به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۲۰۰۹۱۱

مزایای سفر شخص به جای انتخاب تور

گروه گردشگری: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قبل از سفرتان به این فکرکرده باشید که اگر با تور سفر کنید بهتر است یا خیر؟ اما تا به حال به تفاوت آن‌ها پرداخته اید؟ از مزایای سفر شخص به جای انتخاب تور مطلع هستید؟ ما در این مقاله در خصوص مزایا و معایت سفر شخصی و سفر با تور صحبت خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.
مزایای سفر شخص به جای انتخاب تور
هزینه‌های کمتر در طول سفر
تور‌های گردشگری طرافداران بسیاری در سراسر جهان دارند و جالب است بدانید که کلمه tour در ماه بیش از هزار بار جست و جو می‌شود، اما باید در نظر داشته باشید که در سفرهای شخصی شما می‌توانید صرفه جویی‌های زیادی در هزینه داشته باشید و از هر راه برای کاهش هزینه استفاده کنید اما در سفر با تور این امر تا حد زیادی در دست شما خارج است و نمی توانید زیاد صرفه جویی داشته باشید. هزینه‌های تور نسبت به هتل، خدمات هتل، تعداد شب‌ها و گشت‌های شهر نیز متغیر است اما در سفرهای شخصی همه این موارد نیز اختیاری بوده و حتی می‌توانید وعده‌های غذایی یا حتی محل اقامتتان را به دلخواه انتخاب کنید که در هزینه‌هایتان به صورت چشمگیری صرفه جویی خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که در هزینه‌های سفرتان نقش بسیار مهمی دارد وسیله حمل و نقل است. شما می‌توانید در سفر‌های شخصیتان از وسیله نقلیه خودتان استفاده کنید و یا حتی با اتوبوس، قطار و هواپیما سفر کنید اما در تورهای گردشگری نیز نمی توانید وسیله مورد نظرتان را انتخاب کنید.

قدرت انتخاب بالا
در تورهای مسافرتی با وجود تنوع بالا در خصوص اقامتگاه و تعدا شب‌ها و همچنین خدمات، باز هم محدودیت‌هایی وجود دارد به طور مثال هتل‌هایی که صبحانه دارند نیز هزینه آن به همراه خود هتل گرفته می‌شود و حتی اگر صبحانه هم نخورید هیچ اتفاقی نمیوفتد اما شما هزینه آن را از قبل پرداخت کرده اید. اما در سفرهای شخصی همه انتخاب به سلیقه خودتان بوده و در هیچ صورت ضرر نخواهید کرد. همچنین ممکن از در سفر با تور از هتلی که در آن اقامت یافته اید مورد پسندتان نباشد اما شما نمی توانید دیگر هتلتان را عوض کنید در صورتی که اگر سفر شخصی باشد نیز به راحتی می‌توانید هر وقت که می‌خواهید محل اقامت را عوض کرده و در جایی دیگر سکونت یابید. همچنین در سفرهای شخصی نوع وسیله ای که می‌خواهید با آن سفر کنید نیز با خودتان است و حتما نیازی نیست با وسیله ای که تورها دارند سفر کنید که این امر هم در کاهش هزینه می‌توانید کمکتان کند هم به سلیقه خودتان باشد تا سفر آرام و دلنشینی را سپری کنید.

ماجراجویی در سفر
در بسیاری از سفرهایی که با تور انجام می‌شود نیز بیشتر زمان مسافر در هتل می‌گذرد مگر آنکه مسافر نیز خود اقدام کند. همچنین برای گشت و گذار از شهر باید از گشت‌های شهری تور استفاده کنند که آن هم از هزینه‌های زیادی برخوردار است. اما وقتی که به صورت شخصی سفر کرده اید نیز می‌توانید خودتان تنهایی به ماجراجویی در شهر و جاذبه‌های گردشگری بپردازند. همچنین در سفرتان به صورت شخصی نیز می‌توانید به راحتی به گشت و گذار بپردازید و بدون هیچ محدودیت زمانی نیز از بازدید نقاط مختلف شهر لذت ببرید. اگر با تور سفر کنید برای وعده‌های غذایی باید به هتل بازگردید زیرا اگر بخواهید بیرون غذا بخورید هزینه بیشتر شده به دلیل اینکه هزینه وعده غذایی در هتل را پرداخت کرده اید اما اگر به صورت شخصی سفر کرده باشید می‌توانید بدون هیچ نگرانی در هر زمان غذایتان را میل کنید و از ماجراجویی در شهر لذت ببرید. یکی دیگر از مزایای سفر شخصی به جای انتخاب تور نیز تنوع در شهرها و اقامتگاه‌ها می‌باشد بعنوان مثال فرض کنید که به یک کشور خارجی سفر کرده اید، می‌توانید هر شب را در یکی از شهرهای این کشور اقامت داشته باشید و یا حتی به روستاهای آنجا سفر کنید که این ویژگی در تورهای مسافرتی بسیار نادر و کمیاب است. 

معایب سفر با تور گردشگری
شاید با خود بگویید که تورهای گردشگری سفر را برایتان خیلی آسان می‌کنند و دیگر از خیلی هماهنگی‌ها خلاص می‌شوید، اما همانقدر که تورهای گردشگری آسان و بی دردسر هستند معایبی نیز به دنبال دارند که شاید به آن‌ها توجه نکرده اید. تور‌های گردشگری از قبل برنامه ریزی شده و پلان چینی می‌شوند که همه چیز طبق برنامه پیش برود و هیچ مشکلی بوجود نیاید اما در بین این برنامه ریزی‌ها شاید همه چی به سلیقه شما نباشد و نخواهید که طبق برنامه پیش بروید اما دیگر چاره ای ندارید و تنها باید از برنامه ای که از قبل ریخته شده پیروی کنید در صورتی که اگر شخصی سفر کنید همه چیز دست خودتان است و می‌توانید آزادانه برای خود تصمیم گیری کنید. یکی دیگر از مواردی که در سفر تور‌های گردشگری وجود دارد سرعت بالای آن است. در تورهای گردشگری هدف است که در کمترین زمان از بیشترین جاذبه‌ها بازدید شود و یا زمان کمی برای لذت بردن از آن مکان برای گردشگران فراهم می‌باشد. بعنوان مثال اگر مقصدتان دارای یک ساحل زیبا و یا یک تپه شگفت انگیز باشد شاید شما بخواهید غروب و یا طلوع آفتاب را در آنجا سپری کنید اما ممکن است تورتان زمانی برای این کار نداشته باشد و شما این فرصت را از دست بدهید. زمان کم برای آشنایی با مقصدتان و مردمان آنجا نیز یکی دیگر از معایب تور است و شما نمی توانید زمان زیادی را برای آشنایی با آن منطقه و اهالی آنجا اختصاص دهید. در هر صورت سفر با تور lahzeakhar مزایا و معایب‌های خاص خود را داشته و گردشگران می‌توانند نسبت به سلیقه و علایق خود انتخاب کنند که آیا بهتر است با تور گروهی سفر کنند و یا به صورت شخصی!
منبع: http://lahzeakhar.com/