به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۰۰۶۳

وزیر ارشاد: فیس بوک باید رفع فیلتر شود

گروه فرهنگي: وزیر ارشاد درباره وضعیت روزنامه «هم میهن» و «نشاط» بیان کرد: مشکلی که برای این دو روزنامه در قوه قضائیه به وجود آمده است باید پیگیری شود تا بتوانیم مشکلاتشان را تا جائی که امکان دارد رفع کنیم.
وزیر ارشاد: فیس بوک باید رفع فیلتر شود
به گزارش ایسنا، علی جنتی، در حاشیه «نشست فعالان حوزه رسانه های دیجیتال» در پاسخ به این پرسش که «چگونه در حالی که انتشار دو روزنامه «هم میهن» و «نشاط» توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلامانع اعلام شده است، از انتشار هر دو روزنامه توسط قوه قضائیه جلوگیری شده است؟» اظهار کرد: قوه قضائیه بر اساس قوانین خودش عمل می‌کند، البته من درباره روزنامه نشاط مطمئن نیستم.

او در پاسخ به این پرسش که «مگر استعلام لازم از معاونت مطبوعاتی برای انتشار صورت نگرفته پس چرا قوه قضائیه مانع از انتشار این دو روزنامه شده است؟» گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه حمایت از مطبوعات و آزادی مطبوعات را برعهده داریم. آن چیزی که به ما مربوط می شود حتی در هیأت نظارت که در اقلیت قرار داریم، سعی مان بر حمایت از مطبوعات است. من واقعا اطلاع ندارم که چرا قوه قضائیه چنین برخوردی را انجام داده است، با وجود اینکه هر دو روزنامه مجوز لازم برای فعالیت را دارند.

جنتی درباره وام مسکن خبرنگاران نیز، تصریح کرد: فعلا نمی توانیم درباره وام مسکن خبرنگاران قولی بدهیم، چرا که صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تعهدات بسیار زیادی از گذشته بر عهده دارد و حتی این دولت برای پرداخت دیون گذشته این صندوق دچار مشکل است. این صندوق حدود 60 هزار خانوار را تحت پوشش دارد بنابراین با توجه به اینکه وام مسکن تعهد سنگینی است قطعا نمی توان در شرایط فعلی آن را عملی کرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که « آیا ممکن است شرایطی رقم بخورد که دسترسی راحتی به فیس بوک به وجود بیاید؟» گفت: مگر در حال حاضر دسترسی راحت نیست؟ به هر حال موضوع فیس بوک مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت ارشاد نیست و ما فقط یک نماینده در این کمیته داریم. با مجموعه دوستانی که در آن کمیته هستند باید صحبت شود چرا که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه ها اجتماعی نیز باید قابل دسترسی باشند و قید غیرقانونی برای دسترسی به آنها برداشته شود.

۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۵
فقط حرف میزنن هیچ عملی انجام نمیشه. ما دیگه پوستمون کلفت شده بیخیال این موضوع شدیم (163157)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۰۱
این بازی جدیدی است که دوستان در دولت جناب روحانی انجام می دهند که مثلن بگویند ما با آزادی بیان مخالفتی نداریم ولی دیگران نمی گذارند. این تاکتیک قدیمی شده و خروجی اش با مخالفت صریح با آزادی بیان یکی است . در حال حاضر دولت جناب روحانی بجز در شعارهای خارجی ، عملن با دولت احمدی نژاد تفاوتی ندارد. (163158)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۲۷
عجب! درود بر آقای جنتی. من موقعی که اسم ایشون برای تصدی پست وزارت ارشاد برده می شد اصلا فکر نمیکردم که ایشون اینقدر نظرات تازه و پیشرفته ای داشته باشه. احسنت. (163172)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۷
آفرین (163185)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۰۴
از اون پدر یه همچین پسری واقعاً تعجب برانگیزه
درود درود (163201)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۱۹
رفع فیلتر نخواستیم
پورت VPN رو باز کن ما خودمون کارمون رو بلدیم (163216)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۴۲
به امید خدا. (163229)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۴۳
فیسبوک بلای جان مردم و بخصوص زوجهای جوان است و بسیار از ناهنجاری ها و طلاق ها بخاطر همین فیسبوک است. چوت اصولا چیزی جز فضولی و سرک کشی در زندگی خصوصی مردم نیست! (163230)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۱۱
حدس من اینه که شما عضو فیسبوک نیستید و از دور دارید در موردش نظر میدید. چون اگر عضو باشید متوجه میشید که جز فضولی و سرک کشی در زندگی خصوصی مردم ، موارد استفاده ی خوب زیادی در فیسبوک هست. (163343)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۱:۰۰
وای اگه پدر محترمشون بفهمه این حرفها رو زده چی میشه (163240)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۱
حالا فیس بوک رو با فیلترشکن می ریم ولی اینکه سایت آقای خاتمی که به نظر من محبوب ترین رئیس جمهور این مملکت بوده فیلتره خیلی تاسف آوره! (163274)
استوکولو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۵۲
مگه دست این باباست که رفع فیلتر بشه
مارو گرفتی (163478)