به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۰۳:۵۸
کد مطلب : ۲۰۰۶۶
اختلاف بين‌اصولگرايان برسرنحوه‌برگزاري و سخنراني‌جليلي در مراسم‌13آبان

چرا برای کشور هزینه ایجاد مي‌کنند؟

گروه سياسي: مراسم ۱۳ آبان ديروز، منجر به بروز اختلاف‌نظرهاي شدید لفظی میان گروهی از اصولگرايان خصوصا حامیان رسانه‌اي قالیباف و سعید جلیلی (دو كانديداي بازنده انتخابات خرداماه گذشته) در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.
چرا برای کشور هزینه ایجاد مي‌کنند؟
پس از اعلام دقیقه ۹۰ نام سعید جلیلی به عنوان سخنران مراسم امسال ۱۳ آبان در تهران٬ گروهی از اصولگرايان حامیان قالیباف ضمن مخالفت با این انتخاب٬ حاضر به شرکت در این مراسم نشده حملات تندي به جلیلی كرده٬ تا جاييكه یکی از مسئولان ارشد رسانه‌ای نزدیک به شهردار تهران٬ جلیلی را کمتر از «...» خواند! اين فرد البته در نوشته جديدي نوشت: شاید پست امروز بنده مبنی بر دلیل حضور نیافتن ام در مراسم سیزده آبان به مذاق برخی که دوست داشتند نخ تسبیح شان را مثل ماجرای دیروز القای نزدیکی شان به نظرات رهبری، نخ تسبیح جهان شمول جا بزنند خوش نیامد. این ماجرا باعث شد تا گلواژه‌هاي ادب شان شکوفا شود و بنده را مورد عنایت قرار دهند. تقریبا به هیچ کدام پاسخی ندادم مگر یکی دو مورد که یکی شان ذیل پست بنده نام یک حیوان را برده بود.

وي ادامه داده است: بنده به اشتباه تندروی کردم و برای اینکه دهن این فرد بی ادب را ببندم سطح بحث را به آقای جلیلی رساندم و گفتم که ایشان را اینطور خطاب نکنید و....بنده ضمن بیان این توضیح ضروری که نظرات یک فرد - من- لزوما نمی تواند و نباید نظرات فردی تلقی شود که دوست اش دارم و در بسیاری از حوزه ها به دیگران ترجیح اش داده و مي‌دهد، از آقای سعید جلیلی عذرخواهی مي‌کنم. تکرار مي‌کنم! از آقای جلیلی عذرخواهی مي‌کنم.


در مراسم ديروز در مقابل سفارت سابق آمریکا، عده‌ای از افراد شركت‌كننده، ظاهري غیرطبیعی داشتند و انگار به يك مراسم تفريحي-ورزشي آمده بودند. مانند مردی که با کلاه کابویی و صورت رنگ کرده و کلاه گیس بلوند زنانه پرچم "مرگ بر آمریکا" آویخته بود!

پس از موضع‌گیری تند این حامی قالیباف بود که درگیری‌ میان طرفداران قالیباف و جلیلی در شبکه‌های اجتماعی به اوج رسید و طرفین یکدیگر را به دریافت حقوق ساعتی هفت هزار تومانی برای فعالیت در «جنگ نرم» و تامین منافع سیاسی و اقتصادی گروهی و باندی متهم کرده‌اند!

