به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۰۰۵۰۴

دو زن روس مبتلا به کرونا از قرنطینه گریختند!

گروه بین‌الملل: دو زن مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا که در روسیه قرنطینه شده بودند می‌گویند که به دلیل عدم رسیدگی پزشکان، شرایط نامناسب بیمارستان و ترس از آلوده شدن بیشتر از این مرکز درمانی گریخته‌اند.
دو زن روس مبتلا به کرونا از قرنطینه گریختند!
یکی از این زنان روس برای فرار از قرنطینه از پنجره بیمارستان بیرون پریده و دیگری با غیرفعال کردن قفل الکترونیکی درِ خروجی از بیمارستان گریخته است. یکی از از این زنان در اینستاگرامش نوشته است که چهار روز پس از بازگشت از چین، پسرش با تب و سرفه مواجه می‌شود و آنها به اورژانس مراجعه می‌کنند. پزشکان ابتدا تشخیص می‌دهند که فرزندش به یک نوع ویروس که عامل بروز عفونت تنفسی است، مبتلا شده و سپس مادر و پسر را برای انجام آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان انتقال می‌دهند. فرزند این زن پس از چند روز درمان شده است اما این زن می‌گوید که پرسنل بیمارستان اهمیتی به مسائل حفاظتی مثل داشتن ماسک و لباس‌های محافظ نمی‌دادند. این زن روز پنجم پس از آن که احساس بد حالی بیشتری می‌کند، تصمیم می گیرد از طریق پنجره بیمارستان فرار کند. زن دیگری نیز در شهر سن‌پترزبورگ پس از بازگشت از چین با گلو درد مواجه می‌شود و به اورژانس مراجعه می‌کند. پزشکان به او می گویند که پس از انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا و در صورتی که نتیجه آن منفی باشد، بعد از ۲۴ ساعت می‌تواند بیمارستان را ترک کند اما روز بعد به او می‌گویند با این که نتیجه آزمایش منفی است ولی باید دو هفته دیگر در قرنطینه بیمارستان بماند. این زن روس پس از ابراز شکایت‌های بسیار از شرایط قرنطینه‌اش در بیمارستان، سرانجام به طور اتفاقی نحوه باز کردن قفل الکترونیکی درِ قرنطینه را یاد می‌گیرد و موفق می‌شود به این روش از بیمارستان فرار کند.

آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا
 
قاره شمار قربانیان شمار مبتلایان کشور
آسیا ۱۳۶۷ ۵۹۸۲۳ چین
آسیا ۱ ۲۵۱ ژاپن
آسیا ۰ ۵۸ سنگاپور
آسیا ۱ ۵۱ هنگ‌کنگ
آسیا ۰ ۳۳ تایلند
آسیا ۰ ۲۸ کره‌جنوبی
آسیا ۰ ۱۹ مالزی
آسیا ۰ ۱۸ تایوان
آسیا ۰ ۱۶ ویتنام
اروپا ۰ ۱۶ آلمان
اقیانوسیه ۰ ۱۵ استرالیا
آمریکا ۰ ۱۴ آمریکا
اروپا ۰ ۱۱ فرانسه
آسیا ۰ ۱۰ ماکائو
اروپا ۰ ۹ بریتانیا
آسیا ۰ ۸ امارات
آمریکا ۰ ۷ کانادا
آسیا ۰ ۵ هند
اروپا ۰ ۳ ایتالیا
آسیا ۱ ۳ فیلیپین
اروپا ۰ ۲ اسپانیا
اروپا ۰ ۲ روسیه
آسیا ۰ ۱ کامبوج
آسیا ۰ ۱ نپال
اروپا ۰ ۱ فنلاند
اروپا ۰ ۱ سوئد
اروپا ۰ ۱ بلژیک
آسیا ۰ ۱ سریلانکا
جمع ۱۳۷۰ ۶۰۴۰۸ جمع

مقامات روسی هنوز به انتشار این خبر واکنش نشان نداده‌اند و صحت و سقم یا جزئیات آن هنوز محرز نشده است. در روسیه تاکنون تنها ۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است با این حال مقامات روسی اقدامات وسیعی برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده‌اند و صدها نفر را پس از بازگشت از چین برای انجام اقدام‌های احتیاطی و پیشگیرانه در بیمارستان‌ها قرنطینه کرده‌اند. به گزارش آشیتدپرس، بسیاری از کسانی که در بیمارستان‌های روسیه قرنطینه شده‌اند از شرایط وخیم اتاق‌ها، عدم رسیدگی پزشکان و رعایت پروتکل قرنطینه شکایت دارند. بر اساس آخرین تحولات مربوط به شیوع کروناویروس، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار و ۸۴۰ مورد جدید به تعداد مبتلایان اضافه شده است و ۲۴۲ نفر نیز روز چهارشنبه در استان هوبی چین جان باخته‌اند.
برچسب ها: ویروس کرونا