کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت مبهم پزشک چینی افشاگر ویروس کرونا

18 بهمن 1398 ساعت 1:19


گروه بین‌الملل: از چین گزارش می‌رسد یک پزشک این کشور که برای نخستین بار زنگ خطر را برای ویروس کرونا به صدا درآورده بود و خود نیز به همین ویروس مبتلاست، در شرایط وخیم قرار دارد و برخی رسانه‌‌ها از مرگ مرموز او خبر داده‌‌اند.

لی وینلیانگ، چشم‌ پزشک ۳۴ ساله در بیمارستان مرکزی هووان، پس از آن‌که در ماه دسامبر متوجه این بیماری شد و نسبت به اثرات آن به طور عمومی شروع به اطلاع‌رسانی کرد توسط پلیس چین احضار و به اتهام درج اخبار غلط بر روی اینترنت توبیخ شد.  در گزارش‌هایی که بی‌بی‌سی و س‌ان‌ان نیز آن را منتشر کرده بودند، گفته شده بود که در اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه، پزشکی به نام لی ون لیانگ که در بیمارستان مرکزی ووهان خدمت می‌کرد با معاینه موارد ابتلای به نوعی بیماری شبیه سارس و انجام آزمایش‌های مربوطه، شیوع نوع جدیدی ویروس را به اطلاع همکارانش رساند. ... پلیس چین به دکتر لی هشدار داده بود که از انتشار چنین اخباری خودداری کند و در غیر اینصورت به تشویش اذهان عمومی متهم خواهد شد و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. دکتر لی، که ۳۴ سال داشت، به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفته بود که روز شنبه تایید شد که خود او نیز به این بیماری مبتلا شده است!

این در حالی است که همزمان با اعلام موارد جدید از ابتلا به این ویروس در بریتانیا و آلمان، شمار مبتلایان تایید‌شده در اروپا به ۲۹ مورد رسید. تا کنون ۲۸ هزار و دویست نفر در جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. حدود نیمی از مجموع قربانیان ویروس کرونا در شهر هووان چین بوده‌اند، جایی که این بیماری برای اولین بار تشخیص داده شد. در همین حال دولت ایتالیا از بیم شیوع ویروس کرونا ده‌ها مسافر را که از شهر هووان چین بازمی‌گشتند قرنطینه کرده است. در پی این تصمیم ۵۶ ایتالیایی و ۳۰ لهستانی با هواپیمای مخصوص به نیروگاهی نظامی در رم منتقل شدند. مسافران دو هفته در شرایط محصور باقی خواهند ماند. ۲۵۴ نفر نیز که روز یکشنبه از هووان چین به فرانسه رسیده‌اند اکنون در شرایط قرنطینه در اردوگاهی در استان اکس‌آن‌پروانس قرار دارند. در پی شیوع ویروس کرونا، دهها شرکت هوایی پروازهای خود از چین و به مقصد این کشور را لغو کرده اند.


کد مطلب: 199177

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/199177/وضعیت-مبهم-پزشک-چینی-افشاگر-ویروس-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir