به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۹۹۳۶
شکست بسته امنیتی مایکروسافت؛

تازه‌ترين رتبه‌بندي آنتی‌ویروس؛ نورتون درصدر

گروه علمی وفناوری: شاید نام Microsoft Security Essential به گوشتان خورده باشد. یک بسته امنیتی که شرکت مایکروسافت آن را برای نخستین بار در سیستم عاملش استفاده کرد. حال خود مایکروسافت به کاربرانش اعلام کرده که از سایر بسته‌های امنیتی استفاده کنند.
تازه‌ترين رتبه‌بندي آنتی‌ویروس؛ نورتون درصدر
در سال 2009 این آنتی ویروس مایکروسافت توسط سایت AV-Com paratives به عنوان بهترین آنتی ویروس رایگان سال معرفی شد.نام این برنامه در ویندوز هشت به Windows Defender تغییر کرد. شاید بتوان سال 2011 را آغازی برای سقوط این بسته امنیتی دانست؛ در همان سال بود که این بسته به عنوان ضعیف‌ترین‌ها در سایت AV-Com paratives به ثبت رسید.تنها دو سال بعد یعنی در سال 2013 مجموع تمام امتیازهای این بسته امنیتی به صفر رسید. این درحالی است که این امتیازات براساس شرایط آزمایشگاهی به آنتی ویروس‌ها تعلق می‌گیرد و شرایط واقعی در این امتیازدهی دخیل نیست.

یکی از مسوولان شرکت مایکروسافت در این رابطه گفته است: آنتی ویروس ما توانایی محافظت کامل از سیستم عامل ویندوز را ندارد، پیشنهاد ما به کاربران استفاده ازسایر بسته‌های امنیتی است. برای بهبود این روند ما تمام اطلاعاتی را که در چند سال گذشته به دست آوردیم در اختیار سایر شرکت‌ها خواهیم گذاشت تا محصولات خود را بهینه کنند.حال نگاهی به بهترین آنتی ویروس‌ها خواهیم انداخت که کاربران می‌توانند آن‌ها را جایگزین این بسته امنیتی کنند.

در صدر جدول نام آنتی ویروس نورتون 2013 به چشم می‌خورد. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند در مقابل هرزنامه واکنش نشان دهد و به خوبی فایل‌های دریافتی از اینترنت که به ویروس آلوده هستند را شناسایی کند. مقام دوم متعلق به آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر است. این آنتی‌ویروس از نقل و انتقالات بانکی به خوبی محافظت و فایل‌های آلوده را به سادگی شناسایی می‌کند. شاید بتوان تنها ایراد این نرم‌افزار را طولانی کردن زمان پاکسازی سیستم دانست.

سایت PCMAG مقام سوم را به Webroot SecureAnywhere 2013 اهدا کرده است. سرعت این نرم‌افزار در اسکن کردن کامپیوتر بسیار بالاست و توانایی شناسایی فایل‌های آلوده در میل هم از دیگر نقاط مثبت آن است. از نقاط ضعف این آنتی ویروس می‌توان به متوسط بودن تشخیص صفحات تقلبی ملقب به فیشینگ اشاره کرد.

رتبه چهارم را آنتی‌ویروس روسی کسپراسکی به خود اختصاص داده است. نصب آسان این آنتی‌ویروس و تشخیص صفحات فیشینگ از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود. اسکن‌های چند باره‌ی این نرم‌افزار سبب طولانی شدن فرآیند تشخیص ویروس می‌شود.

همچنین در رتبه‌ی پنجم 2013 Trend Micro Titanium قرار گرفته است. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند فایل‌های آلوده را بلوک کند و فیلتر اسپم آن از ورود هرزنامه به میل کاربر جلوگیری خواهد کرد. یکی از مشکلات این نرم‌افزار شناسایی فایل‌های پاک به جای فایل‌های آلوده است.

نباید این نکته را از قلم انداخت که اگرچه کرک شده‌ی این آنتی‌ویروس‌ها در بازار موجود هستند اما بهتر است برای سهولت در کار و بالا بردن امنیت سیستم از نسخه‌ی اصلی آن‌ها استفاده شود.
مرجع : ایسنا

amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۴۶
پس نود 32 کجاست ؟ (162493)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۴۶
پس E_set smart security/Nod32 کو؟؟؟ دلم گرفت! :D
سالهاست از ند استفاده میکنم و هرگز حتی یه ویروس هم نگرفتم. سالم و سلامتم!
چرا توی لیست نیست؟!! داور رو خریدن. داور به یه طرف "غش" کرده. (162494)
Amir
Sweden
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۰
آنتی ویروس nod32 درسته که سبکه و سرعت سیستم رو پایین نمیاره ولی در سه سال گذشته در هیچ کدوم از سایت های معروفی که قدرت آنتی ویروس ها رو به آزمایش میزارند نتونسته حتی جزء ده تا آنتی ویروس برتر باشه. ولی در ایران چون معمولاً سیستم ها ضعیفه مردم تمایل دارند از این آنتی ویروس استفاده کنند. وگرنه در مقایسه با شرکتهایی مثل بیت دفندر یا کسپر اسکی حرفی برای گفتن ندارد. (162583)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۲۸
هيچي آنتي ويروسي خود ماكروسافت نميشه، microsoft security essential ، من تمام اين آنتي ويروس‌ها رو امتحان كردم ولي اين برنامه‌اي كه اسمش رو بردم عالي هست، عالي، فقط كافيه به اينترنت متصل باشيد، حتي روي سرعت كار كامپيوترهم اثر منفي نداره. (162629)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۴۱
کاملا با (یکی) جان موافقم. microsoft security essentia بهترین آنتی ویروسیه که تا بحال نصب کردم. هم آپدیتش خودکار و راحته هم دقتش بالاست. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید... (162796)