کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هادی حجازی‌فر: رویاهای بزرگی داریم

27 بهمن 1398 ساعت 10:23

گروه فرهنگی: اختتامیه این جشنواره شامگاه شنبه ۲۶ بهمن‌ با حضور هنرمندانی مانند امیر آقایی، محمد رحمانیان، محمدحسین مهدویان، نیکی کریمی، محمد بحرانی، امیر سلطان‌احمدی، محمد لقمانیان، مسعود دلخواه، حبیب احمدزاده، حسین پارسایی و مدیرانی همچون شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی و مجید رجبی‌معمار مدیر خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


در آغاز این برنامه، هادی حجازی‌فر مدیر تئاتر هامون و دبیر جشنواره تئاتر هامون با ابراز خشنودی از استقبال جوانان تئاتری از این جشنواره، گفت: اصلا فکر نمی‌کردیم قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد. چون اولین‌ها همیشه محل آزمون و خطا هستند. البته این استقبال را لزوما نشانه اعتماد به خود نمی‌دانیم بلکه هشداری است برای وضعیت سخت‌افزاری تئاتر کشور.او ادامه داد: وقتی جشنواره‌ای همزمان با جشنواره تئاتر فجر این‌گونه مورد استقبال قرار می‌گیرد، نشانه کمبودهای سخت‌افزاری است که در تئاتر داریم.حجازی‌فر ادامه داد: رویاهای بزرگی داریم و امیدواریم با کمک جوانانی که در این جشنواره همراه ما بودند، این رویاها را محقق کنیم.او تاکید کرد: این جشنواره راهی است که تازه آغاز شده و پایان آن نیست و برنامه‌های مهمی در زمینه آموزش داریم.حجازی‌فر با ابراز خوشحالی از حضور جوانانی که به صورت نیروهای داوطلب با این جشنواره همکاری داشته‌اند، گفت: به شفاف بودن همیشه اعتقاد دارم.او در ادامه گزارشی از وضعیت مالی جشنواره ارائه کرد و توضیح داد: این جشنواره نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان هزینه داشت و در ۱۰ روز برگزاری آن میزبان ۲۵۰۰ تماشاگر بودیم. از آنجا که قیمت بلیت نمایش‌ها ۲۰ هزار تومان بود، ۴۰ میلیون تومان از محل فروش بلیت به دست آمد و در ادامه اول‌مارکت هم ۱۰۰ میلیون تومان به جشنواره کمک کرد و حامی ما شد.حجازی‌فر در پایان صحبتش توضیحاتی درباره روند برگزاری جشنواره ارائه کرد و افزود: کوچک‌ترین استعدادها را هم نادیده نگرفتیم. قرار بود ۱۰ نمایش در جشنواره اجرا شود اما ۲۲ کار به این جشنواره راه پیدا کرد.

در ادامه جوایز بخش‌های مختلف این جشنواره اهداء شد.جایزه بخش نمایشنامه‌نویسی با حضور محمد رحمانیان به سینا شفیعی برای نمایشنامه «پدرخوانده» اهداء شد.مهیار شیروانی برای نمایشنامه «ببو»، مریم منصوری برای نمایشنامه «رودخانه یا آمده بودیم اینجا بمیریم»، مصطفی فراهانی برای نمایشنامه «پینت‌بال» و نجمه اسعدی برای نمایشنامه «قسامه» دیگر نامزدهای این بخش بودند.سینا شفیعی به هنگام دریافت جایزه‌اش از هادی حجازی‌فر قدردانی کرد و گفت: بسیاری از دوستانی که از تئاتر و سینما هجرت می‌کنند، نانی را بر سر سفره سینما می‌برند اما هادی حجازی‌فر جزء معدود هنرمندانی است که بعد از ورودش به سینما نانی را بر سر سفره مهجور تئاتر آورده و این قابل ستایش است.در ادامه جایزه بازیگری زن با حضور ژاله صامتی اهدا شد. در این بخش صبا پویشمند برای نمایش «دوستان کمدی»، شادی امیری برای نمایش «صدای انسانی»، مژده منظومه برای نمایش «کروکودیل» و سارا شاهرودیان برای نمایش «امان» نامزد شدند و جایزه برگزیده به سارا شاهرودیان اهدا شد.در ادامه جایزه بازیگری مرد با حضور علی سرابی اهدا شد. در این بخش آروین شاه‌حسینی برای نمایش «اختلال»، محمد عبدالوند برای نمایش «شوخی»، میلاد مرادی برای نمایش «شوخی» و علیرضا مهران برای نمایش «دسترس» نامزد بودند و جایزه برگزیده به آروین شاه‌حسینی تعلق گرفت.
در ادامه نامزدهای بهترین نمایشنامه معرفی شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
بهار توفیقی و صالح علوی‌زاده برای نمایشنامه «اصال نقض»، حامد حمدی‌پور برای نمایشنامه «گردن» و شهریار صولتی برای نمایشنامه «روال عادی» نامزد بودند اما هیأت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.سپس جایزه بهترین کارگردانی با حضور مسعود دلخواه به امیرمحمد ابراهیمی برای نمایش «دوستان کمدی» اهداء شد.
سیدمجتبی جدی برای نمایش «امان»، آرمین حمدی‌پور برای نمایش «گردن»، محمدنژاد برای نمایش «اختلال» دیگر نامزدهای این بخش بودند.مسعود دلخواه در سخن کوتاهی از برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل همزمان شدن این جشنواره با جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر نتوانستم کاری در این جشنواره ببینم و امیدوارم این جشنواره سال آینده همزمان با جشنواره‌های فجر نباشد.در بخش پایانی برنامه جایزه کار برگزیده با حضور هادی حجازی‌فر، نیکی کریمی، امیر آقایی، محمدحسین مهدویان و شهرام کرمی به نمایش «دوستان کمدی» اهدا شد و در پایان هنرمندان نامبرده با گروه برگزیده عکس یادگاری گرفتند. در این جشنواره جایزه برگزیدگان، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان و جایزه کار برگزیده نیز ۱۰ میلیون تومان است. نامزدهای همه بخش‌ها مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.


کد مطلب: 200843

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/200843/هادی-حجازی-فر-رویاهای-بزرگی-داریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir