به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۰۰۹۴

دولت روحاني مانع افزایش قیمت خودرو شد

گروه اقتصادي: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: به نظر می‌رسد علیرغم واقعیت‌های موجود، دولت مانع از افزایش قیمت خودروها شده است.
دولت روحاني مانع افزایش قیمت خودرو شد
احمد نعمت‌بخش  اظهار کرد:‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت تا موضوعی برایش مسجل نشود اظهارنظر نمی‌کند. بنابراین اظهارنظر وی درباره احتمال افزایش قیمت خودروها با توجه به واقعیت‌های این صنعت صورت گرفته بود. وی با بیان این‌که با این حال فشارهای وارده منجر به منتفی شدن افزایش قیمت‌ها شد، خاطرنشان کرد: مدیران ایران خودرو و سایپا از سوی دولت تعیین می‌شوند و آن‌ها نیز مجبور به اعلام تثبیت قیمت‌ها تا پایان سال شدند. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این در حالی است که زیان ایران خودرو در شش ماهه نخست امسال 450 میلیارد تومان و سایپا 273 میلیارد تومان بوده که این زیان در صورت‌های مالی درج و به بورس نیز اعلام شده است.

وی افزود: ‌در این شرایط اگر دولت واقعا مصر به تثبیت قیمت خودرو است باید براساس تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، مابه‌التفاوت قیمت واقعی و قیمت فعلی خودروها را به خودروسازان پرداخت کند. نعمت‌بخش با بیان این‌که شورای رقابت باید هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح قیمت‌های پایه فروردین 91 اقدام کند، خاطرنشان کرد: شورای رقابت قیمت خودروها را براساس نرخ ارز مبادله‌ای تعیین کرده است. در این شرایط با توجه به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم ارائه ارز مبادله‌ای به خودروسازان، شورای رقابت باید مابه‌التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای و آزاد را بر روی قیمت خودروها اضافه کند.

وی تصریح کرد: اگرچه وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از برنامه‌های مهم خود را افزایش تیراژ تولید خودرو اعلام کرده است اما با زیان‌ چند صد میلیارد تومانی خودروسازان در نیمه اول سال جاری و ادامه این روند و همچنین عدم تزریق نقدینگی و تسهیلات بانکی امکان رشد تولید خودرو وجود ندارد.
مرجع : ايسنا

محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۲۹
تعجبم از این است
از شما مدعیان و متولیان خودروسازی که چقدر اعتماد بنفس دارید و
شرمنده نمی شوید
ازتولیدات فوق العاده بی کیفیت
و فوق العاده گران ... (163297)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۴۱
هزار بار گفتم بهار درج نکرد شرکتهای خودرویی ایران را واگذار کنید به سرمایه گذار خارجی تا بدون مالیات درایران خودرو تولید کنه ببینید چی میشه (163541)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۰
نوش جونشون ! چطور تا دوسال پیش هزار میلیارد سود میکردن و اتولهاشون رو ده برابر قیمت به ملت بیچاره مینداختن ، کسی به فکر ما نبود . حالا یکم هم اینا ضرر کنن ، تازشم من موندم این آقا دبیر انجمن خودروسازهاست یا وکیل ایران خودرو و سایپا ؟! ضرر اونها چه دخلی به تو داره ؟! (163300)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۳۱
آه خیلی ها پشت سر این به ظاهر مسئولانه
خدا پدر ابتکارو خاتمی رو بیامرزه تولید پیکان رو متوقف کردن وگرنه الان پیکان رو 20 تومن میفروختن منت هم میذاشتن
والا من 20 تومنو میارم میزارم تو خونه بهش نگاه میکنم اما نمیدم پراید
خیلی هم به ماشین احتیاج دارم اما من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد؟ (163436)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۲
چی میگی آمو؟ خودروی I20 هیوندا تو دبی (همراه با مالیاتی که کشور امارات میگیره) برابر 12000 دلار است اما تو ایران همین خودرو 77 میلیونه، که با دلار 3000 تومانی باید قیمت این خودرو بشه 36میلیون تومان، اما ببینید چقدر تفاوته؟! اگه دلار 1000 تومانی دو سال قبل رو هم میگرفتیم بایستی الان قیمت این خودرو 12 میلیون باشه ولی من با 12 میلیون الان یه پراید نمیتونم بگیرم!
مالیات بر روی خودرو هیوندا +سود فروش خودرو در نمایندگی+ قیمت خودرو
در ایران برابر 77تومان
د رامارات برابر36 میلیون تومان(با دلار 3000 تومانی)
حالا عرب ها واسه ملتشون ارزش قاءل است یا وزیر صنعت ما که قیمت پراید فکستنی رو میگه 18 تومان کمه؟ (163301)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۳
راستی موارد قیمتی خودرو رو میتونید در سایت ایران جیب ببینید هم داخلی و هم خارجی (163302)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۹
عکس خودرو I20 رو هم در اینترنت جستجو کنید
قابل توجه اصولگرایان (163669)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۷
دولت باید پاسخگوی مردم باشد که چگونه خودرو در ایران با کیفیت پایین و با چند برابر قیمت واقعی (حتی با محاسبه نرخ ارز 3000 تومانی) عرضه می‌شود و باز هم ادعای ضرر و زیان می‌شود؟!! مردم را چی فرض کرده‌اید؟ (163305)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۳
در همه کشورهایی که برنامه ریزی درست دارند خودروهای باکیفیت و نسبتا ارزان ارایه میشود ولی بنزین و حتی حق پارکینگها گران است تا مردم مجبور به استفاده از ناوگان عمومی شوند ولی در ایران دقیقا برعکس است یعنی خودرو حتی نوع بی کیفیت گران و سوخت نسبتا ارزان و ناوگان عمومی بسیار ضعیف است، حاصل آن ترافیک و آلودگی شدید و بیماریهای فراوان در ایران است (163388)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۴۴
هر چی فرض کردن خودشونن . (163462)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۴۹
اینها تو خیلی چیزها مردم رو جیگر فرض کردن . مقصر خود ما مردم هستیم . وقتی ابوطیاره های اینا رو با این قیمتهای نجومی میخرن همینه . فقط تحریم چارشه . (163470)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۸
مخصوصا وزیر صنعت:)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (163307)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۹
خدارو شکر
انشاالله ضررشون مستمر و طولانی بشه
انشاالله خون کسانی که به گردنشونه گریبانشونو بگیره با این ماشین تولید کردنشون (163309)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۴۵
آقا مطمئنی این قیمتها واقعیه..!!!؟؟؟؟؟
ما از دولت توقع داشتیم این قیمتای نجومی رو بیاره پایین نه تثبیت کنه.... (163316)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۵۶
چرا این آقایان مردم را جیگر فرض کرده اند؟
لطف کنند پاداش امسال مدیران را اعلام کنید تا ببینیم حق با کیست، مردم یا ... (163330)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۱۳
واقعا باید به این مدیران خوروسازی مدال لیاقت داد... با این همه حمایت از صنایع حودرو سازی از جمله ممنوعیت واردات و حمایتهای مالی فراوان و بازار بزرگ ایران با سالانه 1میلیون مشتری ثابت و عرضه خوردو با چند برابر قیمت جهانی باز هم به مرز ورشکستگی رسیدن هنر میخواست که مدیران خودروسازی از خود نشان دادند..
مردم ما تا کی باید تاوان بدهند؟؟؟ (163346)
پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۵۴
چگونهمیشود باور کردکه خودرو در ایران این قدر بالا باشد در صورتیکه بقول خاص وعام دستمزد انرژی وآب وبرق ونفت وسوخت ومالیات ا ز همه کشورها پایین تر است (163397)
عزادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۵۱
چاپیدن مردم و کشتارهای جاده ای خیانت و جنایتی است که خودروسازان طی سالیان کرده اند و انشاءا... در اسفل السافلین جا دارند . این دعای زیان کرده ها و خانواده های داغداری است که عزیزانشان به خاطر بی مسئولیتی خودروسازان از بین رفته اند. آمین (163474)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۱۸
آخه به دولت روحانی چه ربطی داره.دیدن مردم نمیخرن.وجود نکردن قیمت و زیاد کنن.واقعا که خیلی رو دارین (163566)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۴۰
اگر موخواهيم د صنعت خودروسازي پيشرفت كنيم بايد اجازه بدهيم كه خودرو نيز مانند موبايل وارد بازار ايران بشه ببينيد چطور موبايلي جي ال ايكس كه ايراني مشتري‌هاي خودش داره و خوب داره با ديگر برندها موجود رقابت ميكنه بايد يك جاي جلوي اين دله دزدي خودروساز رو گرفت كه نزديك 35 ساله هنوز نتونستند نه تنها ماشيني با برند خودشون توليد كنند بلكه مونتاژ كارهاي بسيار ضعيف و ناكارآمد و به هيچ ارگاني نيز پاسخگو نيستند. (163579)