به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۹۹۶۶۰

فانوس کدام تیم ته جدولی روشن می‌ماند

گروه ورزشی: وضعیت برای تیم‌های ته جدول لیگ ایران این هفته‌ها پیچیده‌تر از قبل شده. شاهین ته جدولی برای دومین هفته متوالی حریف خودش را شکست داده و گل‌گهر هنوز بدشانس است. در نهایت اما هیچکس نمی‌داند سقوط‌کننده‌های لیگ نوزدهن به دسته پایین‌تر تیم‌های جدیدی هستند یا تازه صعود کرده‌ها خیلی زود لیگ را ترک می‌کنند؟
فانوس کدام تیم ته جدولی روشن می‌ماند
کسب دومین برد متوالی برای شاگردان میشو کریشتیچوویچ باعث دگرگونی اوضاع انتهای جدول لیگ شد. جدولی که حالا تیم های فانوس به دستش بیش از پیش در هم تنیده و درگیر شدند. گل گهر سیرجان با مجید جلالی علی رغم بازی های چشم نواز و خرید های گران قیمت از جمله گادوین منشا و احمد زنده روح و یونس شاکری عملکرد مناسبی نداشته. سیرجانی ها حالا بعد از پشت سر گذاشتن نبرد نفس گیر با تراکتور بازی دشواری را در آبادان و مقابل تیم سابق سرمربی تیم ملی پیش رو دارن و در هفته ششم هم باید از استقلال آماده مجیدی پذیرایی کنن.از پارس جنوبی جم هم اینطور باید گفت؛ تیمی که با فراز کمالوند شروع کرد و با جم رتبه ادامه داد و حالا با افاضلی کسب تساوی مهم ترین تخصص این تیم شده. جمی ها که در بحران مالی هم غرق شدند و با اعتصاب بازیکنان در هفته گذشته مواجه شدند، یکی از اصلی ترین کاندیدا های سقوط به حساب می آیند. از پیروزی بوشهری ها گفتیم و حالا باید از این بگویم که آنها با خریدهای جدید از جمله شریفات و مشکل پور اوضاع به سامانی دارند. سفید پوشان بوشهری در دو دیدار آینده خودشون  اول به مصاف ماشین سازی می روند.

در انتهای جدول لیگ نباید از پیکان غافل شویم. تیمی که عبدالله ویسی برای دومین بار سکان هدایتش را بر عهده گرفته و نمایش چشم نوازی مقابل ماشین سازی داشت. تیمی که در ثانیه های پایانی و با کمک حامد لک در تبریز به حقش رسید و بازنده تبریز را ترک نکرد. پیکانی ها هم هفته آینده در خانه و در شهر قدش به مصاف فولاد اوج گرفته نکونام می روند. در بین این چند تیم که از شانس های اصلی سقوط به دسته پایین تر هستند، اگر چنین اتفاقی برای گل گهر و شاهین بوشهر رخ دهد می توان از آنها به عنوان آسانسور لیگ نوزدهم یاد کرد. چراکه هردوی این تیم ها این فصل از لیگ یک به لیگ برتر آمدند. اوضاع ته جدول لیگ برتر این روزها انقدر پیچیده شده که حتی می شود برای تیم های بالاتر هم خطر سقوط را در نظر گرفت.سایپا، نساجی و حتی ذوب آهن تیم هایی هستند که از رده پانزدهم و منطقه اصلی سقوط دور شدند اما فاصله کم آنها با شاهین و گل گهر 13 امتیازی باعث شده خطر هنوز در کمین شان باشد. شاید در چنین شرایطی برای هرکدام از این تیم ها به خصوص شاهین، گل گهر و پیکان در هفته های آینده فقط یک برد برای رها شدن از خطر ضروری باشد. شاهین که البته به دو برد متوالی رسیده و باید به فکر تداوم روند خوب خودش باشد. پیکان و گل گهر هم برای پشت سر گذاشتن پارس جم و تساوی های متعددش نیاز به سه امتیاز اولیه و رهایی مدنظر دارند. این روزها کلاف ماندگاری در لیگ از همیشه سردرگم تر شده و بدون شک تیمی که سریع تر و تا قبل از رسیدن لیگ به هفته های پایانی این کلاف رو پیدا کند، رستگار خواهد شد.