به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۰۰۶۱۰

سفر چهار فصل به شیراز، یزد، اصفهان و چابهار

گروه گردشگری: تورهای ایرانگردی نگین‌های گردشگری زیادی دارند همچون تورهای گردشگری که به سمت شهرهای شیراز و یزد و اصفهان و چابهار می‌روند، تماشا کنید. شهر زیبای شیراز مانند نگینی در میان خانه‌ها و باغ‌ها و اروسی‌های مکررش می‌درخشد، شهر یزد در میان شن‌های طلایی رنگ کویرش مانند نگینی زیبا می‌درخشد و اصفهان زیبا نیز چون نگینی درخشان در کنار امارت‌های صفوی جلوه می‌کند و چابهار همچون الماسی در دریای مکران با تلاقی کویر و دریا.

تورهای مسافرتی فرصتی برای تماشا کردن و تجربه کردن و آشناتر شدن با انواع فرهنگ‌ها هستند. تور مسافرتی که در حال حاضر فرصت شرکت در آن را دارید بنا است تا سه نگین گردشگری ایران در تور یزد، تور شیراز و تور اصفهان و همینطور تور چابهار را برای شما به نمایش بگذارد. در این تور شما به سمت شهرهای شیراز و یزد و اصفهان می‌روید. در تور شیراز شهر زیبای شیراز  را می‌بینید که مانند نگینی در میان خانه‌ها و باغ‌ها و اروسی‌های مکررش می‌درخشد، در تور یزد شهر یزد را ملاقات می‌کنید که در میان شن‌های طلایی رنگ کویرش چون نگینی زیبا می‌درخشد و در تور اصفهان، اصفهان زیبا را به تماشا می‌ایستید که چون نگینی درخشان در کنار امارت‌های صفوی جلوه می‌کند.
 برای همراه شدن با این تور‌ها لازم است که به فصل سفر نیز توجه داشته باشید، هر سه شهر شیراز، یزد و اصفهان، بهاری تماشایی دارند که جلوه ی رستاخیز طبیعت را برای شما به نمایش می‌گذارد. اما اگر از شلوغی‌های فروردین گریزانید، بهترین زمان برای شما اردیبهشت خواهد بود که مناظر بهشتی و زیبا می‌شوند و خیابان‌ها نیز از تب و تاب و شلوغی‌های عید منفک می‌شوند. به این ترتیب برای آشنایی بیشتر شما با این سه شهر منحصر بفرد، در ادامه به معرفی هر کدام از این سرزمین‌های زیبا می‌پردازیم.



تور گردشگری ایران
تور گردشگری که شما را به سمت شیراز، یزد و اصفهان می‌برد را می‌توانید به تفکیک شهر انتخاب کنید و یا  اینکه هر سه شهر سه مقصد و یه لذت برای شما بشود.
همانطور که می‌دانید شیراز شهر زیبای حافظ و سعدی و شاعرانه‌های ایران است که انواع تفریح‌ها برای شما در این سرزمین مهیا است. اگر به بازدید از امارت‌ها و مسجدهای تاریخی علاقه دارید و یا تمایل به گردش در مراکز خرید داشته باشید می‌توانید با خیالی آسوده در این برنامه گردشگری حاضر شوید و لذت ببرید.
 شهر زیبای یزد نیز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، آنچه یزد را از سایر شهرهای ایران متمایز می‌کند کوچه‌های تنگ و پرپیچ و تاب آن هستند که مانند قلب تاریخ در دل این شهر همچنان زنده و تپنده اند.
 اصفهان نیز با پل‌های معروفی که زاینده رود را به شهر متصل کرده اند به استقبال شما می‌آید. در اصفهان آنچه از معماری و جلال و شوکت هنر ایران باقی مانده را بطور یکجا و وسیع، تماشا خواهید کرد. در اطراف اصفهان و یزد فرصت تماشای کویر، این سرزمین خیال، نصیب شما می‌شود. توجه داشته باشید که ممکن است تور کویر از تور گردشگری شهرها جداگانه به حساب بیاید.



تور شیراز و تماشای اروسی‌های مکررش
تور شیراز یکی از زیباترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود. در این تور شما به ملاقات با حافظیه و سعدیه می‌روید و بازار وکیل را با قدم‌هایی آهسته طی می‌کنید. برای تماشای زیباترین مسجد این شهر به طرف مسجد نصیرالملک می‌روید و آنچه برای تماشا پیش پای شما برپا می‌کند را با حظی تمام، ملاقات می‌کنید. بهترین زمان برای حضور در مسجد نصیرالملک، پیش از غروب خورشید است، زیرا اروسی‌های این مسجد برای غرق کردن محیط در رنگ‌های خود به نور خورشید نیاز دارند.
 در این شهر همچنین نارنجستان قوام نیز بسیار تماشا دارد، باغ ارم و محیط سرسبز آن که غرق در عطر گل‌های نسترن است نیز بسیار دیدنی و تماشایی است. در این میان از بازدید ارگ کریمخان غافل نشوید بخصوص که در نزدیکی این ارگ بهترین طعم فالوده شیرازی را تجربه خواهید کرد. آنچه که در این تور فراموش نمی شود نیز، بازدید از تخت جمشید و تاریخی کهن است که همچنان مایه افتخار و مباهات ایران است. برای سفر به شیراز علاوه بر فروردین و اردیبهشت، آبان و آذر نیز ماه‌هایی باصفا و پاییزی هستند که این شهر را طلایی می‌کنند و برگریزان زیبایش را برای شما به نمایش می‌گذارند هر چند سفر به شیراز هر ماه از سال از فروردین تا اسفند دیدنی‌های جذاب و با صفای خودش را دارد.



تور یزد و قدم زدن در هزاتوهای قدیمی اش
تور یزد و قدم زدن در هزارتوی تنهایی آن را در محله فهادان تجربه می‌کنید. محله ی زیبایی که شما را به ملاقات با خانه و کاشانه می‌برد. خانه و کاشانه نام یک خانه بزرگ و زیبا است که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. حیاطی بزرگ که انبوه گل‌های کاغذی بر آن سایه انداخته اند و حوضی وسیع که تمام این زیبایی‌ها را بازتاب می‌دهد.
 در روزهای اول فرودین مردی سالمند را در این خانه ملاقات می‌کنید که صبورانه پشت میزی بزرگ می‌نشیند و منظره ی حیاط را تماشا می‌کند و در تنهایی صبحانه میل می‌کند، این مرد از جراحان بنام یزدی است که روزی از روزگار پیری خود را در این منظره می‌نشیند و به اندازه ی این خانه تماشا دارد. خانه لهستانی‌ها، باغ دولت آباد، سرای گلشن و بازارهای قدیمی یزد همگی هوش از سر شما می‌برند.
 یزد شهری است که حتی اگر خاطره ای از آن نداشته باشید چنان درگیر حال و هوای کوچه‌های قدیمی و خانه‌های کهن و داربست‌های انگور آن می‌شوید که انگار سالهاست به این کوچه‌ها و خانه‌ها تعلق داشته اید. در این شهر انواع بازارهای تجاری لوکس، مراکز خرید و خیابان‌های بلند سنگ فرش شده را در اختیار دارید تا خلق خاطره کنید. زیباترین فصل برای سفر به یزد علاوه بر فروردین و اردیبهشت، آبان است که انارهای قرمزش می‌رسند و تمام شهر را سرخ و زیبا می‌کنند.




تور اصفهان و غرق شدن در تماشای معماری صفوی
تور اصفهان اولین چیزی که به ذهن شما می‌آورد، میدان نقش جهان و بازار‌های مکرر اطراف آن است. این میدان با حضور امارت زیبای عالی قاپو، مسجد شاه و مسجد شیخ لطف الله زیباتر و تماشایی تر می‌شود. برای گردش در اصفهان می‌توانید از میدان نقش جهان شروع کنید و سپس به سایر جاذبه‌های اطراف این میدان سری بزنید.
 پس از نقش جهان به بازدید چهل ستون و هشت بهشت می‌روید و سپس سی و سه پل را ملاقات می‌کنید. به یاد داشته باشید که بازدید از خانه ملاباشی و انگورستان ملک را به هیچ وجه از دست ندهید. در این تور علاوه بر جاذبه‌های تاریخی می‌توانید از مراکز خرید و بازارهای مدرن این شهر نیز بازدید کنید. اگر در پاییز و یا اردیبهشت به اصفهان سفر می‌کنید قدم زدن در چهار باغ عباسی را فراموش نکنید.

سفر‌های ایران سرزمینی چهار فصل
ایرانگردی و سفر به جای جای ایران همیشه و همه در هر فصلی از سال می‌تواند جذاب و زیبا و پر از خاطره باشد. اینجاست که میگوییم ایران زمستانی چهار فصل در چابهار، یزد، اصفهان و شیراز و حتی تبریز دارد و شما برای سفرهای زمستانی می‌توانید ایران را در چهار چهره ببینید.
چهار فصل زمستانه ایران زمین را در خط قطری ایران پیمودیم و البته بازهم از این مسیرها در ایران زیاد است و در فصول مختلف می‌توانید بازهم برایتان بگویئم و این فاصله 2800 کیلومتری قطر بهشت ایران است که هر زمان هرچه بخواهی برای تو فراهم کرده است. اگر بخواهی می‌توانی همه اش را در آغوش بگیری، اینجاایران است کشور چهار فصل زیبا.
بیاییم برای سفر امسال برنامه ریزی حرفه ای را انجام دهیم و از شهرهای گفته شده همانکه طبق سلیقه مان است را انتخاب کنیم و روح و جسممان را در این مسافرت داخلی جلا دهیم.