به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۹۹۷۱

فيس​بوک نويسي ابتکار درباره شکار

گروه جامعه: رییس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید بازرسان افتخاری برای بازدید ادواری از مناطق و کمک به محیط‌بانان به یاری سازمان حفاظت محیط زیست می‌آیند.
فيس​بوک نويسي ابتکار درباره شکار
معصومه ابتکار در صفحه فیسبوکش نوشت: «بنده شخصا هیچ اعتقاد و علاقه‌ای به شکار ندارم و این اختیار سنتی سازمان را تا حد زیادی با وظیفه ذاتی حفظ تنوع زیستی در تضاد می‌دانم. در مورد مجوزهای شکار امسال هم سازمان جلساتی را با حضور کارشناسان و شکارچیان قبل از آمدن بنده برگزار کرده بود و بر اساس نظر کارشناسان میزان تخلفات شکار در سالی که پروانه شکار صادر نشده بالاتر است لذا آنها معتقدند عدم صدور هیچ پروانه‌ای فقط به ضرر منطقه است چون شکارچی قانونی محدود، متخلفان متعدد را فراری داده و به امنیت کمک می‌کند.

متاسفانه تعداد محیط‌بانان سازمان نسبت به عرصه‌های تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کم است و تعداد سلاح‌های غیرمجاز، بیشمار. در قانون برنامه چهارم توسعه تصویب کردیم که این مساله ساماندهی شود ولی دولت بعد اجرا نکرد و وضعیت بدتر شد. امسال هم که ظاهرا تعهدی ایجاد شده بود ولی با مخالفت من تعداد خیلی کم شد و شرط گذاشتیم که باید پروانه با مشارکت جوامع محلی صادر شود تا آنها هم سهیم باشند و در حفاظت کمک کنند. علاوه بر آن در برخی استان‌ها میزان مجوزهای صادره برای شکار در سال جاری صفر و در بقیه شاید به اندازه انگشتان یک دست و آن هم با تعیین گونه محدود، سن و جنس و زمان محدود است.

ضمنا طرحی را آغاز کردم که از بازرسان افتخاری برای بازدید ادواری از منطق و کمک به محیط‌بانان استفاده می‌کنیم که این افراد از شخصیت‌های ملی، پزشکان و مدیران سابق سازمان حفاظت محیط زیست هستند. بنده شکارچیانی را می‌شناسم که امروز به جهت مشکلات و کاهش جمعیت حیات وحش، شکار را کنار گذاشته و آماده همکاری هستند. در هر صورت شکار خارجی هم تابع همین ضوابط است و اصلا تفاوتی ندارد. امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر برنامه‌ای برای مهار شکار غیرمجاز و افزایش ضریب امنیت مناطق با کمک مردم محلی و تشکل‌ها و بازرسان افتخاری ترتیب دهیم. کاهش حیات وحش ایران طی سال‌های اخیر عوامل گوناگونی دارد که جبران آن نیازمند یک تلاش جمعی و ملی است و قطعا تنها از عهده یک سازمان به تنهایی بر نمی‌آید.»
مرجع : پايگاه خبري محيط زيست ايران

۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۱۴
کشتن حیوونای بیچاره چه لذتی داره که یه عده به شکار علاقمندن؟؟؟!!! (162442)