به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۰۰۰۳۹

قلعه‌نویی: فوتبال زبان مشترک ملت‌هاست

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال سپاهان از AFC درخواست کرد درباره وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی تجدید نظر کند.
قلعه‌نویی: فوتبال زبان مشترک ملت‌هاست
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر العین اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم درباره میزبانی‌ها حرف بزنم. یک خواهش از AFC دارم. فوتبال جای قشنگی‌هاست.فوتبال جایی است که هواداران و ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. شما در تورنمنت‌های بزرگ فوتبال می‌بینید که نمی‌توانند با هم صحبت کنند اما خود فوتبال زبان مشترک آن‌هاست. خواهش من این است که AFC در رابطه با میزبانی‌ها تجدید نظر کند.او ادامه داد:  اینکه مثلا ما میزبان باشیم و به ازبکستان برویم یا عربستان برای میزبانی به بحرین برود، تماشاگران و ملت‌ها را از هم دور می‌کند. من خودم چندین بار برای مسابقات به عربستان رفتم و خاطرات خیلی خوبی مخصوصا در زمان زیارت دارم. یقینا تیم‌های سعودی هم که به ایران آمدند با خاطرات خوبی ایران را ترک کردند.

قلعه‌نویی درباره بازی با العین هم گفت: ما می‌دانیم العین تیم بسیار خوبی است. مخصوصا در پنج هفته گذشته که سرمربی‌شان عوض شده است. این تیم در ۵۰ متر جلوی زمین مخصوصا جناح راست‌شان خیلی خطرناک است. ما روی نقاط ضعف العین کار کردیم. ما هم سپاهان هستیم که با ۱۳ حضور، یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا است. امیدوارم مسائل تاکتیکی که در این چند روز روی آن‌ها کار کردیم را بازیکنان در زمین پیاده کنند. حقیقت بازی زمانی است که داور سوت آغاز مسابقه را می‌زند. به قول سرالکس فرگوسن نتیجه مسابقه نه در نشست مطبوعاتی بلکه در زمین مشخص می‌شود.قلعه‌نویی درباره غیبت چهار ساله تیمش در این رقابت‌ها هم بیان کرد: همه تیم‌های بزرگ دنیا ممکن است در مقطی دچار مشکل شوند. مثل منچستریونایتد بعد از فرگوسن، میلان چند سالی است که از نظر فنی دچار مشکلاتی شده‌اند. قشنگی فوتبال همین است. منچستر بهترین مربی دنیا یعنی مورینیو را می‌آورد اما هنوز به شرایط آرمانی نرسیده است. ولی ما خیلی خوشحالیم که توانستیم در کمترین زمان سپاهان را به شرایط آرمانی برگردانیم. می‌دانم و مطمئنم که ما هفته به هفته شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. امیدوارم فردا هم یک بازی خوب برگزار شود.

سرمربی سپاهان درباره میزبانی هم اظهار کرد:  دوستانی از AFC این‌جا هستند. از آن‌ها می‌خواهم خودشان را جای ما بگذارند. ما باید سه هفته خارج از خانه و دور از چشم تماشاگران‌مان بازی کنیم. من ۲۰ سال است که مربی هستم و این برای مربی شرایط سختی را به وجود می‌آورد. ما اعتقاد داریم تماشاگران سرمایه اصلی فوتبال هستند و مادوست داریم برابر تماشاگران‌مان بازی کنیم. این سه هفته خیلی سخت است ولی تیم ما آمادگی خوبی دارد و مطمئنیم این سه بازی را به نحو احسن به پایان می‌رسانیم اما نتیجه دست خداست.او اضافه کرد: همه قوانین فوتبال دنیا این است که اول بازی زیبا باشد و دوم مسابقه گل داشته باشد. چرا؟ برای اینکه تماشاگر به ورزشگاه بیاید. من تجربه مربیگری در ورزشگاهی که ۱۲۰ هزار نفر در آن بودند را دارم. آن قشنگی فوتبال است. ما در کشور خودمان برای بازی‌های سپاهان بعضی مواقع ۸۰ هزار نفر تماشاگر داریم.مهدی کیانی بازیکن تیم فوتبال سپاهان هم در این نشست خبری بیان کرد:‌ بازی فردا برای ما خیلی حساس است. سپاهان بعد از چهار سال به آسیا راه پیدا کرده است. ما کادر فنی خوب و بازیکنان توانمندی داریم. آمده‌ایم تا با یک بازی خیلی خوب نماینده‌ای برای ملت شریف ایران باشیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: امیر قلعه نویی