به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۲۰۰۶۱۵
ذوالنوری: برجام را آتش زدم نه پرچم آمریکا را

پایش بیفتد پرچم آمریکا را هم آتش می‌زنم

گروه سیاسی: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه بنده برجام را در مجلس آتش زدم، گفت: در دیدار با سفیر انگلیس ذوق‌زده نشدم.
پایش بیفتد پرچم آمریکا را هم آتش می‌زنم
مجتبی ذوالنوری امروز در نشست خبری نامزدهای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، با اشاره به دیدار خود با سفیر انگلستان و تصویر پخش‌شده از وی اظهار داشت: من هیچ جا به خاطر مسائل دیپلماسی لبخند نزدم همچنین اینکه برخی اعلام می‌کنند که بنده در آن دیدار ذوق‌زده شدم از کجا به این نکته پی برده‌اند. بعد از وزارت خارجه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مهم‌ترین رکن سیاست خارجی بوده و فقط با سفیر رژیم صهیونیستی و آمریکا قطع ارتباط داریم و برای دیدار با سفیر هیچ کشور دیگری منعی نداریم، همچنین هیچ جا بنده نگفته‌ام آزادی این کشتی‌ها نتیجه این دیدار بوده است. وی بیان کرد: بنده دست دادن و خندیدن را هیچ‌گاه زیر سؤال نبردم فقط یک تذکر به آقای روحانی و ظریف دادم که شما فریب خنده‌های دشمن را نخورید.

ذوالنوری تأکید کرد: همچنین به ما نگفته بودند که عکس با سفیر انگلیس گرفته می‌شود، حتی سفیر انگلیس خواستار رسانه‌ای نشدن این ملاقات شده بود، ما تشخیص دادیم که بگوییم این دیدار رسانه‌ای نشود اما دو ساعت بعد از ملاقات فهمیدیم که این دیدار رسانه‌ای شده است. وی تأکید کرد: با پیگیری‌ها مشخص شد که جزئیات را نمی‌خواهیم رسانه‌ای کنیم اما گرفتن عکس مایه افتخار است، بنده میزبان بودم و ایشان به دیدار ما آمده بودند، بنده یک میهمان را بدرقه می‌کردم و به‌طور طبیعی با سفیر انگلیس دست دادم، موضع ما در این دیدار از موضع قاطع و قدرت بوده است. ذوالنوری در پاسخ به سؤالی در مورد هزینه‌ساز بودن برخی نطق‌هایشان برای نظام ادامه داد: بنده پرچم آمریکا را در مجلس آتش نزدم اما پایش بیفتد این کار را هم خواهم کرد، بنده برجام را در مجلس آتش زدم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان شهر و استان باید بگویند که برای استان کاری کرده‌ام یا نه، گفت: بنده دلیلی نمی‌بینم در شهر پخش‌ کنم که کاری می‌کنم یا نه، اگر بنده بیان نمی‌کنم آیا دلیلش این است که بنده در شهر کاری نکردم؟ منوریل، قطار سریع‌السیر، مترو، مسائل صنعتگران و کشاورزان ازجمله مسائلی بوده که به‌صورت صنفی و قشری پیگیری کرده‌ام. ذوالنوری در واکنش به اینکه لیستی رأی آورده است، عنوان کرد: این منطقی که شما در لیست بودی رأی آورده‌ای منطق درست سیاسی و حزبی نیست، مردم شاید خواستند به بنده رأی بدهند اما اینکه بنده آمده‌ام اختیارم در اختیار مردم است که بخواهند به بنده رأی بدهند یا نه.

ذوالنوری تأکید کرد: امیدواریم مجلس آینده قدری ترکیبش بهتر از مجلس فعلی شود، چرا که اگر ترکیب بهتر شود کارهای بهتری هم می‌توان انجام داد؛ چراکه اگر گریم چهره نمایندگان کنار زده شود، رأی مخالف و موافق و ممتنع و رأی دادنشان در معرض قرار بگیرد شاید دیگر لازم نباشد از بنده سؤال شود که چه کرده‌ای و چه نکرده‌ای. اگر هر رأی بنده و یا رأی ندادن بنده را مطالبه کنند حساب‌شده رأی بدهم و حجت شرعی و قانونی باید داشته باشم سبب می‌شود که شفافیت در آراء ایجاد شود. وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت: منابع فقط این نیست که بگوییم دولت فقط پول بدهد، الآن شرکت شهرک‌های صنعتی و دولتی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه دارند، آمار درستی نیست که این منابع کجا می‌رود؟ باید با شفافیت و دقت و نظارت منبع ایجاد کرد.
برچسب ها: مجتبی ذوالنوری