به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۲۰۰۳۸۰

«فلاونول‌ها» زوال عقل را از شما دور می‌کنند

«فلاونول‌ها» زوال عقل را از شما دور می‌کنند
گروه علمی: دانشمندان اعلام کرده‌اند که مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاونول‌ها در پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل نقش چشمگیری دارند.
به گزارش دویچه‌وله به نقل از پایگاه خبری موسسه خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS)؛ این نکته ثابت شده که میوه‌ها و سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند و خطر ابتلا به سکته مغزی،‌ حمله قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهند. اما مصرف فلاونول‌ها به طور جداگانه و در مقادیر بیشتر،‌ خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را به طور شگفت‌انگیزی کاهش می‌دهد.
محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش و دانشگاه تافتس در ایالات متحده با مطالعه بر روی رژیم غذایی بیش از ۹۰۰ نفر از افراد بالای ۸۱ سال دریافتند کسانی که بیشترین میزان فلاونول‌ها را از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، ‌۴۸ درصد کمتر از سایرین،‌ به آلزایمر و زوال عقل مبتلا می‌شوند. به طور کلی چهار دسته از فلاونول‌ها شناخته شده‌اند:‌ کامپفرول، میریستین، کوئرستین و ایزورامنتین که در چای، شراب، کلم،‌ پرتقال و گوجه فرنگی، روغن زیتون و گلابی یافت می‌شوند.
به گفته محققان،‌ در کنار مصرف این مواد شیمیایی گیاهی، نمی‌توان نقش تحرک کافی، دوری از سیگار، آزمایش‌های منظم فشار خون و اجتناب از مصرف بیش از حد الکل را در جلوگیری از این بیماری‌ها نادیده گرفت. آنها تاکید می‌کنند که مطالعه منظم،‌ یادگیری زبان‌های متعدد،‌ نواختن موسیقی،‌ حضور در فعالیت‌های داوطلبانه و گروهی و پرداختن به سرگرمی‌های جدید نیز در جلوگیری از ابتلا به زوال عقل در سنین سالمندی بسیار موثر است.