در همين رابطه سایت فردا، منتسب به قالیباف نوشت: مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق در حالی برگزار شد که پیش از این و در روزهای گذشته اعلام شده بود که عزت الله ضرغامی از دانشجویان پیرو خط امام سخنران ویژه این مراسم است اما به یکباره سخنران ویژه مراسم یوم الله 13 آبان تغیییر یافت و سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در این مراسم سخنرانی کرد. این تغییر ناگهانی سخنران مراسم با واکنش چند تن از نمایندگان مجلس مواجه و آن را نوعی کج سلیقگی در اجرای برنامه دانستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه چه کسی و چه جریانی باعث شده تا سخنران مراسم 13 آبان به یکباره تغییر کند جای تعجب دارد و باید منتظر پاسخگویی مسئولان برگزاری مراسم باشیم که چه کسی چنین تصمیمی گرفته است.  عزت الله یوسفیان ملا با بیان اینکه بهتر بود یک مقام مسئول، سخنرانی این روز ملی را بر عهده مي‌گرفت، اظهار داشت: باید کسی را به این مراسم دعوت مي‌کردند که در شرایط فعلی مسئولیتی بر عهده داشت.... انتظار مي‌رفت که در یک مراسم رسمی که روز ملی در کشور ما هست و تمام دنیا چشم به این مراسم دارند، دوستان برنامه ریزی درست و منظمی کرده و آن را به اجرا در مي‌آوردند. همه افرادی که در مراسم شرکت کرده بودند آماده شنیدن صحبت‌هاي آقای ضرغامی بودند اما کج سلیقگی دوستان سبب شد حاشیه و جنجال و به تبع آن هزینه‌هاي جانبی برای نظام و کشور ایجاد شود.

انتخاب جلیلی مردم را شاخه شاخه کرد


یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم به انتقاد از انتخاب سعید جلیلی به عنوان سخنران مراسم 13 آبان پرداخت و گفت: از یک سو مردم کشورمان با شور و هیجان خاصی در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند و از سوی دیگر رهبر انقلاب روز گذشته به حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور پرداختند، اما به یکباره مشاهده کردیم که آقای جلیلی که مواضع خاصی هم دارد سخنران مراسم شد. سخنرانی آقای جلیلی که کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری بود به دلیل مواضع خاص خود و جریان حامی وی، سبب شد تا بین مردم شکاف ایجاد شوند. چراکه بسیاری از اصولگرایان و جریان اصولگرایی، مواضع اعضای جبهه پایداری را قبول ندارند.

غلامرضا اسدالهی خاطر نشان کرد: بهتر بود برابر همان اعلامی که از قبل کرده بودند، آقای ضرغامی را برای سخنرانی انتخاب مي‌کردند و مراسم روال طبیعی خود را پی مي‌گرفت. در شرایطی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم روند مذاکرات تغییر کرده و روی آقای جلیلی و نحوه مذاکرات ایشان در گذشته انتقاداتی وجود داشته، بهتر بود یا همان آقای ضرغامی و یا شخصی از اعضای جدید تیم مذاکره کننده، سخنرانی مراسم 13 آبان را در دست مي‌گرفت.

وي افزود: کسانی که مسئول برگزاری مراسم 13 آبان هستند باید در زمینه ایجاد هزینه ای که برای کشور کردند پاسخگو باشند. چراکه رفتارهای این چنینی و تغییر یکباره سخنران مراسم حاشیه هایی را برای کشور در پی دارد. مهدی دوات گری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بهتر بود مسئولان برگزار کننده، مراسم را بر اساس برنامه ای که از پیش تعیین شده بود پیش مي‌بردند. این قبیل تصمیم گیری‌هاي ناگهانی جای تامل دارد و باید پیگیری شود.

سايت توكلي هم انتقاد كرد

سايت الف متعلق به احمد توكلي هم نوشت: ...اما انتخاب فردی که در انتخابات با انتخاب اشتباه شعارهای استراتژیک نظام برای رقابت‌هاي انتخاباتی و در نهایت شکست در انتخابات با ۴ میلیون رای شرایط را برای سوءاستفاده مخالفان استراتژی مقاومتی جمهوری اسلامی فراهم آورده، چیزی جز تکرار خطای انتخابات ۹۲ است؟ این همه رهبر حکیم انقلاب تلاش می‌کند فضای کشور را از دو قطبی غلط ساخته دوستان انقلابی دو آتشه و دشمنان هوشیار خارج کند و همین دیروز فرمود به تیم مذاکرات سازشکار نگویید..... آیا باز هم داستان روزهای آخر تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری ۹۲ تکرار شده است؟

یکی از همون 4 میلیون ظرفیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۴:۰۶
جلیلی جلیلی رای مرا پس بگیر (163129)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۴
حیف که هموطنم هستی (163695)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۵
من همون kave هستم دیدم از اسمم سو استفاده شده باسه همین این اسمو گذاشتم
جلیلی رویایی ریاست جمهوری را در خواب ببین (163697)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۵:۲۱
بهار جون من اینو نمیخواستم بگم چون فکر کنم یک راز امنیت ملی محسوب میشه ولی چون خیلی دوست دارم میگم:جلیلی اومد به این خاطر که به آمریکاییها اینطور بفهمونن که اولا جمعیتی که اومدن طرفداران جلیلی و جبهه پایداری هستند و ربطی به 13 آبان ندارند در ثانی گزینه روی میز ایران جلیلی و احمدی نژاده اگه تحریمها رو کم نکنید با اینا طرفین.الان که دارم این مطلب رو تایپ میکنم آمریکا بعد از مراسم 13 آبان گفته که اکثر ایرانیها خواستار روابط خوب با غرب هستند.یعنی این تاکتیک اثر خودش رو گذاشته و آمریکاییها فهمیدن که جمعیتی که روز 13 آبان آمدند فقط طرفداران تندروها و افراطیون ایران بودند نه اکثریت عامه مردم.با آرزوی موفقیت برای سایت خوب شما. (163132)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۷
دوست عزیز من به شخصه با نظر شما موافق نیستم و معتقدم همچنان باندهای افراطیون برای جهت دادن به حرکتهای مردمی از اهرم فشار از بالا استفاده می کنند با همه این ها اگر نظر شما رو قبول کنیم به نظرتون این بهتر نیست که برای یکبار و کاملا صادقانه نظر مردم و ملت ایران رو درباره ارتباط با امریکا از تریبون های رسمی بیان کنیم به جای اینکه با سیاه بازی و اجرای نمایش مقصود نظام رو به کشورهای دیگه نشون بدیم (163304)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۰
دوست عزيز بدون نام! اميدوارم دقيقا همين‌طور باشه كه شما مي‌گين... ابدا دوست ندارم تلاش تيم ديپلمات ايران در اين مذاكرات از بين برود و گرفتار جنگ يا تحريم بيشتر بشويم. (163310)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۰
وقتی تو آمریکا از سناو کنگره بگیر تا آیپک و حتی بعضی از مردمشون خودجوش ! میگن نباید روابط بر قرار شه و اوباما میگه باید بشه و به نوعی مرگ من مکوش میکنن.! چرا ما تو ایران این کارو نکنیم تا اونام بفهمن ما هم به اونا اعتماد نداریمو فقط ازمون امتیاز نگیرن به نظرم که تظاهرات دیروز خوب بود و یه معنیه خاص میداد البته به دور از هر طمع و غرضی.... (163311)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۳
کاش جلیلی رییس جمهور می شد (163313)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۵
نظرت کارشناسی بود.به نظر من هم تندروهای جمهوری اسلامی دقیقا در برابر"تمام گزینه ها روی میز است"آمریکا هست.یعنی اینکه به آمریکا بفهمونیم از فرصت رئیس جمهوری روحانی استفاده کنید وگرنه هستند امثال احمدی نزاد و جلیلی که با اعمالشون غرب رو به وحشت بیندازن (163317)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۲۱
تحلیل شما عالی بود. (163355)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۳۰
سلام چرا یک مطلب هم درباره راهپیمایی 13 ابان که از سالهای پیش شلوغ تر بود نذاشتید متاسفم حالا مطلبمو انتشار بده اگه راست میگی (163375)
مجبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۲۴
چه تحلیل غنی.
امیدوارم تیم مذاکره کننده اینقدر مثل شما با هوش نباشند.
مواظب خودت باش ندزدنت (163427)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۷:۲۱
واقعا حضورش تعجب اور بود
کم مونده بود احمدی نژاد را هم میاوردند!!!!!!! (163140)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۷:۴۰
حضور جلیلی،فقط دهن کجی به آقای روحانی و مردم بود. (163143)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۱۰
