کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخت بلند والیبال در گروه زندگی المپیک

28 بهمن 1398 ساعت 13:30

گروه ورزشی: هم گروهان تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص شدند.


به گزارش ایلنا، سیستم منظم و حساب‌ شده ژاپنی‌ها در راه برگزاری بازی‌های المپیک 2020، باعث شده برنامه دقیق بازی‌ها در فاصله پنج ماه مانده تا آغاز رقابت‌ها اعلام شود. در همین راستا برنامه والیبالیست‌ها نیز در توکیو اعلام و مشخص شده که تیم ایران در چه تاریخ و زمانی با پنج حریف خود در مرحله مقدماتی رقابت خواهد کرد.
به همین بهانه بد نیست نگاهی بیندازیم به گروه ایران در المپیک و شرایط و شانسی که برای صعود به مرحله دوم پیش رو دارد.
*گروه زندگی به لطف میزبان
همین ابتدا به گروه‌‌بندی مسابقات والیبال المپیک در بخش مردان بپردازیم. گروه‌‌بندی که 12 تیم حاضر در این رقابت‌ها را به دو گروه شش تیمی تقسیم کرده تا مرحله مقدماتی را برگزار کنند.
گروه الف: ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا
گروه ب: برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس
 این گروه‌بندی به وضوح نشان می‌دهد که تیم ایران بخت بسیار خوبی در گروه‌‌بندی داشته. کفه ترازو به آشکارترین شکل ممکن به سمت گروه دوم سنگینی می‌کند و تیم ایران در گروه اول یا کفه سبک‌تر قرار گرفته. اتفاقی که البته بیش از هر چیز به خاطر حضور ژاپن میزبان در این گروه است. میزبانی که مانند اغلب مسابقات، قرعه ساده‌تری دارد تا مسیرش برای حضور در مراحل بعدی هموارتر باشد.
*مسیر هموار صعود
طبق قانون برگزاری این رقابت‌ها، پس از برگزاری رقابت‌های مرحله گروهی، چهار تیم اول هر گروه راهی مرحله حذفی و یک‌چهارم نهایی می‌شوند. به این ترتیب برای صعود به مرحله حذفی، تنها کافی است تیم ایران بتواند دو پیروزی داشته باشد تا حداقل در رده چهارم بایستد. از میان همگروه‌های ایران اگر لهستان و ایتالیا را کنار بگذاریم، کسب سه پیروزی از ونزوئلا، کانادا و ژاپن به هیچ وجه برای تیمی مثل ایران نباید دشوار باشد. ونزوئلا که قطعاً حرفی برای گفتن مقابل ایران نخواهد داشت، کانادا هم با تیم آماده سال‌های اخیر فاصله دارد و بردن ژاپن هم حتی در زمین خودش نباید کار ناممکنی باشد. علاوه بر اینها دو تیم قدرتمند گروه ایران هم از تیم‌هایی انتخاب شده‌اند که اغلب بازی‌های نزدیکی را با آنها پشت سر گذاشته‌ایم. به عنوان مثال تیم‌هایی نظیر آمریکا، فرانسه و روسیه که تیم ایران اغلب شکست‌های سنگینی را برابر آنها تجربه کرده مقابل ایران قرار نگرفته‌اند و لهستان و ایتالیا همگروه ایران خواهند بود.دو تیمی که در اصطلاح سیستم بازی‌شان با ایران همخوانی بیشتری دارد و شانس هرچند اندکمان برای پیروزی مقابل آنها، از دیگر قدرت‌های حاضر در این رقابت‌ها بیشتر است.
تیم ایران اگر در گروه دیگر قرار داشت، شاید باید جای تیمی نظیر آرژانتین را می‌گرفت که در این صورت برای رسیدن به مرحله پلی‌آف هم باید به جز تونس یکی از قدرت‌های برتر آن گروه را هم از پیش رو برمی‌داشت که کار بسیار دشواری برایش بود.
*یک برد بزرگ برای صعود به نیمه نهایی
اگر فرض را بر این بگیریم که تیم ایران با شکست مقابل ایتالیا و لهستان در مرحله مقدماتی، یکی از رده‌های سوم یا چهارم گروه خود را کسب کند، در مرحله دوم باید به مصاف یکی از تیم‌های اول یا دوم گروه دوم برود. دیداری حذفی که تکلیف یکی از جایگاه‌های مرحله نیمه‌نهایی را مشخص خواهد کرد. به این ترتیب تیم ایران در این بازی‌ها اگر تمام تمرکزش را روی همین یک بازی مهم و بزرگ بگذارد و شانس هم با او یار باشد، با همین یک برد بزرگ می‌تواند به نیمه نهایی بزرگترین رویداد والیبالی دنیا برسد و شانس ایستادن روی سکو را داشته باشد. یک مسابقه که به قول سید محمد موسوی تیم ایران باید با 150 درصد توان خود بازی کند و روز بسیار خوبی را سپری کند.


کد مطلب: 201041

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/201041/بخت-بلند-والیبال-گروه-زندگی-المپیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir