کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیت بوتجیج در رقابت دمکرات‌ها در آیووا پیروز شد

18 بهمن 1398 ساعت 14:16

گروه بین‌الملل: حزب دمکرات ایالات متحده اعلام کرد که پیت بوتجیج، شهردار پیشین شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا، با اختلاف بسیار اندکی از برنی سندرز، سناتور ورمونت پیشی گرفته است.


نتایج انتخابات آیووا که به دلایل فنی و مشکلات در شمارش آرا، عقب افتاده بود، بامداد ۱۸ بهمن (به‌وقت تهران) اعلام شد. بنا بر این نتایج بوتجیج، سیاستمدار ۳۸ ساله و میانه‌روی حزب دمکرات، ۲۶.۲ درصد آرا را از آن خود کرده، در حالی‌که سناتور سندرز ۲۶.۱ درصد آرا را به دست آورده است. پس از این دو، سناتور الیزابت وارن با ۱۸ درصد آرا و سپس جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما، با ۱۵.۸ درصد آرا قرار دارند. ایمی کلوبوچار نیز با ۱۲ درصد آرا در رتبه پنجم قرار گرفته‌است. مشکلات فنی ناشی از «خطای کدنویسی» سبب شد تا نتایج انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها در آیووا برخلاف همیشه با تاخیر اعلام شود. انتخابات درون‌حزبی به طور سنتی از ایالت آیووا آغاز می‌شود و نتایج این ایالت معمولا بر روی آرای دیگر ایالت‌ها تاثیر می‌گذارد. نظرسنجی‌های اولیه در خرداد ماه در همین ایالت حاکی از صدرنشینی جو بایدن، و سپس اقبال به برنی سندرز، الیزابت وارن و پیت بوتجج بود. حال‌ آنکه اکنون جای بوتجیج و بایدن عوض شده‌است.

رقبای دمکرات طی روزهای اخیر بر ایالت بعدی در جریان رقابت‌های درون‌حزبی، یعنی ایالت نیوهمپشایر متمرکز شده‌اند. رای‌گیری در نیوهپمشایر در ۱۱ فوریه/۲۲ بهمن انجام می‌گیرد. پیتر بوتـِجیـِـج، ۳۸ سال دارد، دانش‌آموخته دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد است، به عنوان افسر اطلاعاتی ارتش در افغانستان خدمت کرده و به این خاطر نیز مدال گرفته است. او همچنین به‌طور آشکار همجنس‌گرا است و در سال ۲۰۱۸ با شریک زندگی خود ازدواج کرد. سناتور سندرز، نفر دوم در رای‌گیری آیووا، از سیاستمداران کهنه‌کاری‌ست که سال‌ها به‌عنوان چهره مستقل در صحنه سیاسی حضور داشت. این سناتور ۷۸ ساله در سال ۲۰۱۶ در رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها در مقابل هیلاری کلینتون شکست خورد.


کد مطلب: 199278

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/199278/پیت-بوتجیج-رقابت-دمکرات-ها-آیووا-پیروز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir