به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۹۹۵۹۴

شیوع گسترده آنفلوآنزای فصلی در آمریکا

گروه بین الملل: در حالی که این روزها توجه جهان به کروناویروس جدید و اخبار چالش‌برانگیز آن جلب شده، از سوی دیگر شیوع گسترده آنفلوآنزای فصلی در آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد.
شیوع گسترده آنفلوآنزای فصلی در آمریکا
بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا فعالیت ویروس آنفلوآنزا در هفته منتهی به اول فوریه هم‌چنان در ایالات متحده رو به افزایش بوده و این روند پایدار است. این روند بعد از افت چشمگیر فعالیت ویروس آنفلوآنزا در دو هفته اول سال ۲۰۲۰ میلادی مشاهده شده است.فعالیت ویروس آنفلوآنزا تقریبا در هر منطقه از ایالات متحده گسترش یافته و انتشار بالای ویروس در ۴۵ ایالت و پورتوریکو وجود داشته است. میزان شیوع سویه‌های آنفلوآنزای A و آنفلوآنزای B برای این فصل به طور کلی تقریباً برابر بوده اما در هفته‌های اخیر افزایش همه‌گیری آنفلوآنزای A مشاهده شده است. ویروس‌های آنفلوآنزای B متداول‌ترین ویروس‌های آنفلوآنزا در کودکان، نوزادان و بزرگسالان تا ۲۴ سالگی هستند، در حالی که آنفلوآنزای A بیشتر در افراد ۲۵ به بالا و سالمندان مشاهده می‌شود.هفته گذشته ۱۰ مورد دیگر مرگ ناشی از آنفلوآنزا در کودکان آمریکایی گزارش شد که تعداد کل قربانیان آنفلوآنزای این فصل را به ۷۸ نفر رسانده است. 

برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده حاکی از آن است که در این فصلِ‌ شیوع آنفلوآنزا که از ۲۹ سپتامبر آغاز شده است، حداقل ۲۲ میلیون مورد ابتلا در آمریکا، ۲۱۰ هزار مورد بستری در بیمارستان و ۱۲ هزار مورد مرگ و میر در این کشور بر جای گذاشته است.بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، به گفته کارشناسان آنفلوآنزایی که در حال حاضر به طور گسترده در آمریکا شیوع یافته است با موارد ساده‌ای همچون شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دوری از افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، مراجعه فوری به پزشک در صورت احساس بیماری یا مشاهده علائم، قابل پیشگیری و درمان است. 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آنفولانزا آمریکا