به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۰۰۸۱
آل‌اسحاق با تاکید بر تاثیرگذاری نرخ سود بانکی؛

اعضای تیم اقتصادی دولت اهل بخیه هستند

گروه اقتصادي:​ رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار درباره‌ تعیین نرخ سود بانکی تاکید کرد که نرخ سود در تعادل اقتصادی کشور به شدت تاثیر‌گذار است.
اعضای تیم اقتصادی دولت اهل بخیه هستند
یحیی آل‌اسحاق در سی‌ودومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نرخ سود بانکی در تمام شوونات اقتصادی کشور نقش دارد و باید این موضوع را مدنظر قرار داد که نرخ سود بانکی در تعادل اقتصادی کشور به شدت تاثیر‌گذار است. وی با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در اقتصاد ما وجود دارد منتفع نگاه‌کردن به مسائل اقتصادی است، خاطر نشان کرد: بعضی از مسائل اقتصادی مانند نخ تسبیح است که اگر درست چیده نشود ممکن است آسیب‌های فراوانی به اقتصاد برساند. رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در مورد مسائل اقتصادی نباید طوری عمل کرد که برخی از تصمیم‌ها را بخواهیم دوباره عوض کنیم.

آل‌اسحاق با اشاره به تغییرات مکرر تصمیمات در بین مسوولان قبلی اظهار کرد: ما نباید دیگر شاهد آنچه در گذشته بوده‌ایم باشیم. به خصوص تکرار تصمیم‌گیری‌ها در خصوص بیانات و نظرات افراد در حوزه‌های اجرایی در این مورد بسیار حائز اهمیت است. وی با بیان این‌که تغییرات مکرر تصمیمات در نهایت باعث شد که نظام تصمیم‌گیری متزلزل شود، تصریح کرد: ولی متأسفانه این تغیرات در تصمیم‌گیری‌ها در تیم کاربلدی که حوزه اقتصاد در دولت فعلی تشکیل شده کم‌کم در حال نمود پیدا‌کردن است. رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: تیم اقتصادی دولت یازدهم همه اهل بخیه هستند. ابراز دیدگاه‌های مختلف ایرادی ندارد ولی باید در شورای هماهنگی به عزم واحد دست بیابند و آن عزم را همه به‌طور یکسان مطرح کنند. آل‌اسحاق با اشاره به بخشنامه‌ 30 بندی مصوب شده در دولت بیان کرد: این بخشنامه هنوز عملیاتی نشده است. هرچند بند‌های مربوط به گمرک عملیاتی شده ولی در حوزه نظام بانکی مشکلاتی وجود دارد که حل آنها نیاز به عزم جدی‌تر است. وی در پایان تاکید کرد: خواهش ما این است که تصمیم برای حل مشکلات در دولت به صورت جدی‌تر دنبال شود.

امروز 10 نفر از نمایندگان جدید دولت که در جلسه حضور داشتند معرفی شده و از این میان برخی از نمایندگان دولت حتی در اولین جلسه حضور خود در اتاق بازرگانی نیز شرکت نکردند. از این میان عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، قربان دانیالی رییس هیات مدیره بانک صادرات، حسن یونس سینکی معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صالحی‌نیا و اکبر کمیجانی معاون اقتصادی بانک مرکزی از جمله نمایندگانی بودند که حتی در جلسه معرفی خود به اتاق بازرگانی نیز شرکت نکردند. پیش از این در دولت‌های نهم و دهم نیز نمایندگان دولتی به صورت کج‌دار و مریز در جلسات هیات نمایندگان حضور می‌یافتند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۱:۰۷
یعنی چی؟ یعنی روحانی تیم اقتصادیش ضعیفه؟ معلومه که ضعیفه
حالا حالا ها مونده تا اینها هم یاد بگیرند چجوری باید گند بزنند به اقتصاد! (163245)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۲
اخه احمدی نژاد اگه 1جا خرابکاری کنه مگه به همین سادگی پاک میشه!!! (163387)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۴۸
آقای آل اسحاق حصرت می خوره چرا جزو این تیم اهل بخیه نیست (163545)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۱:۱۳
از آقای آل اسحاق تقاضا دارم که به طور شفاف بیان نمایند {اعضاء اقتصادی دولت همه اهل بخیه هستند } یعنی چه. تا اگر بعد ها خواستیم انتقادی از این سخنان یک پیر دیر مثل نامبرده از ایشان بکنیم .اعتراض نکنند که منظور من این برداشت شما نبوده.من که معنای خوبی از آن برذاشت نکردم . اگر اینها بعد از دو سه ماه اهل بخیه کاری شده اند پیس سر دسته تیم مهمود پس از هشت سال اهل چی هستند؟؟؟؟ (163246)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۸
ببخشید تو ایران بخیه معانیه مختلفی داره...!!!
بی زحمت بگین کدوم بخیه:
این بخیه...!!؟
اون بخیه...!!؟
اون یکی بخیه...!!؟؟؟ (163284)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۳۸
کافر همه را به کیش خود پندارد . (163451)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۴۸
همین شماهابخیه زدیید!! که حالا جاش عفونت کرده و بوی گند تعفنش ورداشته همه جا رو بسه (163730)