به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۲۰۰۳۷۸

اردوغان: حتی اگر یک سرباز ما صدمه ببیند به ارتش سوریه حمله می‌کنیم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ترکیه، امروز چهارشنبه هشدار داد که «حتی اگر یک سرباز دیگر ترکیه» از سوی نیروهای ارتش سوریه صدمه ببیند، ارتش ترکیه، از طریق هوا یا زمین، در هر نقطه از سوریه، به نیروهای دولت سوریه حمله خواهد کرد.
اردوغان: حتی اگر یک سرباز ما صدمه ببیند به ارتش سوریه حمله می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، گفت که ترکیه مصمم است تا آخر ماه جاری میلادی، فوریه، ارتش سوریه را به پشت پاسگاه‌های دیدبانی ترکیه در استان ادلب سوریه براند. او همچنین به گروه‌های مسلح متحد با دولت سوریه هشدار داد که بهانه‌ای برای درگیری بیشتر بین سوریه و ترکیه ایجاد نکنند. عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب که از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی و با حمایت روسیه آغاز شده از جمله منجر به کشته‌ شدن پنج سرباز ترک شده است. ترکیه در واکنش، روز گذشته از «قلع و قمع» دست‌کم ۱۰۱ سرباز سوری توسط نیروهای خود خبر داد.
ترکيه طبق توافق با دولت‌های روسيه و ايران با هدف کاستن از درگيری‌های نظامی در ناحيه ادلب از سال گذشته بيش از ده پاسگاه ديدبانی در بخش‌های شمالی اين ناحيه احداث کرده و در هفته‌های اخير نيروها و تجهيرات بيشتری به منطقه اعزام کرده است. ادلب در شمال غربی سوريه آخرين منطقه‌ای است که در کنترل شورشيان سوری قرار دارد. چند پاسگاه ديدبانی ترکيه اکنون در محاصره نيروهای دولتی سوريه قرار دارد، ولی ترکيه برای تقويت حضور نظامی خود در هفته‌های اخير حدود پنج هزار نيروی تازه‌نفس، خودروهای زرهی، تانک و تجهيرات رادار به منطقه فرستاده است.
برچسب ها: رجب طیب اردوغان