به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۹۹۲۵۲

شیوع «کرونا» کاربری ابرنفتکش‌ها را تغییر داد

گروه اقتصادی: درخواست معامله‌گران و فروشندگان نفت برای اجاره ابرنفتکش‌هایی به عنوان مخازن شناور درپی تاثیر فلج کننده شیوع ویروس کرونا بر بازار افزایش پیدا کرده‌ است.
شیوع «کرونا» کاربری ابرنفتکش‌ها را تغییر داد
معامله گران، کشتی داران و کارگزاران کشتی در آسیا که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: در یک هفته گذشته تقاضا برای چارتر ابرنفتکش‌ها به منظور نگهداری نفت به فروش نرفته افزایش پیدا کرده است. فروشندگان به شدت در تلاش هستند تا خریداران دیگری برای نفت خود پیدا کنند زیرا مصرف چین به دلیل شیوع ویروس افت کرده و باعث شده است پالایشگاه‌ها تحویل محموله‌های قراردادی خود را به تعویق بیاندازند زیرا ظرفیت پالایش نفت خود را کاهش داده یا تعطیل کرده‌اند.عرضه نفت برای تحویل فوری در آسیا فراوان است و معامله گران را با گزینههای معدودی برای نگهداری محموله‌هایشان روبرو کرده است. با توجه به وضعیت قیمت‌ها، نگهداری نفت برای مدت طولانی در سال ۲۰۱۹ گزینه جذابی نیست و البته مخازن شناور هم سودآور به شمار نمی‌روند اما کرایه یه ابرنفتکش قدیمی‌تر به منظور استفاده به عنوان یک مخزن شناور، ضرر کمتری نسبت به نفتکش جدیدی دارد که محموله آن منتظر مشتری برای تحویل است.

دو اپراتور ابرنفتکش‌ها که کشتی‌هایشان می‌توانند صدها میلیون بشکه نفت حمل کنند از علاقه فزاینده به ذخیره کردن محموله‌های نفت خبر داده‌اند زیرا شیوع اپیدمی باعث افت شدید قیمت‌های نفت شده است.بر اساس گزارش بلومبرگ، دو کارگزار کشتی اظهار کرده‌اند ابرنفتکش‌هایی که به عنوان مخازن شناور نفت مورد استفاده قرار می گیرند معمولا قدیمی بوده و کرایه آنها ارزان‌تر است و در حال حاضر روزانه حدود ۲۵ هزار دلار یا کمتر هزینه دارند.
مرجع : ایسنا