خوشم اومد این قالیباف ضایع شد. والا..
عادت کرده با دست پیش بکشه با پس بزنه. (163289)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۱۹
نه به خدا فقط دهن کجی به خودشون بود
یعنی کسایی که امروز اومده بودن راهپیمایی فقط همون 4 میلیون نفری بودن که به جلیلی رای داده بودن (163294)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۲۵
این اصولگرا ها خودشون هم تکلیف خودشونو بلد نیستند اگه می خواند جلویی تند رویی را بگیرند خودشون باید بیاند و رسما از پایداری ها و آبادگراها تبری بجویند و از خودشون جداشون کنند (163149)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۴۶
چه عرض کنم (163152)
جلیی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۴۸
تابلو بود جلیلی اومده بود خودش و خالی کنه بر علیه دولت یازدهم. من هم بودم فرصت اینچنین داشتم تمام اعصاب خوردی های خوردمو می ریختم بیرون . کاملا مغرضانه سخنرانی کردند ایشان (163153)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۰
هيچ ادم عاقلي اون روز سخنراني نمي كرد. همون بهتر همچين كسايي بيان حرف بزنن كه مردمي نيستن. (163155)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۴
اين تندروها فقط ميخوان آقاي روحاني شكست بخوره هرجوري كه شده چوب لاي چرخ مديريت كشور ميكنن. اونم از اون قدوسي كه يه ذره فكر نميكنه حرف ميزنه كه نشون داد فقط ميخواد كشور در ديپلماسي موفق نشه يه چيزي گفت تا كارهاي انجام شده رو خراب كنه معلوم نيست از اين تحريمها چي بهش ميماسه!!!!!!!!!! (163156)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۰۴
فقط خدا رو شکر که اینا رئیس جمهور نشدن. روحانی با همه بدقولیاش خیلی خیلی از اینا بهتره.انگار خدا هم دلش واسمون سوخت که نذاشت گرفتار اینا بشیم و 8 سال دیگه بدبختیمون تمدید بشه (163159)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۱۹
این عزیزان مدعی اصول باید حتما به منافع فردی وگروهی خودشان لطمه بخورد تا پاره ای از وقایع را اعتراف کنند
مگر همین باند قالیباف چند روز قبل با نصب بنر و وبیلبوردها ایجاد هزینه نکردند ؟ (163161)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۲۱
اگر همين اختلافات و تهمتها در ميان اصلاح طلبها بود رسانه ي ملي چه مي كرد؟ خوراكش اماده مي شد و صبح و شب پخش مي كرد. (163164)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۳۶
سردمداران آن زمان تسخیر امروز در زندانند! آیا آنها در حال پرداخت هزینه تسخیر هستند! چه کسانی با تسخیر منافعاشان تامین نشد و آرزوهایشان بر باد رفت، که امروز قدرت دارند و تسخیر کنندگان را به بند کشیده اند!؟؟؟؟؟ (163175)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۲
به اين نتيجه رسيدم که جريان پايداري، در اين مملکت بباد فنا برده شده، بسي قدر قدرت است! و تا به زمين گرممان نزند، ول کن معامله نيست! خدا از سر بزرگ و کوچکشان نگذرد. (163179)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۵
چرا جلیلی یا حامیان قالیباف ؟ قحط الرجاله دیگه. (163183)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۴۶
دوستانی که از نزدیک آقای جلیلی را می شناسند می دانند که ایشان به صورت اساسی با پایداری ها اختلاف فکری دارد انها در انتخابات مجبور شدند از آقای جلیلی حمایت کنند مثل حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی (163184)
سسس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۵۱
روز 13 اذر روز مرگ بر شوروی (163188)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۵۵
شما فكر مي كنيد بين جليلي و ضزغامي فرقي هست نه بخدا همه سرتاپا يك كرباسند اين فقط وفقط مي خواهند دولت را در مذاكرات شكست بدهند (163191)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۹:۵۸
