به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۱۹۹۵۵

عرضه نفت خام از دی‌ماه در بورس

گروه اقتصادي: مدیرعامل جدید بورس انرژی از عرضه نفت خام تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: فعلا عرضه اوراق سلف نفتی در دستور کار نیست.
عرضه نفت خام از دی‌ماه در بورس
سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی  از عرضه نفت خام تا دو ماه آینده خبر داد و گفت:عملیاتی کردن عرضه 5000 بشکه نفت خام در بورس انرژی نیازمند تعامل در سطح کارشناسی و مدیریتی است که در این راستا جلساتی با وزارت نفت و شرکت ملی نفت و همچنین خریداران و کارگزاران فعال در این حوزه برگزار شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم بتوانیم دستور وزیر نفت را مبنی بر عرضه 5000 بشکه نفت خام در بورس انرژی را فراهم کنیم.

حسینی در مورد زمان عرضه نفت خام در بورس انرژی نیز اظهار امیدواری کرد که طی یک تا دو ماه آینده بتوانیم عرضه نفت خام در بورس انرژی را عملیاتی کنیم. مدیر عامل جدید بورس انرژی در خصوص انتشار اوراق سلف نفتی در بورس انرژی گفت: عرضه اوراق سلف نفتی فعلا در برنامه بورس انرژی نیست. وی توضیح داد: از اولویت‌های بورس انرژی در حال حاضر توسعه بازار فیزیکی و عرضه نفت خام است که بعد از برگزاری جلسات کارشناسی که با وزارت نفت و جلب نظر موافق آنها به سمت انتشار سلف استاندارد می رویم لذا عرضه اوراق سلف نفتی فعلا در برنامه نیست.