به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۱۹۹۱۷۶

رئیس جامعه المصطفی: سطح زندگی اکثر اروپاییان پایین‌تر از ایرانیان است!

گروه سیاسی: رئیس مدرسه علمیه جامعه المصطفی مدعی شد: بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین‌تری از مردم ایران دارند.
رئیس جامعه المصطفی: سطح زندگی اکثر اروپاییان پایین‌تر از ایرانیان است!
حجت‌الاسلام عباسی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری برای مردم ایران و جهان و حوزه های علمیه داشته؛ اما غول های رسانه ای دنیا در تلاشند دستاوردهای انقلاب اسلامی دیده نشود. امروز تصویرسازی یکی از فعالیت های رسانه‌های غربی است تا اذهان جوانان ما را به این سمت ببرند که در غرب، گل و بلبل است و مشکلات بسیاری در کشور ما وجود دارد.

رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان ساخت: استعمارگران در گذشته با سلاح، ارتش و نیروهای نظامی وارد کشورها می شدند تا بتوانند به اهداف و برنامه های خود برسند؛ اما امروز فکر ملت ها را با رسانه تصاحب می کنند تا به اهداف خود دست پیدا نمایند. عباسی تصریح کرد: استکبار با رسانه خود کاری انجام داده که جوان مسلمان افغانستانی خدمت های ایران اسلامی به این کشور را نبیند و حتی اعتراض داشته باشد؛ اما آمریکا را خیرخواه کشور خود می داند. دروغ و خلاف واقع از جمله حیله های استکبار برای فعالیت های رسانه‌ای است و هیچ مشکلی با این روش ها ندارند. این حیله های رسانه ای سبب می شود که جوان ایرانی، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نبیند؛ ما وظیفه داریم این دستاوردها را بیان نماییم.

عباسی ابراز داشت: ما کشوری بودیم که در تولید علم اصلا به حساب نمی آمدیم؛ اما در سال ۲۰۰۲ ایران را در جرگه کشورهایی که تولید علم دارند، حساب کرده و رتبه چهل و هشتم در دنیا را برای ما اعلام نمودند؛ اما در سال ۲۰۱۲ این رتبه به شانزدهم رسید و سریعترین نرخ رشد در عالم را دارا شدیم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. امید به زندگی در قبل از انقلاب اسلامی بنابر آمارهای بین المللی، ۵۴ سال بود؛ اما امروز به ۷۶ سال در کشور رسیده است که این هم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. وی با اشاره به حضور ۱۸۰ هزار پزشک در کشور تصریح کرد: ما در گذشته پزشک در کشور کم داشتیم و پزشک های هندی و بنگلادشی در ایران حضور داشتند؛ اما امروز در جدیدترین تخصص های پزشکی، متخصصین پزشکی تراز اول در کشور داریم. قبل از انقلاب اسلامی راه های روستایی ما ۲۶ هزار کیلومتر بوده است که ۹۰ درصد آن هم خاکی بود؛ اما امروز ۲۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که ۹۰ درصد آن آسفالت است.

وی اظهار داشت: ما در گذشته ۱۰ هزار مشترک گاز لوله کشی داشتیم؛ اما امروز بهره بردار گاز در کشور ۲۵ میلیون خانوار است که نمونه آن در دنیا وجود ندارد. بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین تری از مردم ایران دارند؛ رسانه دنیا را به نحو دیگر ترسیم کرده است و نمی دانیم در آن کشورها چه خبر است. امروز شیعیان نیجریه حاصل انقلاب اسلامی ایران هستند که با زحمات شیخ زکزاکی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از نعمت هایی که در کشور داریم، برای ما عادی است و به چشم ما نمی آید؛ اما برای برخی از اشخاصی که از کشورهای گوناگون به ایران می آیند، همین مباحث عادی، برای آنان تعجب آور است. قدرت رسانه شیطانی و مکرآمیز استکبار کاری انجام داده که حتی برخی ها نتوانند از دستاوردهای ما دفاع کنند. عباسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه، اظهار داشت: کل طلاب حوزه های علمیه در اواخر عمر آیت الله حائری، حدود ۴۰۰ نفر بوده است؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقبال به حوزه های علمیه در دنیا به وجود آمد.

وی ابراز داشت: امام راحل در سال ۱۳۵۸، شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی را راه اندازی کردند که بعد از مدتی، مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور نیز تأسیس شد و در نهایت در سال ۱۳۸۶ با تصمیم مقام معظم رهبری، این دو سازمان تلفیق شده و به نام جامعه المصطفی العالمیه به کار خود ادامه داد. امروز افراد زیادی از ملیت های مختلف در ایران اسلامی مشغول به تحصیل هستند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. امروز اگر فقط بخواهیم به آموزش زبان فارسی جامعة المصطفی به غیر ایرانیان بپردازیم، عدد بسیار بزرگی است که بسیار قابل توجه است.

وی بیان داشت: امروز ۱۵۰ رشته در جامعة المصطفی وجود دارد که طلاب غیرایرانی مشغول به تحصیل در این رشته ها هستند. تدوین و ترجمه کتب گوناگون نیز از دیگر دستاوردهای جامعة المصطفی است که عدد بسیار بالایی بوده و ظرفیتی است که برای جهان اسلام وجود دارد. امروز در دانشگاه مجازی المصطفی قریب به ۸۵۰۰ نفر از نقاط گوناگون عالم در حال تحصیل هستند که از دیگر دستاوردهای المصطفی است. در مؤسسه کوتاه مدت المصطفی، سالیانه قریب به دو هزار نفر تحصیل می کنند که از دیگر سرمایه ها و دستاوردهای المصطفی به برکت انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی، معرفتی و گفتمانی است که پیامی مطابق با فطرت تمام انسان ها برای دنیا دارد و المصطفی این افتخار را دارد که بر اساس این راه حرکت می کند.
برچسب ها: جامعه المصطفی