بهار چون ارسال نظر در باره مصاحبه آقای شجونی بسته شده ناچارا" اینجا پرسیدم،راستی مصاحبه با بی بی سی برای همه آزاد است یا فقط برای ایشان مشکلی ندارد؟؟ (163194)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۱۵
اتفاقاً ما از اینکه جلیلی سخنرانی کرد بسیار خوشحالیم چون مطمئن شدیم اینها اقلیت 4 میلیونی بیش نیستن
کل 4 میلیون در یکروز بیرون جمع بشن خیلی دیده میشن اما تو خونه هاشون... پس مجبورن خواسته هاشونو تو کف خیابون بگن (163214)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۸
از صميم قلب اميدوارم مذاكره كنندگان طرف مقابل ما هم همين فكر را بكنند. (163308)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۹
سلام،بزرگترین راهپیمایی تاریخ انقلاب تاکنون سال57به سمت میدان آزادی باحضورحدود یک میلیون نفرانجام شد،بنابراین آمار4میلیونی مخالفان نیزمشابه تمام آماروارقام نادرست دولت احمدی نژاد به نظرمی رسد. (163567)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۲:۱۵
اشتباه نکن
بزرگترین تظاهرات 25 خرداد بود عکسهاش هم موجوده (163876)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۳۲
امیدوارم در آینده ای نزدیک هیچ خبری دیگه از جلیلی نبینم (163222)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۱
چه سایت جالبی هستید شما واقعا ما افراطیها از شما تشکر میکنیم به خاطر لطفتات به هوادارانتان که حضورمردم درراهپیمایی13آبان را سانسور کردید تا مبادا دل اوباما را نشکنید (163233)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۴
چه آقای نازی:)! (163235)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۹
تظاهرات اقلیت یا اکثریت؟نظر نتانیاهو وشریعتمداری چیست/ (163239)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۱:۱۸
این داستان گروگانگیری سفارت آمریکا هم شبیه فاجعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) که هرسال مداحان خوش فکر!!!! ما صحنه های جدیدی از آن کشف میکنند شده.
هرسال در سیزده آبان به لیست دانشجویان پیرو خط امام اضافه میشه.
امسال ظاهراً قرعه به نام ضرغامی خورده!!!!!!!!!!!!!!
جالبه در این 20 سال اخیر دانشجویانی که از اول جزو فهرست بودند هیچکدام در سالگرد این روز نه سخنران هستند و نه کاره ای توی نحوه برگزاری.!!!!
واقعاً مملکت باحالی داریم. (163249)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۹
خدا را شکر میکنم که آقای جلیلی روز 13 آبان سخنرانی داشتند. حال همه دنیا میفهمند و بهتر است بفهمند که برپا کنندگان این تظاهرات حامیان فردی هستند که رای نداشته و در اقلیت می باشند. (163287)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۸
موافقم (163393)
ه.الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۲۲
نمیدونم با چه رویی اومده سخنرانی
موش رو تو سوراخ راه ندادن
جارو به دمش می‌بست (163358)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۲۹
سلام: بنظر من بهترين نفر براي سخن راني دكتر ظريف بود (163368)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۳۴
آمیریکا دشمن ما و همکار اسراییل است شکی در این نیست.... اما هیچ کسی حق ندارد پرچم یک کشور قانونی که بدون غصب در جایی زندگی می کنند را آتش بزند.... آمریکا مانند اسراییل یک رژیم نامشروع نیست یک کشور قانونی است.... فقط طرفداران جلیلی و تندرو ها دیروز بودند.... خوب سخنرانی هم انتخاب شد به تیپ حضار می خورد..... (163445)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۰
فقط تو گل گفتی (163574)
جلیلی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۰۰
آقای جلیلی انگار دهه 40 هست با این تند رویی صحبت کردن به خدا دورانش تمام شده بابا هوار کشیدن و فریاد زدن دورانش به سر رسیده کو گوش شنوا! (163405)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۲۷
