به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۹۹۸۱۷

3 هفته تا ال کلاسیکو؛ آغاز یک جنگ تمام عیار

گروه ورزشی: به فاصله تنها سه هفته تا ال کلاسیکو، لالیگا وارد جدی ترین فاز خود شده است. جنگی که از امشب شروع خواهد شد و در پی آن 16 هفته پر تب و تاب را پیش رو خواهیم داشت.
3 هفته تا ال کلاسیکو؛ آغاز یک جنگ تمام عیار
به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و رئال همدرد با یکدیگر به واسطه حذف در یک چهارم نهایی کوپا دل ری امروز دو بازی حساس در لالیگا پیش رو دارند. رئال با شکست از سوسیداد و بارسا با شکست از بیلبائو وداعی زودهنگام با کوپا دل ری داشتند. اتفاقی تاریخی، چرا که در 9 سال گذشته همواره حداقل یکی از این دو تیم در فینال کوپا دل ری حاضر بود.پس از این دو شکست تلخ حالا رقابت در لالیگا از سر گرفته خواهد شد. رئال مادرید به تنهایی و با سه امتیاز بیشتر از بارسا صدرنشین است و امروز از ساعت 18.30 در ال سادار باید به مصاف میزبانش اوساسونا برود. بارسا نیز ساعت 23.30 در زمین رئال بتیس یک بازی سخت پیش رو خواهد داشت. هر دو بازی در زمین اوساسونا و بتیس همواره برای رئال و بارسا دشوار بوده است.رئال مادرید و اوساسونا تاکنون 79 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل کار 50 برد برای رئال، 16 تساوی و 13 برد برای اوساسونا بوده است. کهکشانی ها 174 گل زده اند و 77 گل نیز دریافت کرده اند. در زمین اوساسونا رئال 39 بازی برگزار کرده که حاص کار 17 برد، یازده تساوی و یازده شکست بوده است.رئال 61 گل زده و 44 گل نیز دریافت کرده است. آخرین باخت رئال در ال سادار به فصل 12-2011 بر می گردد که اوساسونا با یک گل، رئال مورینیو را شکست داد. دو فصل پیش رئال در دو بازی رفت و برگشت توانست 5-2 و 1-3 بر اوساسونا پیروز شود. فصل 14-2013 اوساسونا توانست در زمین خود یک تساوی 2-2 از رئال بگیرد. در 5 فصل گذشته اوساسونا سه فصل را در دسته پایین تر حضور داشت.
 
 
امشب بارسا بدون شک فشار بیشتری را نسبت به رئال احساس خواهد کرد. بارسا در حالی وارد زمین خواهد شد که از نتیجه بازی رئال آگاه است. تحت هر شرایطی فشار مضاعفی بر مسی و یارانش حاکم خواهد بود. اگر رئال پیروز شده باشد، بارسا حتما باید پیروز شود تا فاصله سه امتیازی بیشتر نشود و در صورتی که رئال باخته باشد یا مساوی کرده باشد نیز بارسا تحت فشار خواهد بود تا با کسب پیروزی، فاصله با رئال را جبران کرده یا به یک امتیاز کاهش دهد.تفاضل گل رئال نیز یکی بیشتر از بارسلونا است و برای هر دو تیم پیروزی با تعداد گل زیاد نیز حائز اهمیت خواهد بود. رئال با 13 گل خورده بهترین خط دفاع لالیگا را در اختیار دارد و همین اجازه داده تا در تفاضل گل از بارسا پیش باشد. بارسا 52 گل زده و 26 گل دریافت کرده در حالی که رئال 40 گل زده و 13 گل دریافت کرده است.تا ال کلاسیکوی برگشت که اول مارس(11 اسفند) در برنابئو برگزار خواهد شد، هر دو تیم سه بازی دیگر پیش رو دارند و بدون شک باید در هر سه این بازی ها پیروز شوند تا در بهترین فرم ممکن به حساس ترین بازی فصل لالیگا برسند.رئال بازی با اوساسونا و لوانته را در زمین این تیم ها و بازی با سلتا را در برنابئو پیش رو دارد و بارسا پس از بازی بیرون خانه امشب برابر بتیس، دو بازی خانگی متوالی برابر ختافه و ایبار را باید برگزار کند. پیروزی در هیچ یک از این دیدارها برای دو تیم تضمین شده نیست.پس از دو سال که رئال در همان آغاز نیم فصل دوم از کسب قهرمانی لالیگا ناامید شده بود، امسال بالاخره دو غول اسپانیایی در کورس قهرمانی هستند. اتفاقی فوق العاده که بر جذابیت این فصل لالیگا افزوده است.16 بازی باقیمانده و دو تیم که کوپا دل ری را از دست داده اند، حالا روی لالیگا و لیگ قهرمانان تمرکز کرده اند. همه چیز از امشب آغاز خواهد شد. بارسا در بنیتو ویامارین و رئال در ال سادار. یک شکست دیگر برای بارسایی که در یک ماه گذشته سه باخت برابر اتلتیکو، والنسیا و بیلبائو را تجربه کرده(در سوپرکاپ، لالیگا و کوپا دل ری)، می تواند شروع یک بحران دیگر باشد.برای رئال نیز شکست در زمین اوساسونا ممکن است به قیمت از دست رفتن صدر تمام شود. دو غول فوتبال اسپانیا امشب محکوم به پیروزی هستند. چه اتفاقی بهتر از این برای فوتبال؟ و در نهایت باید دید برنده این جنگ کدام تیم خواهد بود.