به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۹۸۹۷

سازشکار‌خواندن تیم‌مذاکره‌کننده،حرام است

گروه سياسي: يك استاد حوزه علمیه قم گفت: نصب مواد تبلیغاتی و هر چیزی که مفاد آن به مثابه سازشکار بودن تیم مذاکره کننده کشورمان باشد، خلاف شرع و حرام است.
سازشکار‌خواندن تیم‌مذاکره‌کننده،حرام است

حجت الاسلام محسن غرویان در باره فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و دانش آموزان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از سه ویژگی برخوردار است؛ یکی تایید اصل مذاکره است، چون تعبیرات ایشان نشان می دهد که اصل مذاکره مورد قبول معظم له و یک امر کاملا بجایی است و خود ایشان در باره اصل مذاکره نظر موافق دارند. وی گفت: نکته دوم این است که ایشان فرمودند ˈمذاکره کنندگان مورد تایید ما هستند و سازشکار نیستندˈ، بنابراین برچسب هایی که عده ای می خواهند به رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و مجموعه وزارت امور خارجه بزنند؛ برچسب های نابجایی است و مخالف دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی افزود: بر همین اساس، نصب مواد تبلیغاتی که مفاد آن سازشکار بودن تیم مذاکره کننده است، خلاف شرع و حرام است. وی خاطرنشان کرد: نکته سوم، تعبیر بسیار عاطفی، پدرانه و مهربانانه ای است که رهبر معظم انقلاب در باره تیم مذاکره کننده به کار بردند و اینکه اینها بچه های خود ما و انقلاب هستند؛ این تعبیر بسیار معنادار و بسیار عاطفی است و بار عاطفی زیبایی دارد. وی افزود: تعبیربچه ها در واقع تعبیر رزمندگان سنگرها در زمان جنگ بود که ایشان الان به کار می برند و گویا الان هم این بچه های مذاکره کننده در جهت مصالح کشور و منافع ملت تلاش می کنند و در سنگر جنگ هستند. وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره ماموریت سخت تیم مذاکره کننده اظهار کرد: در کتاب های فقهی هم آمده است که رزمندگانی که مشغول رزم هستند و از خانه خود جدا افتاده اند را باید سایرین، پشتیبانی و کمک کنند تا آنها ماموریت خود را بخوبی انجام دهند و نگران پشت جبهه نباشند.

وی با بیان اینکه این سه نکته از مهمترین نکات فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: همان گونه که ایشان فرمودند هیچکس نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کند. وی در بخش دیگر سخنانش در باره راهپیمایی روز 13 آبان نیز گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعارهای فردا باید حساب شده باشد تا به تیم مذاکره کننده روحیه بدهد و آنها را تقویت کند. وی افزود: در عین حال نرمش قهرمانانه را بدین معنا می دانیم که ملت، پشتیبانی خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کند و شعارها نیز به شکلی باشد که ما در پی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشت سر تیم مذاکره کننده خود هستیم.
 ما در مذاکرات در پی دفاع از حقوق و حقوق هسته ای خود هستیم و با استکبار جهانی در قالب هر دولتی که باشد، مبارزه می کنیم و با استکبار و زورگویی مخالفیم. وی افزود: نکته دیگری که ما باید در راهپیمایی فردا، آن را به جهانیان اظهار کنیم این است که ما ملت آمریکا را ملت بدی نمی دانیم و اگر شعار ضدآمریکایی هم داده می شود، منظور ما ملت آمریکا نیست.
وی با بیان اینکه ما طالب مرگ کسی در جهان نیستیم، گفت: هم اسلام و هم عقلانیت نیز چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

 


۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۳۵
"دکتر عارف و طرفدارانش در مراسم فردا شرکت میکنند".وقت اونه که اکثریت جامعه با حضور خودش مانع از حاکمیت اندیشه اقلیت 3.5 میلیونی در تصمیم گیری های کشور شود. (161686)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۴۴
راست می گی اکثریت بره کارای اقلیت رو بکنه یه وقت اقلیت تنها نباشه!!!!!!!!!!!! (161854)
جبهه پایداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۳۸
چند نکته:
1-اولا چه کسی اجتهاد این اقا را تایید کرده که ایشان میگویند حرام است
2-چه کسی گفته است ایشان در مقامی هستند که فتوا بدهند و اجتهاد خود را علنی کنند
3-چه کسی گفته است که نقطه اعتدال همخوانی با امریکا است و اگر غیر از این شد میشود افراطیگری؟ (162111)
ایراندخت
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۳۶
جالبه واقعا... من برام سوال شده:
چطور سازشکار خواندن مذاکرکنندگان حرام است؛
ولی مرگ بر گفتن بر طرف اصلی مذاکره عین تکلیف؟!!! (161687)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۵۱
خدای من چه می خوانم ایشان همان محسن غرویان هستند!!!!!! (161689)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۹:۲۳
البته باید همه ما از بی ادبی و توهین حتی به دشمنمون دوری کنیم (161729)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۹:۵۲
رهبری هم امروز تاکید کردن بر این حرف .
حالا باید دید افراطیون ونون تحریم خورها بازم از مردم ورهبری جلو میزنن یا نه...!؟؟؟ (161760)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۰:۰۳
چنين حرف هاي معتدلي از حوزه علميه عجيب بود. از اين استاد حوزه علميه تشكر مي كنم. (161768)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۰:۱۴
آا من با اتفاقات سیاسی که میففته اصلا کار ندارم ولی از اینکه هر چیزی رو میخایم ثابت کنیم به قرآن و دین ربط بدیم واقعا خطرنامه یه روز میگن قران گفته به تعداد لچه بیارین حالا سیاست جدید رارن میگن فران گفته فلان، بعد میگن فلان شعار ایه قرآن و اساس مکتب تشیع است، یکی میگفت سرپیچی از دستو رییس جمهور مثل سرپیچی از دستور خداست و... همینطوری تا چند وقت دیگه فکر نکنم چیزی به اسم دین باقی بمونه (161774)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۱۸
قسمت اول صحبت های شما درست ولی قسمت دوم را از کجای فرمایشات مقام معظم رهبری استنباط کردید؟
چرا ما طالب مرگ کسی در جهان نیستیم؟ما طالب مرگ استکبار و صهیونیسم جهانی و تمام ایادیش در سراسر جهان هستیم.ضمنا شما شعارهای پرشور مرگ بر آمریکای جمع حاضر در حضور ایشان نشنیدید؟ (161831)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۸
حرام یعنی کاری کنیم که با شعارها و کارهای تصنعی و غیر اصولی باعث به وجود مدن این عرصه تنگ بر ملت باشیم، به نظرم هر کسی که باعث کمک به برون رفت ازین شرایط کشور بشه، عین حلال و ثوابه... (161977)
ملت ایران و پشتیبان رهبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۲۷
خدا خیرت بده انشاالله نگذارید عده ای تندرو ونااگاه منافع کشور رو به خطر بیندازند وجلوتر از رهبری حرکت کنند این از خدا بی خبر ها انگار از رهبر بیشتر میفهمند و معظم له را یاری نمی کنند باید بدانند مذاکره کنندگان مورد تایید رهبری هستند (162002)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۴۰
هرروز یکی میاد از قران میگه که اینجور و انجور والله دارید گناه میکنید استغفرالله مگر قران هم ورژن جدید داره که هرروز یک نظری یک راهکاری ازش در میارین..قران کتاب صلح و دوستیه تا زمانی که لازم نبوده پیامبر برکسی خشم نمیگرفته وجنگ نمیکرده الویت ایشان احترام گذاشتن و مودت بوده امیدوارم افراطیون وطرفداران انها چشمهایشان را باز کنند (162028)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۲:۱۰
تغییرات خیلی سریع ! جناب غروی امروز ! (162121)