به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۱۹۹۵۸۹

شمار قربانیان کرونا در چین به ۷۲۲ تن رسید

گروه بین‌الملل: شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۷۲۲ نفر رسیده است و تعداد مبتلایان به این ویروس ۳۴ هزار و ۵۴۶ تن اعلام شده است.
شمار قربانیان کرونا در چین به ۷۲۲ تن رسید
به گزارش رویترز، کمیسیون بهداشت چین اعلام کرده است، در سراسر این کشور در روز جمعه سه هزار و ۳۳۹ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا تایید شد. طبق این گزارش ۸۶ نفر روز جمعه بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. ۸۱ نفر از این تعداد در استان هوبئی جان باخته‌اند. در شهر ووهان مرکز استان هوبئی و محل اولیه ظهور این ویروس نیز ۷۶ نفر جان خود را از دست دادند. این در حالی است روز پنجشنبه ۷۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده بودند. گزارش رسانه‌ها حاکی است در تمامی کشورهای شرق آسیا مواردی از ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است. سی ان ان می‌گوید، کره شمالی تنها کشوری در این منطقه است که هنوز موردی از ابتلا به این ویروس در آن منتشر نشده است. در تایوان تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است. در همین حال، هزاران سرنشینان و خدمه کشتی تفریحی دیاموند پرنسس قرنطینه شده‌اند. این کشتی تفریحی با دو هزار و ۶۰۰ مسافر و در حدود ۱۰۰۰ خدمه در نزدیکی یوکوهامای ژاپن لنگر انداخته است. بامداد روز شنبه اعلام شد که ۶۴ تن از سرنشینان این کشتی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
گفت‌وگوی روسای جمهوری چین و آمریکا
شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین هم روز جمعه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی صحبت کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، شی جین پینگ در این تماس از دونالد ترامپ خواسته است که واشینگتن رویکرد عقلانی در قبل این بحران در پیش بگیرد. پیش از این چین گفته بود که اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا از روی حسن نیت نیست. دونالد ترامپ هم در توییتر با اشاره به این تماس تلفنی گفته است٬ شی جین پینگ فردی «قوی ، باهوش و با قدرت تمرکز» است که در نهایت موفق به مهار این ویروس خواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرده است که با افزایش دمای هوا، این ویروس ضعیف و از بین برود.

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به چین
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از مبارزه چین با ویروس کرونا کمک می‌کند.
برچسب ها: ویروس کرونا