هنوز «خیلی زود است تا بتوانیم برنده نهایی را اعلام کنیم». رقیب نهایی حزب دمکرات، فردی که بتواند پیروز رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها در ایالت‌های مختلف شود، در سال جاری میلادی به رقابت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، خواهد پرداخت. انتخابات درون‌حزبی به طور سنتی از ایالت آیووا آغاز می‌شود و نتایج آن بر روی آراء دیگر ایالت‌ها بی‌تأثیر نیست. نظرسنجی‌های اولیه در خرداد ماه در این ایالت حاکی از صدرنشینی جو بایدن، و سپس اقبال به برنی سندرز، الیزابت وارن و پیت بوتجج بود. پیتر پال مانگامری بوتـِجـِـج، ۳۸ سال دارد، دانش‌آموخته دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد است، به عنوان افسر اطلاعاتی ارتش در افغانستان خدمت کرده و به این خاطر نیز مدال گرفته است. او همچنین به‌طور آشکار همجنس‌گرا است و در سال ۲۰۱۸ با شریک زندگی خود ازدواج کرد.
برچسب ها: دمکرات‌ها