دقیقا جبهه پایداری و افراد نزدیک به این جبهه و تفکرات و رفتارهای این جبهه هستند که بیشتر خواهان برگزاری مراسم سیزده آبان و آمریکا ستیزی تا این حد افراطی هستند . از سایتهاشون مثل رجا و 598 و .. گرفته که با چه شوقی این مراسم رو پوشش میدادند و از اینکه سخنران نیز جلیلی است بسیار شادمان بودند و اندک حامیان این جریان هم که اقلیت مطلق خواهان تنش با آمریکا و طرفداران شعار م . ر . گ . ب . ر . آمریکا هستند . اکثریت ملت خواهان تعامل با دنیا و حتی آمریکت هستند و این رو خوب میدونند که شعار مرگ هرگز دردی را دعوا نخواهد کرد که هیچ و چه بسا مشکل آفرین هم باشد . البته غافل از این هم نباید شد که منافع خیلی از این عده نیز در گفتن این شعار است (163429)
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۵۶
روز ملی!!!سخنران هم فردی که نه مسئولیت رسمی دارد و نه شخصیت ملی!!!
ظاهرا آقایون باور دارند که این روز ملی نیست یا از این پس ملی نخواهد بود.
این مراسم از اولش مربوط به دانشجویان بود و خودشان برای آن برنامه ریزی می کردند.اما در دوره ای حکومت با تحکیم وحدت مشکل پیدا کرده بود و چون این مراسم اعتبار سیاسی هم ایجاد می کرد، مدیریت آن را از دانشجویان با زور گرفت.اگرچه دانشجویان خود مراسم جداگانه ای برگزار می کردند.اما در این 8سال دیگه کفگیر این مراسم به ته دیگ خورده و حکومت البته نمی تواند یک باره آن را وانهد.به همین دلیل جلیلی را آوردند تا ما بفهمیمم این مراسم از این پس دیگه رنگ و ملاط قبلی را نخواهد داشت. (163482)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۶
دیگه دوره امثال احمدی نژاد و جلیلی تموم شد . اقای جلیلی دیر اومده زود میخواد بره . بعدشم قبول کنید که در بین مردم جایی ندارید . بیخود زور الکی نزنید . افکار. . . . شما به درد خودتون و طرفدارانتون میخوره . (163497)
نبي ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۸
رهبر معظم انقلاب فرمودند از مذاکرات حمايت ميکنم اگر مخالفين دولت روحاني پيرو ولايت هستند يا دراين خصوص دم فرو بندند يا ازولايت انقدر دم نزنند چرا که معلوم است اينها دنبال اهداف خودشان هستند و نميخواهند مملکت به سامان برسد مگر شما چه تعدادي هستيد که اين همه با رهبر ومردم ناسازيد ٨سال براي ازمودنتان کافي نيست به خاطر خدا حرف بزنيد مردم خادم وخاين خود راتشخيص ميدهند صدبار بدي کردي ديدي ثمرش را خوبي چه بدي داشت که يکبار نکردي (163500)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۳۷
در مملکتی که زنده باد و مرده باد رسم است . هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد
تا یاد نگیریم که هرکس باید وظیفه ی تعریف شدش رو انجام بده این بلاها گریبان ما را خواهد گرفت
چون ما هنوز یاد نگرفتیم تو کار هم سرک نکشیم (163535)
ارش
Japan
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۷
اشتباه میکنی دوست عزیز خدا را شکر کنیم که کسی از دولت ,خصوصا" اقای ظریف سخنران نبود چون روی مذاکرات اتی تاثیر منفی میگذاشت و معلوم نبود خانم اشتون برای دهن کجی با چه لباسی جلوی ایشان ظاهر میشد. ضمنا" از سخنرانی محطاطانه اقای روحانی خیلی خوشم امد سیاست یعنی این. (163606)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۴۵
من ازجبهه پایداری و جلیلی برای انقلاب نگرانم (163657)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۱۳
یک مثال ساده:به طرف میگیم برات ارزوی مرگ داریم ولی حالا بیا با ما دوست باش !!خداییش خنده دار نیست اینه حکایت ما و امریکا (163682)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۵۰
طرفین یکدیگر را به دریافت حقوق ساعتی هفت هزار تومانی برای فعالیت در «جنگ نرم» و تامین منافع سیاسی و اقتصادی گروهی و باندی متهم کرده‌اند! (163801)