به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۰۰۷۰۷

کرونا صنعت خودروسازی جهان را تهدید می‌کند

گروه اقتصادی: خودروسازانی که تولید خود را در چین در بحبوحه شیوع ویروس کرونا آغاز می کنند، سعی دارند جلوی تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت هایشان را در مناطق دیگر به خاطر کمبود عرضه بگیرند.
کرونا صنعت خودروسازی جهان را تهدید می‌کند
به گزارش تسنیم، شرکت جنرال موتورز تاکید کرد از نزدیک زنجیره عرضه تولید کامیون را در آمریکای شمالی کنترل می کند. دیوید بارناس، سخنگوی این شرکت اضافه کرد  تولید کامیون در حال حاضر تحت تاثیر شیوع ویروس قرار نگرفته است.تری والنزوئلا، رئیس بخش اتحادیه کارگران خودروسازی در تگزاس که خودروهای شاسی بلند جنرال موتورز را تولید می کند گفت احتمال مختل شدن تولید در این منطقه به خاطر کمبود عرضه قطعات وجود دارد.گزارشات نشان می دهد که رهبران اتحادیه های خودروسازی در فلینت، میشیگان، تگزاس و ایندیانا در مورد کمبود احتمالی قطعات در کارخانه هایشان هشدار داده اند. خودروهایی که در صورت بسته شدن کارخانه ها به خاطر کمبود قطعات تحت تاثیر قرار می‌گیرند عبارتند است: وانت بارهای شورلت سیلورادو و جی ام سی سیرا، شورلت تاهو، شورلت سابربن، جی ام سی یوکون و کادیلاک اسکالاده.

 جنرال موتورز همچنین تاکید کرد قصد دارد هفته آینده تولید را در کارخانه مونتاژ خود در کره جنوبی را به مدت دو روز به خاطر مسائل عرضه که نتیجه توقف تولید در چین است، متوقف کند. این شرکت اعلام کرد طی طرح هایی که از قبل اعلام کرده، بازگشایی ۱۵ کارخانه مونتاژ را در این کشور طی دو هفته آغاز می‌کند. جنرال موتورز هم مانند سایر خودروسازان مثل نیسان موتور، هیوندایی موتور/ کیا موتور و فیات کرایسلر مجبور شد فعالیت های خود را در سایر کشورها به خاطر اختلال در زنجیره عرضه و کمبود قطعات متوقف کند. کرایسلر اعلام کرد قصد دارد کارخانه خود را درصربستان به خاطر کمبود قطعات ناشی از شیوع ویروس کرونا ببندد. این اولین باری است که یک خودروسازی مجبور می شود تاسیسات خود را در اروپا به خاطر شیوع این ویروس تعطیل کند.فورد موتور اعلام کرد سعی می کند کارخانه های خود در چین را آماده سازی و فعالیت در آنها را افزایش دهد. این خودروسازی چندین کارخانه خود را در چین از آغاز هفته جاری بازگشایی کرده است. خودروسازی هوندا اعلام کرد کارگران آن در چین از ۲۴ فوریه بر سر کارهای خود باز می گردند و تولید در کارخانه های ووهان از ۲۱ فوریه آغاز می‌شود. انتظار می رود سایر خودروسازی ها مثل نیسان و تویوتا طی همین هفته تا هفته آینده کارخانه های خود را باز کنند.