به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۹۹۰۹۳

محققان انگلیسی: ساخت واکسن کروناویروس

گروه علمی: محققان انگلیسی مدعی شدند که در رقابت ساخت واکسن برای "کروناویروس"، از دیگر دانشمندان سراسر جهان پیشی گرفته‌اند.
محققان انگلیسی: ساخت واکسن کروناویروس
رابین شاتوک"(Robin Shattock) متخصص بیماری‌های عفونی از کالج سلطنتی لندن اظهار کرد که تیم تحقیقاتی وی قصد دارند هفته آینده آزمایش واکسن ساخته شده خود برای کرونا ویروس را روی حیوانات آغاز کنند.سپس این تیم واکسن ساخت خود را روی انسان ها آزمایش خواهند کرد که زمان آن هم در تابستان پیش رو خواهد بود.البته آزمایش این واکسن در فاز انسانی منوط بر تایید عملکرد واکسن روی حیوانات و تایید مراحل قبلی آزمایش است.محققان نسبت به این موضوع نگرانند که آزمایش کرونا ویروس به مدت زمان طولانی نیاز داشته باشد.زیرا این ویروس قربانیان زیادی گرفته و روند شیوع آن همچنان با سرعت در حال پیشگیری است.بیش از ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲۵ هزار مورد مبتلا هم شناسایی شده است. منبع این ویروس شهر "ووهان" چین بوده و هم‌اکنون تقریبا در ۳۰ کشور جهان گسترش یافته است.

پروفسور "شاتوک" سازنده این واکسن اظهار کرد، رویکردهای استاندارد برای تولید واکسن می‌تواند بین دو تا سه سال طول بکشد تا پس از آن به درمانگاه‌ها برسد.وی افزود، ولی ما این مدت زمان را به ۱۴ روز رساندیم.تیم تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن معتقدند که با داشتن بودجه کافی می‌توانند آزمایش واکسن در فاز انسانی را در یک بازه زمانی چند ماهه انجام دهند.رکورد طولانی‌ترین زمان برای ساخت واکسن برای یک ویروس متعلق به ویروس "زیکا" بود که از مرحله آزمایشگاهی تا آزمایش آن روی انسان، هفت ماه طول کشید. این ویروس از پشه به انسان منتقل می‌شود و ابتلا به آن بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده‌ است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا